Ga naar inhoud

Kruiden drogen en aan hooi toevoegen?


Laura2

Aanbevolen berichten

Kun je ook zelf kruiden drogen( munt basilicum en wat verder nog?) en dit dan zelf drogen en aan het hooi toevoegen.

Wij hebben een grote kruiden bak waar wij dit in principe voor ons zelf in kweken, maar ze zijn dol op munt en basilicum en naarmate je ook kruidenhooi kan kopen vraag ik me af of deze soorten er ook doorheen kunnen?

Of is er bepaald soort wat er maar doorheen kan? ik zie alleen maar paardenbloem en brandnetel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt alle kruiden (die ze mogen hebben) drogen en er doorheen doen of los geven. De reden dat er vooral paardenbloem en brandnetel in zit is omdat dit goedkoop onkruid is in feite. Je hooi zou nog 10x duurder zijn als er ook andere kruiden zoals peterselie en basilicum e.d. doorheen zou zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel geduld ja, Ć©n veel werk.. Wil ik de hoeveelheden geven die ik nu geef, mag ik mijn hele tuin er wel aan opofferen en ben ik er ook heel wat uurtjes zoet mee. Van een flinke handvol kruiden blijft amper een handje over als het gedroogd is.

Heb wel kruiden in een mand staan, maar die krijgen ze alleen vers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

A) Die heb ik niet. B) "Maar" zou ik weghalen want als je dagelijks een bakje kruiden wil geven (zoals ik doe) ben je een hoop kruiden nodig, dus dan ben je niet even aan het knippen en ophangen.

Voor kruidenhooi ben je natuurlijk wel minder nodig, afhankelijk van hoeveel je er door wil doen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

A en B) het zal ook niet op hoeven gaan voor iedereen. Maar als je de mogelijkheid wel hebt kun je zelf drogen en eventueel dan aanvullen met gekochte kruiden of gewoon minder geven.

Wat ik bedoelde te zeggen eigenlijk is als je mogelijkheden hebt om zelf wat te drogen scheelt het toch alweer. Is het zelfde als wilgentakken, waarom kopen als je de ruimte hebt om een boom te planten. Veel mensen staan er niet bij stil dat je zelf een heleboel groenten bijvoorbeeld ook in de siertuin kan laten grooien voor de knijntje en niet alles dan in de winkel hoeft te kopen. Veel BB'ers hebben of de tuin niet of teveel konijnen dat je het zelf niet kan bijhouden met verbouwen. Maar ieder is vrij de tips en informatie er uit te pikken en er wat mee te doen of niet :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je het zelf hebt staan of kan laten groeien is het met een beetje geduld veel goedkoper!

Plus dan kun je de kruiden ook vers geven, vinden ze ook lekker.

Haha geduld is niet eens nodig, het groeit als kool;) als jullie een stukje willen haha dan mag dat!

Ik heb ook een droogoven, daar droog ik ook vlees in voor mn honden maar ook appel wortel en banaan voor mn nijntjes.

Dat is goedkoper dan kopen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel geduld ja, Ć©n veel werk.. Wil ik de hoeveelheden geven die ik nu geef, mag ik mijn hele tuin er wel aan opofferen en ben ik er ook heel wat uurtjes zoet mee. Van een flinke handvol kruiden blijft amper een handje over als het gedroogd is.

Heb wel kruiden in een mand staan, maar die krijgen ze alleen vers.

Wij hebben een vrij grote bak, van 2 meter bij 1. daar staat alles in.

Nu krijgen ze vers, maar een paar stengels.

en een beetje groenten, witlof enzo.

Het is gewoon voor door het hooi, als extra voor de lekkerheid, en niet als biks vervanger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben dr echt vet blij mee!

Heb hem vorig jaar als presentje aan mezelf gegeven, ik droog er ook allerlei vers vlees voor de honden in, zodat ik dit niet hoef te kopen.

Ze kosten trouwens helemaal niet zo super veel, ik heb voor mn droogoven plus 3 extra rekken( dus 6 rekken) 60 euro betaald.

Op mp zijn ze nog goedkoper.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij THE gelukkig niet :love: daar moet je geen kruiden bestellen want dan wordt het een heel duur grapje :P bestel ze bij caviakruiden.nl en daar hebben ze alleeeen maar kruiden. (Wat ook aanzienlijk beter is voor mijn portomonnee want telkens als ik SS bestel bij THE, ben ik zo veel kwijt aan extra's dat ik wat dat aangaat echt beter in Nederland kan kopen :P)

Nee, dat zou wat zijn, als ik niet meer bij THE kon bestellen. Dan moeten ze die site ook maar blokkeren op mijn computer want anders blijf ik ook - balend - kijken :rofl:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hoor. Ik bestel nĆ³Ć³it wat via internet. Ken wel een BB-er in de buurt, joh, ik kwam daar laatst en toen wilde de deur niet eens open want ze had een pakketje uit Engeland van 25 kg in de hal staan! Ze had ook veel te veel besteld, dus toen heb ik de helft maar overgenomen. Ik kon haar daar natuurlijk niet mee laten zitten.

:whistle2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .