Ga naar inhoud

Hebben jullie konijnen dit ook, een bal links in de buikholte?


Bunny06

Aanbevolen berichten

Hoi!

Eergister voelde ik ineens een rondachtig iets in de buikholte van Bugs zitten.

Het zit zeg maar tussen de laatste rib en de heup in aan de linkerzijde, ergens in het midden.

Aan de andere kant voelde ik verder niks dus misschien dat het dan geen nieren zijn?

Maar bij Bugs is het wel erg duidelijk te voelen en ik heb net gecontroleerd bij Witje of hij ook zoiets had. Hij had inderdaad ook een balletje maar klein en hij vond het niet prettig dat ik aan zijn buik zat, hij is dat ook niet gewent.

Maar ook bij hem voelde ik niks aan de rechterkant.

En de blaas zit volgens mij dieper gelegen onder de bekken ergens.

Wie wil eens kijken of jou konijn dit ook heeft?..

Misschien maak ik me zorgen om niks maar ik krijg vanavond nog een belletje van de da omdat ik me toch een beetje zorgen maak..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moest bij Witje ietsjes dieper voelen om hem te voelen maar bij Bugs was hij dus al gelijk goed te voelen..

Ik wil namelijk niet voor paal staan, als dierenartsassistente in opleiding, dat dit een gewoon orgaan blijkt te zijn..

Net als toen ik met Witje naar de da geweest ben door iets wat eelt bleek te zijn waarvan ik dacht dat hij daar een wond had zitten.;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, weet je wat het is, vind het moeilijk te bepalen welke plek je precies bedoeld. En ja, ik voel wel íets, maar je voelt overal in de buik wel dingen natuurlijk. Er zitten nu eenmaal ingewanden in zo'n beestje.. :P Heb Pip op schoot dus ben nog eens gaan voelen en ja, ik dnek wel dat er op die plek wat zit.. Maar zo'n kleintje (Pip is acht weken ongeveer) heeft ook een klein buikje.. :P MOeilijk dus! Ik ben in elk geval wel heel benieuwd en ik hóóp echt dat het niks is..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij voel je de blinde darm meer als n dikke streng die schuin door de buik loopt, hij voelt n beetje bobbelig aan door de keutels. Toen ik Bella veel masseerde voelde ik die ook heel goed. Kan me niet herinneren dat ik n ronde bal gevoeld heb. Maar waarom niet ff de da bellen, dan weet je het zeker. Beter n keer teveel dan te lang wachten toch? Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij voel je de blinde darm meer als n dikke streng die schuin door de buik loopt, hij voelt n beetje bobbelig aan door de keutels. Toen ik Bella veel masseerde voelde ik die ook heel goed. Kan me niet herinneren dat ik n ronde bal gevoeld heb. Maar waarom niet ff de da bellen, dan weet je het zeker. Beter n keer teveel dan te lang wachten toch? Succes!

Ik dacht ook altijd dat dat de blindedarm is inderdaad. Nou ja, dat denk ik nog steeds :P maar omdat het wel langs die plek loopt die Bunny06 aangewezen heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de dierenarts al gebeld.. 1x kreeg ik assistente en moest ik tussen half 5 en 5 uur weer bellen. Heb ik gedaan maar toen was hij in gesprek. Toen heeft hij mij terug gebeld maar kon ik niet opnemen maar hij had voicemail ingesproken.

Dus ik weer gebeld en nu zou ik vanavond nog terug gebeld worden door mijn eigen da en van haar weet ik dat het wel eens laat kan worden dat ze terug belt maar dat maakt mij niet uit..

Dus ik wacht.. En de da waarbij ik stage loop wist zo niet wat het kon zijn.. Dus ik probeer er wel achter te komen maar ik kan nu even niet meer doen dan wachten..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb bij een ander konijn, niet van mij, wel eens de darmen gevoeld met keutels erin en dat was zelfs bij een konijn met een vetpens (overgewicht).. En bij de 'slanke' Bugs voel ik totaal geen keutels of bij Witje of Bunny..

Weet niet hoor.. misschien hebben ze al hun keutels eruit gepoept toen ik ging voelen of misschien dat die keutels wat meer in het bekken lagen?.. Geen idee.. Ik wil het weten! :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien is het sowieso wel goed om even een afspraak te maken.. Het irritante is dat ik stage loop en dan ben ik gewoon de hele dag bezig en ik moet extra vroeg uit voor Bugs en ook als ik weer thuis kom moet ik bezig met Bugs en voordat ik een beetje tijd voor mijzelf heb, is het alweer bedtijd.. Normaal slaap ik rond 12 uur maar sinds ik stage loop lig ik er al om 10 uur in omdat ik gewoon op ben.. En dan nog zaterdags werk dus heb alleen zondag's maar dan kan ik niks doen, niet naar de winkel of dierenarts.. En zondag is ook echt een 'slaapdag' voor mij.. Lig dan bijna de hele dag in bed maar daar word ik ook niet beter van maar het is gewoon lekker om lekker de hele dag een beetje te dromen :P

Voor woensdag moet ik nog vrij vragen, de middag want dan ga ik mijn 2 nijntjes enten.. En zou dan begin de avond nog wel naar mijn da kunnen voor controle..

Ik kom echt slaap te kort.. En ik moet nog 8 week en dat het niet beter gaat met Bugs hakt er ook wel in! :(..

aangepast door Bunny06
Link naar reactie
Delen op andere sites

hmm raad van de leerling naar de oudere leerling:

probeer erachter te komen! als je nu al stage loopt bij een dierenarts denk ik dat je zelf wel dierenarts gaat worden en is het handig dat je zoiets weet (misschien opschrijven ofzo in een boekje met andere ervaringen) zodat je er later nog iets aan hebt :)

mijn goede DA heeft dat inder tijd ook gedaan en de "moeilijkere" ziektes kon hij makkelijk opzoeken door in het boekje te bladeren :O

Link naar reactie
Delen op andere sites

niets gevonden bij mijn nijnen!

niet bij de grote of de kleintjes

het enige dat ik heb uitgevonden is dat als haze hurkt ze gaat plassen (op oa mijn broek xD)

ik zou als je het weet, het even opschrijven in een boekje. en alle andere ziektes die je evt bij je konijnen vind ook opschrijven met de zichtbare symptonen bij en evt behandeling

deed mijn DA ook toen hij stage deed :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil geen dierenarts worden :P Ik versta ook niks van waar ze het soms over hebben :P

Heb wel de latijnse namen geleerd maar de dierenartsen gebruiken een nog moeilijkere taal.. Woorden die wij nog niet gehad hebben of niet eens leren..

Ik onthoud wel dingen.. en anders kan ik het hier terug vinden he:P

Wat ik zelf denk is dat het een orgaan is, een vergroot orgaan of tumor..

Een vetbult zit meer aan het huidoppervlakte en dit ligt dieper, echt in de buikholte..

Maar ik ga zo slapen, ze heeft nog niet gebeld..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben niet gebeld, maar ik werd dan ook geholpen door die ene assistente die volgens mij geen assistente wil zijn..

Nu zal ik door een andere da deze ochtend gebeld worden..

Ik heb trouwens ook 1 keer gemerkt dat er een oranje achtige druppeltjes in het hok lag, paar dagen geleden. Wel beetje dik vloeistof maar dit had ik ook een keer gezien bij Witje en Bunny in hun ren.. Bij hun heb ik verder ook niet meer gezien daarna en bij Bugs ook niet..

Qua eten hebben ze niks vreemds gekregen. Gewoon normaal hun witlof en 'biks'..

Echt oranje substantie maar dit kan gewoon verkleuring zijn van urine en niet iets wat met het 'balletje' te maken kan hebben toch?..

Nou ja.. ik hoop het vandaag te weten en dan hoor ik of ik me terecht zorgen maak of niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .