Ga naar inhoud

Trovet Rabbit


Dollie

Aanbevolen berichten

Kreeg dit van de dierenarts mee voor Pip, omdat het veel kleinere brokjes zijn dan de SS. Had er nog nooit van gehoord, mijn hond krijgt ook brokken van dit merk, maar voor konijnen is het nieuw geloof ik. Kent iemand hier het?

TROVET Rabbit is een volledige, smakelijke gezondheidsvoeding voor jonge en volwassen konijnen. Het voorkomt selectief eetgedrag, is speciaal samengesteld ter bevordering van natuurlijke gebitsslijtage, ter vermindering van overgewicht en bevordering van gezonde maagdarmflora. Essentiële voedingskenmerken: brokjes met speciale textuur, laag energiegehalte en langzaam fermenteerbare vezels voorkomen diarree en obstipatie.

Analyse:

ruwe celstof 21,4%

ruw eiwit 16,8%

ruwe as 7,3%

ruw vet 2,8%

Ca 0,58%

P 0,39%

Na 0,19%

Voedingsadvies:

f5e0d8b1.jpg?t=1282291950

De dagelijkse hoeveelheid moet worden verdeeld over meerdere porties.

Gebruiksaanwijzing:

TROVET Rabbit is een complete voeding die, na aanbeveling door de dierenarts, zonder problemen levenslang kan worden gegeven. Er moet altijd voldoende vers hooi en water beschikbaar zijn.

IMG_7893.JPG

Mijn konijnen hebben het goedgekeurd, geloof ik.. :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, daar lijkt het inderdaad op! Alleen het calciumgehalte is toch flink wat hoger nog. (Mij te hoog.) Maar de rest van de samenstelling lijkt er erg op.

neem aan dat je het calcium gehalte van de hopefarms bedoeld?:P maar dit is voor hun dan ook nog heel nieuw. toen ik max op calciumarm dieet moest zetten heeft hij het hier neit over gehad. hoe zit het met de prijs ten opzichte van SS? en dan ook in verhouding, want zie dat ze hier ook wat meer van moeten hebben? eigenlijk best heel veel ja! 30 to 40 gram per kg?

Link naar reactie
Delen op andere sites

neem aan dat je het calcium gehalte van de hopefarms bedoeld?:P maar dit is voor hun dan ook nog heel nieuw. toen ik max op calciumarm dieet moest zetten heeft hij het hier neit over gehad. hoe zit het met de prijs ten opzichte van SS? en dan ook in verhouding, want zie dat ze hier ook wat meer van moeten hebben? eigenlijk best heel veel ja! 30 to 40 gram per kg?

Ja, het calciumgehalte van HF Rabbit Balance is hoger. ;-)

Wat de prijs is, weet ik niet. Ik heb een proefzakje mee gekregen. En de aanbevolen hoeveelheid.. Tsja.. Je geeft toch ook geen 70 gram SS? Staat wel op de verpakking.. ;-) Dus wat dat aangaat.

Als ik weer bij de DA kom (hopelijk pas als Barber brokken moet hebben.. Maar vrees dat het eerder wordt..) zal ik het vragen :yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat de calcium betreft: hou er rekening mee dat een klein konijntje nog bezig is met de opbouw van zijn skelet, opgroeiende dieren hebben dus een wat grotere behoefte aan calcium ;)

Kleine Pip eet nog geen biks.. (Krijgt het wel, eet het niet..) Mijn neef wil Hope Farms Super Trio gaan geven straks, dus dat gaat ook geen probleem worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik haal dit even omhoog omdat ik zojuist zocht of het bij de zoekfunctie hier voorkwam.

Ik heb het dus vandaag meegekregen voor mijn Puk.

Puk heeft heel veel last van haken en krijgt SS omdat ze slecht hooi eet.

Nu heeft mijn DA dit dus gegeven om te proberen voor haar.

Het verschil zou hem zitten in de hardheid van de brokjes.

SS is zo broos, zodat ze niet erg hard hoeven te malen en dit Trovet is veel harder, waardoor de kiezen beter af zouden slijten.

Het zou voor veel meer dingen goed zijn zoals Dollie al opnoemde.

Laag calcium en goede spijsvertering zijn daar enkele van.

Het is alleen bij de DA te verkrijgen en bij de mijne kost een zak van 2,5 kilo: 16 Euro.

Dat lijkt veel, maar als ik dan geen SS meer hoef te kopen, gaan de kosten mij het zeker waard zijn.

Ik ga het deze week dus mengen en hoop dat ze het goed eet.

Als het dan zo is, zoals ze beweren, zou Puk dus minder snel haakjes krijgen.

Wordt dus vervolgd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben benieuwd hoe het bevalt Sharon! Ik was niet van plan het aan mijn konijntjes te gaan geven omdat ik er vanuit ging dat het nogal prijzig was.. Wat het ook is dus. Al valt het op zich mee, €6,40 per kg tegenover €6 voor SS. (Alleen dat bestel ik uit Engeland dus is het een stuk goedkoper..) Nou ja en mijn konijnen zij n gewoon gezond dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit topic wil ik onthouden voor als ik me volgende week ga verdiepen in Tony's voeding ivm te veel calcium in zijn urine. Ik vind het wel erg dure voeding, maar wie weet is er een weg om het goedkoper aan te schaffen. Nu eerst een weekje vakantie.

Overigens raakte ik even in verwarring bij het google-en naar het juiste type van dit merk. In eerste instantie vond ik katten- en hondenvoeding met konijn als ingrediënt.:P

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...
Even voor de duidelijkheid ;)

Dus jij zou Trovet Rabbit boven SS verkiezen in een calciumarm dieet?

Ik ken dit voer niet, mss is het iets voor Zazou :)

Nee, ik schrijf juist dat het calciumgehalte 0,02% (0,6% in SS, 0,58% in Trovet) scheelt, dat als het je alléén om het calciumgehalte gaat, ík persoonlijk niet zou overstappen.. ;)

Het lijkt mij niet dat 0,02% zooooo ontzettend veel verschil maakt, als je een paar brokjes SS minder geeft kom je daar ook wel op.. En als je verder hartstikke tevreden bent over SS en helemaal geen zin hebt om over te stappen.. Ja dan zou ik het niet de moeite vinden.

Als je toch wat anders wil proberen of je konijn nog andere problemen heeft (het vezelgehalte is hoger dan in SS, dus beter voor niet-hooi eters) kun je het natuurlijk altijd overwegen, maar aangezien Suuzi schrijft dat ze tevreden is over SS..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .