Ga naar inhoud

Domino-effect: nu Loena verstopping


Huiself

Aanbevolen berichten

Eerst kreeg Knijster een verstopping, daarna snot en nu heeft Loena waarschijnlijk een verstopping...

Of nou ja: het is voor mij wel zeker, aangezien ze sinds gisteravond 11.00 u. maar 3 grote ronde keutels heeft en 3 iniminikeuteltjes. Ze weigerde haar andijvie en witlof vanmorgen. Vanochtend om 8 uur daarom direct de medicijnen uit de kast getrokken: pijnstiller, laxeermiddel en metocloral. Bovendien dien ik haar extra vocht toe ieder half uur. Heb alledrie de medicijnen nu 2 keer toegediend, maar ik vraag me af hoe lang ik dit moet afwachten voordat ik toch naar de dierenarts stap.

Ze knabbelt af en toe aan wat hooi en vanochtend wilde ze ook nog wel wat Science selective brokjes, maar het ging niet van harte. Nu dus alleen af en toe hooi... En al 4 darmkeutels die ze laat liggen, dus blijkbaar werken haar darmen nog wel?

Ze zit er zo stil bij in een hoekje met de oogjes half samengeknepen, dat is echt geen goed teken. Moet ik even de medicijnen de tijd geven? Maar hoe lang?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou de DA in ieder geval even bellen en hun mening vragen.

Want misschien zeggen ze dat je moet doen wat je nu al doet als je erheen gaat en dan heb je voor niks met je konijn gesleept, maar misschien zeggen ze wel dat ze toch de buik willen voelen omdat het ook wat anders kan zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij zijn de verstoppingen ook niet aan te slepen op dit moment... Ik ga straks even met de dierenarts bellen om te vragen wat zij vinden. Ze eet nog steeds wel hooi en liet nu alweer 2 darmkeutels liggen. Denken jullie dat dat een goed teken is dat ze in ieder geval darmkeutels heeft en nog wat hooi eet?

Mijn dierenarts had op de verpakking van Metocloral geschreven 3 x daags 0,33 ml. Dat was puur ter onderhouding na Knijsters bezoek. Ik heb nu 2x 0,33 ml gegeven, maar ik lees nu uit je berichtje dat ik ook best (0,99 ml) in 1 keer had kunnen geven (dat heeft ze nodig voor haar gewicht). In Loena's situatie hoef ik het inderdaad niet te verdelen over de dag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij zijn de verstoppingen ook niet aan te slepen op dit moment... Ik ga straks even met de dierenarts bellen om te vragen wat zij vinden. Ze eet nog steeds wel hooi en liet nu alweer 2 darmkeutels liggen. Denken jullie dat dat een goed teken is dat ze in ieder geval darmkeutels heeft en nog wat hooi eet?

Mijn dierenarts had op de verpakking van Metocloral geschreven 3 x daags 0,33 ml. Dat was puur ter onderhouding na Knijsters bezoek. Ik heb nu 2x 0,33 ml gegeven, maar ik lees nu uit je berichtje dat ik ook best (0,99 ml) in 1 keer had kunnen geven (dat heeft ze nodig voor haar gewicht). In Loena's situatie hoef ik het inderdaad niet te verdelen over de dag.

Als je dierenarts 3x per dag adviseert zou ik het om de 8 uur geven. ;) Ik geef het in het begin altijd om de 6 uur (Binky weegt 1.6 en krijgt dan 0.8 ml per keer) en bouw ik het rustig aan af. Succes hoor. Weet hoe ellendig dit is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi

Mijn konijn heeft ook last van verstopping. Ze heeft helemaal geen keutels meer. Verder is ze op zich niet ziek. Het begon met wat diarree waarna ik dacht een dagje alleen hooi en water. Maar nu is er dus helemaal niks meer. Het rare is dat ze wel wil eten. Maar wat is nu verstandig? Gemengd voer geef ik maar niet, witlof en peterselie eet ze wel, maar ik denk dat ik daar ook weer niet teveel van moet geven? En biks gaat ze ook wel eten als ik het neerzet denk ik. Net een paar brokjes geprobeerd en die eet ze gewoon op. Drinken doet ze ook wel. Hooi niet veel maar ze knabbelt wel. Wat is wijsheid?

Bedankt alvast

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry allemaal dat ik niet eerder een update heb gegeven van Loena, maar er is een hoop gebeurd met mijn meisje. Het blijkt namelijk helemaal geen verstopping te zijn, maar iets heel anders!

Loena at hier en daar nog wel een beetje hooi, maar zaterdag was er gewoon geen verbetering. Daarom voor de hoofdprijs (consult 70 euro) naar Groningen gereden. Tijdens de rit viel haar oor mij opeens op: wat vlekjes. Ik dacht dat het gemorste dwangvoeding zou zijn, maar ook de dierenarts viel het direct op: met de minuut werd haar oor bovendien ook nog paarser en paarser. Na het wegscheren van het haar, kwamen allemaal wonden tevoorschijn. Mijn meisje bleek 41 graden koorts te hebben door haar ontstoken oor! Volgens de dierarts was dit zeker 1,5 dag geleden, omdat het een tijdje duurt voordat je het ziet. Ze zei: "Het is goed dat je gisteren niet bent gekomen, want dan was me het oor nooit opgevallen." Loena at gewoon een stuk minder doordat ze zich zo vreselijk voelde.

Eerst dacht ik aan Knijster... Hij zal toch niet...? Knijster liet echter nog steeds zijn beste kant zien en likte Loena's oor zorgvuldig. Wat een schatten heb ik toch. :love: Maar we bleven praten over hoe dit nu zou zijn gebeurd.

Opeens viel alles op z'n plek. Woensdagavond lagen mijn vriend en ik op bed, toen ik me plotseling realiseerde dat ik de konijnen nog geen biks had gegeven. Mijn vriend zei dat hij het wel even voor me zou doen...Gisteren gaf hij heel sneu toe dat hij zich afvroeg of hij niet per ongeluk de deur heeft gesloten met Loena's grote oor ertussen. Hij wist het niet meer, want het was donker in de woonkamer. Arme hij: hij voelde zich schuldig. Zeker nu steeds duidelijker de plek/korst op Loena's oor te zien is. Dit is niet Knijsters werk, maar haar oor heeft duidelijk ergens tussen gezeten.

Loena is nu aan de anitbiotica en pijnstillers en ze heeft de megalieve Knijster. Ze eet steeds meer en werd gisteren een beetje ondeugend. Pfff, wat een wendig kan een op het eerste gezicht ogende verstopping krijgen!

8049-albums3153-26398.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pffff... jemig!! Dat is nogal niet een verschil zeg een verstopping of dit! Ik hoop dat het oor snel genezen is. Veel sterkte.

Nou inderdaad een groot verschil. Als de beschadiging nu eens wat eerder te zien was geweest... En ik dacht echt een hard buikje te voelen, maar ik denk dat ik gewoon niet meer objectief heb kunnen kijken en voelen. Ik ben blij dat ik gegaan ben, ookal was ik 130 euro verder. Het is het waard!

Nu is het afwachten wanneer ze haar oor weer gaat bewegen. Nu kanteld ze maar 1 oor naar voren als ze me ziet. Het zal nog wel pijn doen, maar ik hoop niet dat er een zenuw of spier beschadigd is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan heel goed zijn dat je een hard buikje voelde; haar oor moet pijn gedaan hebben en door de ontsteking voelde ze zich natuurlijk ook slechter. Een verstopping of gas is vaak niet iets dat op zichzelf staat, wordt meestal veroorzaakt door iets anders, door pijn. Pijn = slechter eten = vertraagde darmwerking = verstopping. (Een verstopping is in dem eeste gevallen eigenlijk een stilliggende darm, stasis, en niet letterlijk een verstopping.) Ze keutelde immers wel weinig, at slecht etc.

Fijn dat je toch heen bent gegaan zeg! En dat dit ontdekt is! Ziet er naar uit. Hopelijk is ze gauw weer de oude.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan heel goed zijn dat je een hard buikje voelde; haar oor moet pijn gedaan hebben en door de ontsteking voelde ze zich natuurlijk ook slechter. Een verstopping of gas is vaak niet iets dat op zichzelf staat, wordt meestal veroorzaakt door iets anders, door pijn. Pijn = slechter eten = vertraagde darmwerking = verstopping. (Een verstopping is in dem eeste gevallen eigenlijk een stilliggende darm, stasis, en niet letterlijk een verstopping.) Ze keutelde immers wel weinig, at slecht etc.

Fijn dat je toch heen bent gegaan zeg! En dat dit ontdekt is! Ziet er naar uit. Hopelijk is ze gauw weer de oude.

Zou inderdaad kunnen, want ze had inderdaad vertraagde darmwerking. Gelukkig voelde de dierenarts een dag later geen verstopping. Ik had wat keutels meegenomen en ze was er blij mee. Ze waren dan wel raar gevormd, maar dit was wel een goed teken.

Ze zal ook erg veel pijn hebben gehad. Zeker toen ze haar oor heeft losgetrokken. Ik krijg er de kriebels van als ik er aan denk! Ze is inmiddels al wel wat opgefleurd en ze ligt al af en toe weer languit zoals ze altijd doet (ze lijkt dan wel dood met haar snoet omhoog en oren opzij geklapt). Zo ken ik haar weer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .