Ga naar inhoud

behoorlijk geschrokken! haarprop in mond


Wouzzy

Aanbevolen berichten

pfff zo, ben net even behoorlijk geschrokken! Ik hoop dat het een niet te lang verhaal wordt :$ maar wou het wel graag even kwijt

Laat ik bij het begin beginnen: ik kom aan met de bak met groenvoer, de konijnen waren wat aan het klieren met elkaar in het hok en hadden niet door dat ik de bak in de ren had neergezet, normaal gesproken wacht/"help" ik altijd even om te zorgen dat ze tevreden met z'n 2tjes zitten te eten, maar ik moest zelf ook eten en dacht "die komen vanzelf wel".

Kijk ik even later weer, en zie alleen Bubbles eten, ik denk "dat is raar, normaal gesproken is Binky altijd de eerste wat eten betreft". Ik loop dus naar de ren toe en zie Binky languit onderin het hok liggen, met een wel hééle snelle ademhaling. Ik dacht meteen aan oververhitting, maar vond het wel wat raar aangezien het vandaag juist heel erg is afgekoeld en ze eerder deze dagen nergens last van leek te hebben.

maargoed de alarmbellen rinkelen ( in mijn hoofd dan haha ) en kom dichterbij, waarna ze dus wel omhoog komt, waardoor ik al een klein beetje opgelucht was ( een oververhit konijn zou dat denk ik niet doen ).

Ik kijken naar haar snuitje en kin of het nat is, maar dat was niet zo ( al ging haar neusje wel snel op en neer ). wel zag ik wat hooisprietjes uit haar bekje hangen. Ik vond het maar raar en wist niet wat te doen....

Ze loopt ( gelukkig heel normaal ) naar de groentebak, dus ik denk "die gaat eten". Maar nee hoor, ze snuffelt wat over het eten, maar neemt geen hapje.

Ik hou haar bekje in de gaten en ze maalde/worstelde een beetje, ik kijk goed en zie haar in haar bekje zitten....( niet op de manier als ze schijnzwanger zijn, maar echt erin )

foute boel dus! ik wou haar direct oppakken, maar ze rende weg, maar oh oh oh wat een geluk, in de loop was ze de pluk haren in haar bekje kwijtgeraakt!

Maar daar schrok ik me toch even van!!! echt een hele beste pluk samengedrukte haren..:beurk:

gelijk erna begint te gelukkig te eten, en kon ik diep ademhalen en zelf ook gaan eten :he:

oei oei het wordt toch wel een lang verhaal :$... hoop dat jullie het willen lezen en me willen vergeven voor het tijdverdrijf haha

Maar ik hou haar nu maar even goed in de gaten, haar ademhaling is weer prima en ze heeft goed gegeten en oogt nu weer helemaal de oude :yes:

Ze zijn best wel in de rui, en vooral haar borst zat vol met losse plukken haar. Nu lees ik hier al een hele tijd mee, en weet van het bestaan van Prozyme( te bestellen bij Bunnybin ). En weet dat verse ananassap schijnt te helpen in de rui-periode.

Dus wil zeker overwegen 1 van de 2 of mischien wel alle 2 te gaan gebruiken, om dit te voorkomen :yes:

Wat is jullie ervaring ? of wat denken jullie ? en als ik zo'n potje Prozyme bestel, hoe moet ik dat toedienen ( heb ooit eens gelezen dat het kan door het drinkwater ? ) ??

Alle raad is welkom ;)

Want wil m'n lieve meisjes nog niet kwijt :love:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pff, dat is inderdaad schrikken! Maar 't is goed afgelopen!

De werking van prozyme (en ananassap) schijnt achterhaalt te zijn. Protexin moet wel werken, als het goed is kun je dit ook bij BunnyBin bestellen. Is ook poeder, ik strooi dat over een stukje wortel en geef beide uit de hand hun stukje. Dan weet ik zeker dat ze het binnen krijgen, als je het door het drinkwater doet is dat toch moeilijker, helemaal om ze beide genoeg binnen te laten krijgen. Dmv een spuitje geven zou ik niet doen, geeft alleen maar stress. Maar dat werkt alleen voor haren die ze al binnen hebben gekregen hè, om te voorkomen dat dat gebeurt kun je haar beter zo veel mogelijk kammen/plukken denk ik..

Link naar reactie
Delen op andere sites

héé bedankt voor de snelle reacties! :mdr:

heb meteen even gekeken naar Protexin, er staat niet specifiek bij dat het goed is voor konijnen in de rui, maar voor zwakke,zieke konijnen om de darmflora sneller op gang te laten helpen/te herstellen. Maar dat lijkt me dus ongeveer hetzelfde te zijn dan toch ? dan Prozyme, alleen staat het daar wel bij.

Kammen of plukken vind ze helaas verschikkelijk ( maar als dat moet, dan moet dat natuurlijk ;) ). Maar ik heb bij haar nooit het idee gehad dat ze zoveel last van de rui en loszittend haar, daarmee is Bubbles veel erger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van Prozyme wordt dus sterk getwijfeld aan de werking, volgens mij is het technisch gezien gewoon niet mogelijk dat het werkt. Van Protexin is de werking bij konijnen bewezing, Protexin is een probiotica.. Steuntje in de rug voor de darmen zeg maar? Ik weet het niet, maar ik doe het hier wel over de groenten als ik veel haren in de keuteltjes vind en het helpt enigzins. Het tovert de haren natuurlijk niet weg, zeker als het echt erg is maakt het weinig verschil, maar in het begin helpt het altijd wel goed. En de keuteltjes blijven ook op formaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou het gekke met prozyme is.. ik heb wel het idee dat het werkt.. Bailey is altijd zwaar in de rui. Vooral toen die van buitenkonijntje naar binnen ging.. Hele konijnen kan je maken van dat haar wat er bij hem af komt.. heel vaak dat hij last had van beginnende verstopping..kleine keutels, geen biks willen eten.. altijd als ik prozyme gaf dan leek het beter te gaan.. ik moest het dan ook wel blijven geven tot het helemaal weer klaar was met de rui..en buikje masseren enz erbij..maar hij is er altijd goed doorheen gekomen.. weet niet heel zeker of het door prozyme komt..ik heb het de laatste tijd niet gegeven tijdens de rui.. nat groenvoer, borstelen en af en toe een buikmassage volstaat nu wel.. Maar bij erge momenten haal ik dat spul toch wel uit de kast en hielp het naar mijn idee wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou het gekke met prozyme is.. ik heb wel het idee dat het werkt.. Bailey is altijd zwaar in de rui. Vooral toen die van buitenkonijntje naar binnen ging.. Hele konijnen kan je maken van dat haar wat er bij hem af komt.. heel vaak dat hij last had van beginnende verstopping..kleine keutels, geen biks willen eten.. altijd als ik prozyme gaf dan leek het beter te gaan.. ik moest het dan ook wel blijven geven tot het helemaal weer klaar was met de rui..en buikje masseren enz erbij..maar hij is er altijd goed doorheen gekomen.. weet niet heel zeker of het door prozyme komt..ik heb het de laatste tijd niet gegeven tijdens de rui.. nat groenvoer, borstelen en af en toe een buikmassage volstaat nu wel.. Maar bij erge momenten haal ik dat spul toch wel uit de kast en hielp het naar mijn idee wel.

Ik heb ook het idee dat het werkt. Zodra ik kettingkeutels vind hier geef ik het Binky en de volgende dag vind ik die niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .