Ga naar inhoud

dikkebuikenziekte HELP!


Aphext

Aanbevolen berichten

Hallo,

een konijn van mij heeft dikkebuikenziekte gekregen, ik heb dit konijn apart in hok gezet, maar het was van een nestje van 8 konijnen.

wat nu? ik had gedacht dit te kopen online-->https://www.pharmacyescrow.com/s46555-s-BAYTRIL.aspx

en die tabletten, hoe doseer ik die het best? en wat doe ik nu nog het best, want ik vrees dat de andere 7 konijnen die erbij gezetn hebben het ook zullen krijgen. Ik heb alvast het ganse hok gereinigd en ontsmet met dettol, wat kan ik nog doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien een bezoekje aan de dierenarts?

Dat lijkt me beter dan zelf gaan dokteren.

EDIT: ik zie dat dit je eerste bericht is.

Welkom :)

iK VERTROUW MIJN DIERENARTS NIET, kent bijna niks van konijnen

ik wil tips en raad van jullie

Link naar reactie
Delen op andere sites

iK VERTROUW MIJN DIERENARTS NIET, kent bijna niks van konijnen

ik wil tips en raad van jullie

De 5 dierenartsen die hier in de omgeving zitten (waarvoor ik niet over de snelweg hoef), die vertrouw ik ook niet.

Nu heb ik een dierenarts waarvoor ik een stukje verder moet rijden, maar dat is wel een goede.

Ik zou het dus eens wat verderop zoeken. Zelf gaan dokteren is namelijk niet echt een optie. Je zult zelf ook niet aan de medicijnen kunnen komen die je konijn nodig heeft, zonder een bezoekje aan de dierenarts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Baytril helpt niet bij dbz, biks met laag eiwitgehalte, veel groenvoer voor de jongen.. nest van 8 is veel jongen.. En voor dbz zijn ook geen goede medicijnen trouwens, wel ondersteunende dingen die bij de dierenarts te verkrijgen zijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan niet zomaar Bacivet S krijgen, ik kan het verkrijgen via mijn dierenarts per zakje, maar de meeste doen het alleen per om doos. Verder zijn er ook wel goede dierenartsen in Belgie, gewoon beter zoeken.. nu laat je een diertje leiden en dat vind ik echt heel sneu.. en ga veel groen geven, check het eiwitgehalte in het voer wat je nu geeft en zoek eventueel een voeder die een lager eiwitgehalte heeft dan 14%

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb slechte tot zeer slecte ervaringen met dierenart(sen)

DE meeste dierenartsen in Belgie zijn honden en katten kenners

maar weten absoluut niks van konijnen

Wat begreep je dan niet aan mijn reactie? Dat ik de dierenartsen hier in de omgeving niet vertrouw??

Dat ik daarom een eindje verder rijd daarvoor? Als je van je konijn houd, dan rijd je er wel een stukje verder voor. Je hebt als je van je konijn houd ook zoveel geld ervoor over om die bacivet s aan te schaffen.... Alleen zou ik kiezen voor een dierenarts die verstand heeft van konijnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, Aphext heeft gelijk. Dierenartsen in België zien bijna nooit konijnkundig. Ik denk misschien 20% van allemaal!

Ik zou nu gewoon naar de eerste de beste dierenarts gaan, dit is toch een spoedgeval! En daarna eens grondig zoeken naar een echt KK dierenarts. Op internet enzo. Ik ben ook nog altijd opzoek naar een echt grondige hier in België. En als je dan al eens een vind, dan is het meestal 50 km verderop! Maar voor mijn schatjes is dat het wel waard :love:.

Maar goed, nu over je topic;

Ik zou zoals ik al zei, zo snel mogelijk naar de eerste de beste dierenarts gaan! Je weet nooit dat hij je kan helpen. Veel succes, vertel ons trouwens hoe het verder met hem gaat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo

konijn eet terug, zwelling sterk afgenomen, heb hem dus veel hooi, hooithee en inlandse eik takjes en blaadjes gegeven en gedwangvoederd, nu niet meer want hij eet zelf terug

belangrijk vraag: is het waar dat in hobby plus voeders van Versele Laga zinkbacitracine in verwerkt is? Naar het schijnt is deze zinkbacitracine verboden in Nederland in voer.

iemand die het weet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga ik eens navragen wij werken veel met Versele Laga of dat er in Belgie wel in zit.. in Nederland mag dat inderdaad niet in het voer zitten.. Wij geven gewoon biks met laag eiwitgehalte, want dikke buikenziekte is een probleem van te hoog eiwitgehalte, te snelle groei, te veel eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .