Ga naar inhoud

mijn konijnen willen geen groenvoer eten


channie

Aanbevolen berichten

hoi allemaal

ik heb 2 konijntjes en zijn nu bijna 11 weekjes

ik ben sinds gister begonnen met een beetje groenvoer geven

gister kregen ze andijvie

en vandaag lof

maar ze willen het niet opeten(en niet eens aan ruiken), ze laten het gewoon liggen.

hoe kan ik het als beste aanpakken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ze het niet gewend zijn en nog aan moeten wennen. Soms duurt dat wat langer. Ik zou het wel blijven geven, uiteindelijk beginnen ze er wel aan hoor (vergeet niet om groente uit de kooi te halen als het de volgende ochtend er nog ligt!).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ook zou kunnen helpen is om tijdelijk even wat minder biks te geven. Dan hebben ze wat honger en zullen ze sneller aan de groente beginnen.

De meeste konijnen vinden groente erg lekker als ze het gewend zijn maar er zijn natuurlijk ook uitzonderingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze het niet kennen, zullen ze het in eerste instantie ook niet eten. 'Wat de boer niet kent.... '

Je geeft het best gewoon elke dag een beetje groen, ze gaan er vanzelf nieuwsgierig naar worden en toch eens een hapje proberen. Geef niet meteen te veel en allerlei soorten, je moet het wel opbouwen;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Loena weigerde ook iedere vorm van groenvoer, totdat ik haar na een week toch betrapte op het eten van de andijvie en witlof. Iedere keer wanneer ik nu iets nieuws introduceer, haalt ze eerst haar neus op om vervolgens na een week het wel te eten. Gewoon volhouden inderdaad!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel opletten met meloen. Zeker als je konijntjes geen groenvoer gewend zijn. Je mag hiervan maar een klein stukje geven omdat ze hiervan snel aan de diaree gaan. Ik zou voor andere groenten gaan om je konijntjes groen te leren eten.

vb: witloof, andijvie, wortelloof, af en toe een worteltje (veel suikers!), ruccola, ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .