Ga naar inhoud

Wilgentakken en de blaadjes


JacquelineIedema

Aanbevolen berichten

Waar plukken jullie deze takken? Ik ken niemand die wilgenbomen heeft, maar ik wil ze wel heeeel graag geven :P

Sja, dat vraag ik me ook af.. Hier moeten ze het maar met appelboomtakjes doen. Een paar huizen verderop woont iemand met zo'n krulwilg en ik hoorde van mijn buren dat ze die eruit willen hebben, maar vind het ook zo wat om te vragen of ik dan een paar takken en eventueel een stuk van de stam mag..... :$:P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier staat er een boom zomaar in zijn eentje op een groot open (Toekomstig) bouwterrein. Ga er altijd naar toe met mijn combo een trapje en een lange snoeischaar endan hebben ze weer voor een poosje wilgentakken met bladeren. Ze zijn er dol op en schijnt ook heel gezond te zijn. Verder zijn ze lekker bezig met knagen en wat wil een nijn nog meer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sja, dat vraag ik me ook af.. Hier moeten ze het maar met appelboomtakjes doen. Een paar huizen verderop woont iemand met zo'n krulwilg en ik hoorde van mijn buren dat ze die eruit willen hebben, maar vind het ook zo wat om te vragen of ik dan een paar takken en eventueel een stuk van de stam mag..... :$:P

Dan neem je toch de hele boom in stukken....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien wachten ze wel tot de winter als je net een weekendje niet thuis bent, weg is de boom.

Je kunt natuurlijk even aangeven dat je interesse hebt.

"Goh ik hoorde dat jullie misschien de boom gingen omzagen, als het zover is geef me een seintje ik ben wel geintreseerd in wat takken en/of stronk als jullie van de rommel af willen. Mijn konijntjes zouden het helemaal geweldig vinden, ik hoor het wel." En aftaaien en dan in volle verwachting afwachten of misschien zeggen ze wel ohh dan doen we m dit weekend nog om! ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha zóóó graag wil ik die boom ook niet hebben hoor. Dat is me te veel moeite. Ze zijn hier sowieso doller op fruitboom dan op wilg, van de wilgentakken die ze wel eens gehad hebben (toen de broer van mijn oma zijn wilgen geknot heeft.. Maar ik neem aan dat ik tot volgend jara moet wachten voor hij dat weer doet?) eten ze alleen de blaadjes en soms een stukje schors, maar fruittakken vind ik helemaal niet meer terug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, takken van fruitbomen lusten ze ook erg graag over 't algemeen, hazelnotenboom kan ook nog. Ik zou wel als je zo'n tak hebt 't een dag in de vriezer leggen, afspoelen is vaak niet voldoende om van eventuele parasieten af te komen. Je kan wilgentakjes trouwens ook wel eens in dierenwinkels vinden, vaak in de koeling om ze goed te houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Langs de (land)wegen staan vaak knotwilgen die de gemeente om de zoveel tijd doet snoeien.

Deze takken liggen meestal een enige tijd in de berm totdat de gemeente deze weer op komt halen.

Zodra ik weet dat er ergens wat ligt, spring ik in de auto & laad 'm helemaal vol ;)

Langs de rivieren, zoals bij mij de Maas, staan vaak ook wilgenstruiken.

Deze worden meestal niet bijgehouden.

Aangezien ik voortaan standaard een snoeischaar in mijn handtas of auto heb liggen, knippen we hier ook wel eens takjes van af.

Ook als we met de auto ergens heengaan en we komen onderweg wilgen tegen, stoppen we ook regelmatig.

In ons dorp hebben we van die tuinafvalmanden.

Regelmatig kom ik hier ook wilgentakjes tegen, die ik er dan gelijk uithaal.

Jaja, je moet wat overhebben voor je nijnsels hè? ;)

@ Iris --> gewoon vragen aan je buren!

Op een gegeven moment zal dit zich rondspreken en zullen mensen in je omgeving op een gegeven moment wilgentakjes bij je voordeur leggen.

Dat gebeurd bij mij nu met groenten.

Verschillende keren per week hangt hier een tas met groenten aan de voordeur.

We dachten eerst dat onze buurvrouw dit steeds deed, maar nu blijkt dat ook een buurtbewoonster 5 huizen verderop dit is gaan doen.

Ik kan me voorstellen dat je je hier mss wat ongemakkelijk bij voelt.

Had ik eerst ook, maar die mensen gooien het anders toch weg, terwijl ze jou en de nijnen hier heel blij mee kunnen maken :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .