Ga naar inhoud

Vlooien


Sophie1990

Aanbevolen berichten

Ik heb net geconstateerd dat mijn konijnen alweer vlooien hebben, dat is nou al minstens de derde keer. We hebben een special spray voor konijnen die je 1 keer in de 2 weken in hun vacht moet spuiten maar dat lijkt mij niet goed werken.

Ook ben ik benieuwd hoe ze aan die vlooien komen. Ik houd mijn konijnen buiten en we hebben verder geen andere huisdieren. Ze hebben een groot hok met een ruime ren ervoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dat spul moet je OP je konijn spuiten? Krijgen ze dan niet al dat gif binnen als ze zichzelf wassen? Vaag spul...

Je moet een pipet stronghold voor kittens (roze) in de nek leegspuiten (goed de haren opzij zodat het echt op de huis zit) en dat na een aantal weken (ik meen drie, maar dat weet je DA wel) herhalen.

Verder als het binnennijnen zijn ze even in een andere ruimte zetten en je kamer goed stofzuigen en dan met een goede insectenspray alle randen, plinten( en hoeken behandelen. Goed laten uitdampen (zie gebruiksaanwijzing op bus) en dan pas de konijnen (en jijzelf) weer terug in die ruimte.

Ik zou er sowieso even mee naar de DA gaan, want die hebben meestal het goeie spul in huis tegen vlooien (ook de juiste omgevingsspray) en als ze al zo lang vlooien hebben moeten ze toch even nagekeken worden op bloedarmoede.

Zijn we wel ingeënt tegen VHS en Myx? Een van die twee wordt onder andere door vlooien verspreidt (vergeet altijd welke).

Ik heb ooit een nijn met vlooien gehad en die gingen pas weg toen ik mijn huis ook behandeld had. Ik heb toen ook een vlooienkam gekocht, zodat ik snel kon zien of de vlooien echt weg waren of niet en om alle vlooienuitwerpselen uit de vacht te kammen want die irriteren ook de huid van de nijnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cindy, ik had het inderdaad nadat de buurman voor mijn nijn gezorgd had en zijn katten hadden vlooien en werden met goedkoop spul behandeld. Nadat het dus maar terug bleef komen, heb ik mijn huis behandeld en gevraagd of hij het ook wilde doen. Hij was een beetje beledigd, maar ik zou niet weten waar ik anders op de tweede verdieping binnen vlooien vandaan zou moeten krijgen?!

Hij heeft toen ook maar goed spul voor de katten gehaald en zijn huis heel goed schoongemaakt en vanaf dat moment was het bij mijn nijn ook over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zolang je alleen de dieren behandeld, kom je er nooit helemaal vanaf. Die vlooien leggen eitjes, die vallen van het konijn, dat worden larven die zijn lichtschuw dus kruipen in naden en kieren en die zijn er bij konijnenhokken en die worden poppen en die kunnen lang mee gaan. Punt is dat je het hok is goed onder handen moet nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .