Ga naar inhoud

Eenmalig niet eten?


chan

Aanbevolen berichten

Hebben jullie dat wel eens meegemaakt, dat een konijn 1 maaltijd overslaat?

Floor, mijn grootste konijn, eet het meest van allemaal en gisteravond kwam ze dus helemaal geen groenten eten. Ze ging stil in een hoekje zitten. Dacht ja hoor het is weer raak, weer een zieke, zoals elke maand afgelopen tijd (deze maand dus nog niet...). Heb haar meteen binnen op het aanrecht gezet, gekeken of ik wat kon vinden. Voor de zekerheid iets voor de darmen gegeven, want heb al een paar keer konijnen met darmklachten gehad.

Vanochtend huppelde ze weer vrolijk rond en eet ze weer super goed. Vreemd toch....??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ja, aangezien je haar wat voor de darmen hebt gegeven weet ik niet of dat wel zo vreemd is. Het is toch de bedoeling dat dat spul (ik vermoed primperan of ciseral?) de boel op gang brengt/houdt hè.

Heb het hier ook wel eens gehad, dan leek het helemaal de verkeerde kant op te gaan maar een paar uur (en een paar massages) later bleek dat het toch mee viel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja tuurlijk, maar alle andere keren werkte dat niet zo snel en moest ik het in combinatie met andere medicijnen geven. Heb nu alleen ciseral gegeven, maar haar buik voelde eigenlijk wel normaal aan... Dus had het eigenlijk niet eens mogen geven, maar het was al 12 uur 's nachts en ik moest gewoon wat doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoezo mag je geen ciseral geven als de buik normaal voelt? Dat heb ik nog nooit gehoord.

Tsja, misschien was het sowieso niks, misschien was het iets dat uit zichzelf wel hersteld is, misschien was het helemaal de verkeerde kant op gegaan als je geen ciseral had gegeven, misschien heeft de ciseral net dat zetje gegeven waardoor het uiteindelijk niet echt iets was. Da's gissen hè.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beter een keer te veel Ciseral dan een keer te weinig hoor! Bij chronisch gebruik kan het bijwerkingen hebben, maar bij een keertje extra zal het echt niks schadelijks doen hoor!

Misschien zat er een niet goed gekauwd en daardoor heel ingeslikt brokje eten in haar buik wat krampjes gaf of zo. Dan is het over zodra ze het uitgepoept hebben. En dan helpt Ciseral om het snel door het darmsysteem heen te loodsen en te zorgen dat het niet vast komt te zitten.

aangepast door Bianca
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed, ik ben gerustgesteld.

Ik dacht je hoort niet zelf te gaan dokteren als je niet weet wat er aan de hand is. Ik weet ook hoe de buik kan voelen als er wel iets aan de hand is, dus dacht ja als het goed aanvoelt waarom zou ik dan medicijnen gaan geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had dit afgelopen maandag nog.

Mijn rammetje wilde inene niet eten en ook zijn hok niet in. Ik zat helemaal in de stress. Maar de volgende ochtend at hij gewoon weer en was hij weer vrolijk enzo.

Ik heb geen idee wat het nou geweest moest zijn maar hij liet me wel even schrikken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met mijn voedster heb ik ook al een paar keer zo iets gehad. Vorige zomer ben ik daarom een paar keer naar de dierenarts geweest met haar. Maar het resultaat was steeds dat er geen oorzaak te vinden was en dat zodra de pijnstiller werkte het weer goed ging. Dus toen ze de afgelopen maanden weer twee keer niet wilde eten heb ik haar maar een dosis pijnstilling gegeven en beide keren was het weer zo over. Wel natuurlijk eerst gecontroleerd of haar buik niet afwijkend voelde. Het speelde ook mee dat ik beide keren niet meteen naar de dierenarts kon gaan. (Was het nodig geweest dan had ik later op de dag wel kunnen gaan.)

aangepast door Lirazel
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .