Ga naar inhoud

Ventilator niet aanbevolen!


Huiself

Aanbevolen berichten

Vorige week was het ontzettend warm en benauwd in de woonkamer, zo'n 25 a 26 graden. De konijnen lagen languit te puffen in het hok en ik was thuis aan het werk achter de laptop. Na wat rondsnuffelen op Bunnybunch, leek mee een bewegende ventilator wel een oplossing voor mezelf en mijn 2 'konijnenkleedjes' in het hok. :mdr:

De ventilator stond helemaal gericht op mij op de laagste stand en kwam heel kort in het laatste stukje langs het hok. Konijnen blij en ik blij!

Totdat Knijster een dag later een witte kleverige snottebel aan zijn neus had hangen en af en toe niestte. Verdorie, wat heb ik nu gedaan? Soms wil ik het te goed doen... :grrrrrr: Gelukkig is Knijster nu na 3 dagen (af en toe een snotje weghalen) aan de beterende hand, maar ik wil dit toch met iedereen delen die van plan zijn een ventilator bij het konijnenhok te zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedereen heeft inderdaad ook weer andere ervaringen. Raar dat zoiets dan mij gebeurd en niemand anders dit heeft gehad :arf:, maar ik wil wel met iedereen delen dat ik het in ieder geval niet nog een keer doe. Misschien is het inderdaad een lagere weerstand aangezien Loena er niet ziek van is geworden. Hoe bepaal ik of de weerstand goed genoeg is om een ventilator aan te zetten? Aan de buitenkant is Knijster ook weer op en top gezond, dus ik kan niet goed zien hoe zijn weerstand is... Daarom dan maar liever geen ventilator als dat lastig te beoordelen is. Ik vind het ook nog steeds lastig wanneer het tocht is en wanneer wind. Het is denk ik wel anders dan de wind buiten?

Het is geen kwestie van "niet mee eens, wel mee eens", maar meer een waarschuwing dat er wel een mogelijkheid is dat je konijn er verkouden van kan worden. Vanmorgen was Knijsters neus weer helemaal goed. Gelukkig heeft hij Loena om zichzelf warm te houden (voor zover de temperaturen vandaag in de kamer niet oplopen in ieder geval...) :sarcastic:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze waarschuwing is zeker nuttig hoor! Een ventilator is niet aan te raden als je konijn ziek is/geweest of inderdaad een lage weerstand blijkt te hebben. Aan de buitenkant lijkt het me niet te zien dat de weerstand lager is, maar een snotneus is wel een goede indicatie ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze waarschuwing is zeker nuttig hoor! Een ventilator is niet aan te raden als je konijn ziek is/geweest of inderdaad een lage weerstand blijkt te hebben. Aan de buitenkant lijkt het me niet te zien dat de weerstand lager is, maar een snotneus is wel een goede indicatie ;)

Nou en of! Met die snotneus laat hij inderdaad duidelijk blijken dat hij nog niet goed in zijn velletje zat. Als hij dat nu even liet zien voordat ik de ventilator had geplaatst! haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik dan weer niet snap. Buiten zitten ze in weer in wind, hoezo zouden ze dan niet tegen een ventilator kunnen?

Dat dacht ik dus ook inderdaad. Ik weet het eerlijk gezegd nu ook niet meer, maar waarschijnlijk is een ventilator toch dan net wat anders? Ik kan me niet voorstellen dat hij ziek was geworden door de wind, want hij is vorig weekend nog lekker buiten geweest in de megaren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .