Ga naar inhoud

Denzel heeft een hapje van een biscuitje gehad. Is dat erg?


michaela23

Aanbevolen berichten

Even een vraagje. Denzel is blijkbaar helemaal wild op biscuits, die "droge" theebiscuits. Als ik de kast openmaak, en hij hoort de verpakking, staat hij bij mij te bedelen als een gek en krijg de hele tijd neusjes, zo van: ik wil ook. Ik bukte even, en toen had meneer mijn biscuit uit mijn hand getrokken en ging in een hoekje zitten eten. Maar is dit erg? Ik ga hem natuurlijk geen biscuits geven, maar wil het gewoon even weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat dat niet zo'n punt is, zolang hij geen heel biscuit op heeft... dan zou ik me bijvoorbeeld kunnen indenken dat dat voor verstopping zou kunnen zorgen oid. hier heeft pupa een keer chocolade op en met chips moet ik idd ook uitkijken want mevrouw lijkt ogen in der achterhoofd te hebben en ik helaas niet:he:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Biscuitjes kunnen opzich geen kwaad zit volgens mij alleen wat veel suiker in.

Ze pikken allemaal soms wel eens wat stiekem.....Ollie had een keer een aardbei uit mijn yoghurt gejat....met yoghurt en al opgesmuld omdat ik zo dom was even naar de deur te lopen omdat de bel ging!

Meneer helemaal onder de yoghurt ,onschuldig kijkend zat hij wachtend op de bank naar me te kijken of hij nog wat lekkers kreeg!

Ik was bang dat hij ziek zou worden van de yoghurt maar niks aan het handje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mmm, mijn konijn krijgt altijd 's avonds voor het slapengaan een tarwe-biscuitje.

Ook de konijnen van mijn ouders/rest van de familie krijgen dat ook!

In ieder geval zijn ze allemaal er oud mee geworden...

Dus waarschijnlijk kan het dus geen kwaad?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ohhh jeetje, krijgen we dat weer? "ze zijn er oud mee geworden dus is het niet erg". Even een vraagje: hoevaak hoor je : " mijn opa rookte als een ketter, maar is wel 80 geworden"?

Best vaak he....dus dan kan roken ook geen kwaad?

ik bedoel het niet lullig hoor, maar zoveel dingen die slecht voor je zijn, ga je niet direct dood aan. het punt is dat je het risico op gezondheidproblemen verhoogd met zulk soort dingen.

elke dag een biscuitje, wat vol zit met zout en suiker, kan bij konijnen onder andere nierproblemen of overgewicht veroorzaken. het ene konijn zal daar gevoeliger voor zijn dan het andere, maar je weet nooit of jou konijn er wel of niet gevoelig voor is.

ik zou het dus zelf nooit doen, want je loopt een risico.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies, er zijn ook duizenden konijnen die dagelijks een bak gemengd voer krijgen en hoogbejaard worden. Ik dacht ook dat dat wel prima was, had geprobeert over te stappen op gewone biks maar ze vraten het niet dus het was mij te veel gedoe. Gemengd voer deden ze het al jáááren prima op, dus wat een gezeik.. Zoek maar (heel) oude berichten van mij terug.

Maar een jaar later (inmiddels kregen mijn konijnen al totaal andere voeding, maar helaas, te laat) bleek wel dat de blaas van mijn konijn bomvol calcium zat! Zo veel konijnen doen het prima op gemengd, maar het zal maar net je konijn zijn.. Het bleek ook net mijn konijn te zijn..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Dollie ben het met je eens..... het zal maar net je diertje zijn.... mijn Gijs heeft de eerste jaren van zn leven ook gemengd voer en goedkope rotzooi gehad.... het was een strijd om hem op SS te krijgen maar ik ben dr zo blij mee dat ik echt uitkijk verder met eten.... bang dat ze verkeerd reageren!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm, was niet zo bedoeld om deze discussie uit te lokken hoor!:$

Wist ook niet dat het eigenlijk zo slecht was voor een konijn.

Eigenlijk krijgt ze verder niks "slechts" te eten, alleen gezond voer.

Biscuitje is de enige traktatie die ze krijgt.

Wat raden jullie aan? Ermee stoppen of niet?

Vind het ook weer zo sneu als ze 's avonds echt staat te wachten op haar koekje...

Maar gezondheid gaat natuurlijk wel voor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je je konijn een lekkere traktatie wil geven zijn er heel veel andere dingen die wel gezond, of in ieder geval een stuk gezonder zijn.

Denk bijvoorbeeld aan lekkere verse groenten (er is zoooo veel wat ze mogen hebben), of een partje appel of een stukje banaan/peer.. een aardbei, enzovoort. Ik zou in ieder geval direct stoppen met de biscuitjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mij was weer verteld dat ze niet teveel fruit mogen hebben i.v.m. de suikers die daar in zitten.

Dat was dan weer slecht voor hun tanden?!

Pfff kheb nog een hoop te leren zo te zien haha:he:

Ik ga proberen over te stappen op gezonde "snoepjes", laat zeker weten of het werkt!

Bedankt voor de tip!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Biscuitjes kunnen opzich geen kwaad zit volgens mij alleen wat veel suiker in.

Ze pikken allemaal soms wel eens wat stiekem.....Ollie had een keer een aardbei uit mijn yoghurt gejat....met yoghurt en al opgesmuld omdat ik zo dom was even naar de deur te lopen omdat de bel ging!

Meneer helemaal onder de yoghurt ,onschuldig kijkend zat hij wachtend op de bank naar me te kijken of hij nog wat lekkers kreeg!

Ik was bang dat hij ziek zou worden van de yoghurt maar niks aan het handje!

Hahaha ik zie het helemaal voor me. Konijn helemaal onder de yoghurt!:lol:

Moet ik meteen denken aan mijn vreetzakjes. Als ze wortel ophebben zijn ze helemaal oranje rond de mond en als ze aardbei eten is hun mond rood.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn nijntjes zijn dol op andijvie en witlof gaat er ook goed in.

Maar radijsjes daar halen ze allebei hun neusje voor op, stelletje verwende nesten:mdr:

Ben afgestapt van de biscuitjes, en moet zeggen dat ze er nog wel om bedelen, maar die krijgen ze niet meer hoor.

Healthy food it is! :yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .