Ga naar inhoud

Bananananananaaaan


Tatjana

Aanbevolen berichten

Ik heb een vraagje over bananen dus :mdr:

Gister zette ik een tasje buiten met vuil maar bovenuit het tasje stak een gedroogde bananenschil een van me vlamen sprong er werkelijk op af jatte het uit het tasje en ging er als een gek op zitten knabbelen.... ik er achter aan rennen wist namelijk niet of dit wel goed is maar hij bleef maar wegrennen:grrrrrr::mdr::yes:

Maar goed de vraag is dus mogen ze gedroogde bananenschil?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, klopt, de (meeste) biologische bananen zijn onbespoten. Maar je kunt ook gewoon normale bananen nemen, en niet meer de schil, maar de banaan zelf geven ;)

alhoewel biologisch bananen natuurlijk wel veeeeeeeeeel beter zijn he.

En dan liefst ook nog fairtrade.

wat die suikers betreft...een vlaam weegt...wat? 6 kg? meer?

die kan best wat hebben hoor. ik zou niet iedere dag een hele banaan geven, maar zo af en toe iets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Biologisch betekend niet onbespoten maar niet bespoten met chemische bestrijdingsmiddelen, klein nuance verschil dus. Neemt niet weg dat biologisch niet chemisch is en dus beter. Teminste.... het is nooit wetenschappelijk aangetoond dat het beter is!

De toxische waarden die op het fruit achterblijven zijn aan regels gebonden. Je mag een bepaalde hoeveelheid binnenkrijgen en je zou hier geen schade van op moeten lopen. Betekend wel dat de hoeveelheid niet is afgestemd op een konijnengestel maar een volwassen persoon.

Wat een beter argument voor biologische bananen is is dat de arbeiders op de plantage niet in de chemische troep hoeven te werken. Deze worden blootgesteld aan hogere concentraties omdat ze aan het werk zijn terwijl er met vliegtuigjes wordt overgevlogen met bestrijdingsmiddelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

...waar ik toevallig vandaag net aan dacht.

Heb (zeer tot mijn schande, ik weet het) Chiquita bananen gekocht (sorry, ze zijn om één of andere reden lekkerder dan andere) en ik bedacht dat ik idd de schillen beter niet aan mijn dieren kon geven. Koop wel vaak Fair Trade bananen, maar even vaak zijn ze niet te vreten..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik koop ook de rotzooi bananen al ons andere voedsel hangt ook van chemischestoffen aan elkaar. :he: De smaakpapillen willen ook wat

Maar gevoelsmatig op de een of andere manier lijkt me een banaanschil voorzien van biocide en pesticide of niet, nou ook niet heel erg goed.... De rubberige structuur en ik vind hem in ieder geval erg bitter :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha ik zat net een banaan te eten en heb maar een hapje schil genomen...het was niet lekker! en het is moeilijk door te slikken bah..!

Conclusie ze krijgen bij mij voor de zekerheid maar gewoon alleen de binnenkant van een banaan... en idd ik heb vlamen en franse hangoren....dus ze kunnen idd wel wat hebben maar de kleinste vlaam is nu 7 kilo en de grootste bijna 9 ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

aha ik wist dat er iets was met onbespoten of bespoten biobananen, vandaar dat woordje 'meeste' tussen haakjes.

tja....ik vind de max havelaar bananen van de AH wel erg lekker moet ik zeggen, maar ik eet echt zelden banaan, dus misschien ben ik gewoon niet zo kieskeurig :P

en overigens is het ook niet zo dat je alle gifstoffen van een stuk fruit of groente af kunt wassen, er trekt ook altijd wel iets in de schil. dat is erg weinig, en als mens kun je dat best hebben omdat je nou eenmaal niet 40 kg ongeschild fruit eet op een dag ;)

maar voor een konijn is dat wel anders inderdaad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisterenavond zat Kartientje op tafel rond te huppelen (wat poepen ze VEEL!) en mijn man pakte een banaan om zelf te eten.... ze werd gek en deed er alles aan om bij die banaan te komen. Wel grappig om te zien zo enthousiast heb ik dr nog niet met eten gezien. klein hapje meegegeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier snuffelen ze aan banaan, nemen een minuscuul hapje gaan dan zitten smakken. Kijken me boos aan, stampen heel hard en gaan dan in een hoekje zitten mokken.

Ze vinden het echt heel vies! haha

En dan kom je bij de dierenarts voor een antibioticakuurtje en zeggen ze, jaa aan de antibiotica zit een smaakje zo vinden ze het namelijk erg lekker!! Ik oh wat goed, welk smaakje dan? Banaan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier snuffelen ze aan banaan, nemen een minuscuul hapje gaan dan zitten smakken. Kijken me boos aan, stampen heel hard en gaan dan in een hoekje zitten mokken.

Ze vinden het echt heel vies! haha

Hier nog 2 van die gekke nijntjes. :rofl:

Heb vandaag voor het eerst geprobeerd stukje banaan te voeren.

Dat werd niet in dank afgenomen hihi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .