Ga naar inhoud

Natte plek aan 1 zijde van het hoofd


Flibberke

Aanbevolen berichten

nathalie b., waarom denk je aan een schimmelinfectie? Ik zie echt helemaal niks raars. Gewoon een stuk geschoren konijnenkoppie met betadine-randen... maar ziet er op de foto's heel normaal en gezond uit.

Is het sindsdien niet meer nat geweest? Ook de geschoren huid niet, of de vacht eronder? (want als ergens vocht uit het konijn komt, dan zou dat nu toch gewoon door moeten gaan, maar van de geschoren huid afdruipen en in de vacht eronder blijven hangen. Toch?)

Zit je konijn nu ook ergens anders? Of alleen?

Als ie alleen zit dan kan het toch het andere konijn geweest zijn wat hem heeft gelikt. En zelfs als hij nog samen zit. kan dat, maar dat het andere konijn egstopt is nu er geen vacht meer op zit.

Als hij op een andere plek zit, kan het ook iets in de normale behuizing zijn. Een lekkage van het dak van het hok net langs de wand waar hij graag tegenaan ligt met zijn koppie of zo?

Ik roep maar wat ideeen, misschien komen we er met z'n allen achter wat het is of geweest kan zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij is niet geschoren, de natte vacht was weg geknipt, maar hij dus wel zo goed als kaal op de plek.

Nu de vacht eraf is is de plek ook niet meer nat.

Ik vind zelf dat de huid van 'de plek' er eigenlijk heel goed en gezond uitziet, geen wondjes of korstjes ofzo. Ik snap er ook echt niets van.

Hij zit nog steeds gewoon samen met Flibberke, heb wel de tuin voor een deel afgezet zodat ze zeker niet meer bij het bouwafval kunnen geraken.

Ik zal morgen het hok eens helemaal inspecteren op vochtige plekken maar het lijkt zo onlogisch dat een konijn echt tegen iets nats zou blijven aanliggen, dat kan toch niet aangenaam zijn.

Wat zijn andere tekenen van EC misschien, waar ik op moet letten dan?

Al lijkt ht mij echt een huidinfectie of schimmel, zou niet weten waardoor anders de vacht verdwijnt ...

aangepast door Flibberke
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij is niet geschoren, gewoon vacht weg geknipt en toen bleef er enkel de kale plek over. Verder kan je aan de randen aan de vacht trekken maar die laat niet los. Wel heeft hij over zijn hele lijf plukjes vacht zitten die er nu met rui uitmoeten om plaats te maken voor de winter vacht. Deze plukjes kan ik er zo uittrekken, moet ik weinig moeite voor doen. De DA zei dat dit wel normaal was als een konijn in de rui is. Het verharen gaat gewoon een beetje moeizamer bij BamBam dan bij Flibberke.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 van mijn mannen heeft het ook gehad.....ook aan de zijkant.....zelfde plek.

Hij is toen behandeld met een injektie (weet niet meer wat..) en 3x daags insmeren met Surolan.

Aan het loslaten van de haren als je eraan plukt kan je er bijna vanuit gaan dat het een schimmelinfektie is...de huid zag er toen ook normaal uit...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat zijn andere tekenen van EC misschien, waar ik op moet letten dan?

Al lijkt ht mij echt een huidinfectie of schimmel, zou niet weten waardoor anders de vacht verdwijnt ...

Ik denk dat het bij Joy niks met EC te maken had, meer met zijn algehele conditie (die door de EC natuurlijk enorm achteruit was gegaan) en sowieso lijkt het me niet dat we het nu over hetzelfde hebben, want dan was de geur je écht wel opgevallen als je dichtbij hem bent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .