Ga naar inhoud

Weer zorgen om Nijntje


Aanbevolen berichten

Nijntje (5 jaar) werd in november ziek en genas dankzij een antibiotica-kuur.

In december werd ze terug ziek en bleek dat ze een baarmoederontsteking had en kreeg terug een antibiotica-kuur.

Begin januari werd ze dan gecastreerd waarbij zowel baarmoeder als eileiders verwijderd werden.

In maart had ze dan een verstopping, wat gelukkig ook verholpen werd.

Maar, gisterenavond (laat) pakte ik haar op om haar kontje even te controleren op eventuele plakpoep met dit warme weer. (dat had ze gelukkig niet)

Toen voelde ik aan haar linkerzijde/onderbuik een gezwel, vrij groot en het voelde hard aan, ze reageerde niet alsof ze pijn had, trok niet weg of zo.

Omdat het al laat was hebben we haar zelf even onderzocht en ze heeft nog een 2de gezwel dat wel veel kleiner is, telkens ter hoogte van een tepel.

Ik heb ook de indruk dat ze wel wat vermagert is, maar ik heb de laatste weken Cuni Complete wat afgebouwd omdat ik wel wat blindedarmkeutels vond.

We hebben een afspraak gemaakt met een KK DA, maar daar kunnen we pas vanavond terecht...

aangepast door Choco en Nijntje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm, succes vanavond!

Ik heb et geluk dat mijn konijntje nog niks heeft gehad, maar ja, in een jaar..

Maar, ik duim voor je!

En, dat ze levendig is wil niet zeggen dat er niks is, er zijn toch ook mensen die nog vrolijk zijn en dan ineens iets ernstigs blijken te hebben? Ik hoop echt voor je dat het meevalt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net terug van de DA, maar... zoals ik al vreesde... met slecht nieuws...

Ze heeft melkkliertumoren, geen 2 zoals ik eerst dacht, maar meerdere...

Aan beide zijden van haar buik.

De DA heeft een biopsie genomen en onderzocht onder de microscoop om te kijken of het kwaadaardig was of een infectie.

We hebben kunnen meevolgen op de computer en het waren duidelijk kwaadaardige cellen.

Ook voelde hij enkele bolletjes in haar hals.

En ze was ook sinds maart 400 gr afgevallen.

We hebben 2 mogelijkheden, ofwel laten we haar opereren en gaat ze enorme wonden hebben die moeilijk te genezen zijn en absoluut geen garantie dat het niet meer terug komt.

Of we geven haar gewoon pijnstilling en wanneer het té erg wordt, laten we haar inslapen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wow.. balen zeg.. Wat een verschrikkelijk kl*te nieuws.. Het kiezen lijkt me idd nog wel het ergste...

Ga je voor de operatie, heb je geen garantie, maar is er wel kans dat je konijntje erbovenop komt, en anders ben je wel ineenkeer kwijt.. Maar voor het zelfde geldt overlijdt het konijntje aan de behandelingen en ben je haar alsnog kwijt, en was het niet jouw keuze.. Het is sowieso kl*te..

Ik wens je érg veel sterkte, ik had et graag anders gezien, maar ik denk jij ook..

Link naar reactie
Delen op andere sites

He jasses!......Ik had zo'n hoop.....

De beslissing is moeilijk maar persoonlijk zou ik de 2e optie doen.

Opereren zou kunnen slagen als het op 1 plek zat (denk ik);maar op meerdere plaatsen en dan ook nog de kans op infektie erbij etc.

Het is puur hoe ik het zie;het blijft natuurlijk jullie beslissing.

Ik weet uit ervaring inmiddels wel dat je een beetje op je gevoel moet afgaan maar het moet wel reeel blijven voor Nijntje.

Hoe dan ook,heel veel sterkte en een dikke knuf voor Nijntje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reacties.

Mijn gevoel zegt mij ook om voor de 2de optie te kiezen, dat heb ik eigenlijk onmiddellijk tegen de DA gezegd.

Maar het is mijn dochter haar konijntje en die heeft het er erg moeilijk mee dat we niets meer zouden proberen...

Als het maar 1 of 2 gezwellen geweest waren had ik haar zeker nog laten opereren, maar zodra ik hoorde dat het echt op verschillende plaatsen en aan beiden kanten zat en dan nog iets in haar nek, was de beslissing eigenlijk al genomen.

De DA zou haar aan 1 zijde bijna van haar voorpoot tot haar achterpoot moeten open snijden om alles weg te hebben, dat kunnen we haar niet aandoen vind ik.

We gaan haar, denk ik, nog schandalig verwennen en pijnstilling toedienen en afwachten...

Het kan snel gaan, maar het kan ook dat ze nog enkele maanden heeft, dat vind ik eigenlijk nog het moeilijkste...

aangepast door Choco en Nijntje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een vreselijk nieuws zeg! Moeilijk hoor als je zo'n beslissing moet nemen. Ik hoop dat jullie nog even van haar mogen genieten en naar het afscheid nemen toe kunnen groeien. Heel veel sterkte met haar,verwen haar maar lekker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begrijp ook dat het vervelend is dat je niet weet hoe lang ze het zo nog volhoudt..

Dat is inderdaad verschrikkelijk moeilijk... :frown:

Momenteel heeft ze nog heel wat levenslust en geniet ze volop van extra tractaties en aandacht. Ze is ook steeds enorm enthousiast wanneer we met haar spuitje Metacam komen, dan begint haar tongetje al over en weer te gaan.

Langs de andere kant deze temperaturen...

En... je ziet haar bijna vermageren en de tumoren groeien volgens mij ook snel aan de grootte te voelen...

Echt héél moeilijk...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zolang het met pijnstilling goed gaat en ze blijft gewoon eten .......je merkt vanzelf wanneer het tijd is.

Geniet nog lekker van haar.Je hebt nu de tijd om afscheid van haar te nemen en dat alles met een goed gevoel.

Je doet alles voor haar wat je kan dus niemand kan je wat kwalijk nemen.

(ik weet het...het klinkt allemaal makelijk voor een ander maar ik ken het gevoel....)

Dikke knuf voor jullie allemaal!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik de keuze moest maken of ik mijn konijntje zou laten inslapen of niet, toen kreeg ik de volgende raad van een Amerikaanse vriendin, ze schreef (vertaling) :

Huisdieren zijn de enige levende wezens die ons echt onvoorwaardelijke liefde geven. Het kan ze niks schelen hoe we er uit zien, wat we aandoen en of we 20 kilo zijn aangekomen. Ze houden toch wel van ons

Als er erg weinig hoop voor haar is zou ik kijken naar haar kwaliteit van leven, en als die niet zo pijnvrij als mogelijk is, dan zou het mijn keuze zijn haar ook mijn geschenk van onvoorwaardelijke liefde te geven door haar te laten gaan.

Deze wijze raad heeft mij enorm gesteund bij het nemen van mijn beslissing, omdat ik wist dat wat ik deed, dat ik dat deed uit liefde voor haar, omdat ik wist dat dat het best voor haar was, en zonder te kijken naar mijn gevoel dat haar natuurlijk bij me te wilde houden.

Ik hoop dat jullie er net zoveel aan hebben, of het anders misschien kunnen gebruiken om aan je dochter uit te leggen waarom dat wellicht de juiste keuze zou zijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik de keuze moest maken of ik mijn konijntje zou laten inslapen of niet, toen kreeg ik de volgende raad van een Amerikaanse vriendin, ze schreef (vertaling) :

Deze wijze raad heeft mij enorm gesteund bij het nemen van mijn beslissing, omdat ik wist dat wat ik deed, dat ik dat deed uit liefde voor haar, omdat ik wist dat dat het best voor haar was, en zonder te kijken naar mijn gevoel dat haar natuurlijk bij me te wilde houden.

Ik hoop dat jullie er net zoveel aan hebben, of het anders misschien kunnen gebruiken om aan je dochter uit te leggen waarom dat wellicht de juiste keuze zou zijn...

Hier ben ik volkomen mee eens en ik weet dat het weinig gerustelling is.

Je moet altijd onthouden alle de plezier wat je beest heeft in je leven geschonken en dan weet je uiteindelijk dat je doet wat is het beste voor jullie en ook voor haar.

Heel veel sterkte ermee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .