Ga naar inhoud

Drinken uit flessen en drinkbakje


Mexflex

Aanbevolen berichten

Ik ben vandaag ook bij het Futterhaus geweest.

Heb een enorme zak houtkorrels gekocht en hooi. Wat een assortiment aan (kruiden)hooi zeg! Er was hooi met kamille, bloemen, zonnebloemen, paardebloem, bes brandnetel, appel en nog een paar smaken.

Ook heb ik lekker geschept in de bakken met peterseliestelen, bietensnippers en groentesnippers.

Bedankt voor de tip, hier ga ik vaker heen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 51
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

ik heb zelf ook 2 flessen en 1 drikbakje.

die van mij drinken eigelijk alleen uit de flesjes.

niet alle konijnen snappen hoe de drinkbakjes werken.

maar sommige konijnen snappen ook niet hoe flesjes werken.

maar aangezien jou konijnen dat duidelijk wel weten kan dit het niet zijn.

konijnen zijn indd soms heel eigenwijs maar dit maak ik niet vaak mee hoor.

ik help best wel veel mensen die ik ken met problemen met konijnen.

ik heb dit 1x eerder meegemaakt.

het kan opzich geen kwaad hoor wand als konijnen echt dorst krijgen gaan ze wel weer verder met de flesjes of andersom.

maar vaak maakt de eigenaar zich wel drukom dit soort dingen.

je kunt er eigelijk weinig tegen doen.

trouwens konijnen houden je soms wel voor de gek en gaan ze heel weinig drinken.

ze hebben niet altijd heel veel nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier hebben ze ook altijd flesjes gehad hoor. Drinkbakjes worden zo'n zooi, er komt vaak van alles in, of je konijn gaat er zelf per ongeluk in staan in een wild spelletje en dat is nu ook niet echt hygienisch.

Zit er alleen wel over te denken een grotere fles te halen:yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier nu in de ren een grote plastic bloembak met water staan, en een flesje in het hok hangen, met dit warme weer was het water in flesjes echt niet aan te slepen met 4 konijnen. De bak vinden ze volgens mij wel prettiger drinken, als ik het flesje niet ververs zouden ze er 2 dagen over doen voor hij leeg is. En het is zo'n standaard konijnenflesje. En zonder die bak moet ik hem toch wel dagelijks vullen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Men gaat er altijd van uit dat een konijn uit het drinkflesje drinkt.....daar kan men zich ernstig in vergissen.

Wat dat betreft zijn konijnen niet altijd slim.....en al dronken ze wel uit een fles bij verhuizing altijd opletten dat ze het daad werkelijk doen.

Ook bij ziekte zet er altijd eerst een waterbak bij, daar drinken ze let op makkelijker uit!

Zie mijn weblog......wederom een drinkfles kost een konijn zijn leven. Ze kunnen lek raken, vast zuigen dat er geen water uit komt.

Dan is je konijn dus mooi de pissang en krijgt een darm verstoping.

Link naar reactie
Delen op andere sites

jah, het is daarom belangrijk ze regelmatig te controleren te flesjes en het drinkgedrag van je konijn.

En ik denk dat als je het jammer vind van de plek die een bakje in de plaats neemt je ook een kleiner wat hoger bakje kan nemen.. zeker als je twijfelt of je konijn goed drinkt.

Hier heb ik dus beide. Overgins ook pas sinds een maandje of 3 een flesje op hangen, eerder altijd alleen een bak.. maar ik heb hem in het nachthok hangen om te kijken tegen de winter aan of die minder snel bevriesd dan een bak water.. maar ze beide.. en drinken beter uit de bak..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de fokker kregen ze altijd al drinken uit bakjes en ze kenden hier dus die flesjes helemaal niet. Ze wilden er ook niet aan, dus ik hou het ook maar bij bakjes. Vind het trouwens ook makkelijker schoonmaken, en ze drinken er idd lekker makkelijk uit, ze slobberen echt. En omdat ze stevig en zwaar genoeg zijn, lopen ze ze ook niet omver. Ik ververs ze met dit weer 2 keer per dag (ik heb 2bakken staan).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is ook de reden dat ik met bakjes ben begonnen. Toen ik Fluffy ging ophalen dronk ze netjes uit een drinkfles. Ze was toen pas 6 weken (vanwege omstandigheden heb ik haar eerder gekregen als 8 weken) Bij mij thuis dronk ze nog steeds netjes uit de drinkfles. Maar van de 1 op andere moment stopte ze daarmee. Toen ik een drinkbakje neer zetten ging ze gelijk drinken en is dat blijven doen. Ze is nu 9 maanden en drinkt echt alleen maar uit een bakje. Geloof me ik heb het geprobeerd, maar ik ga niet mijn konijnen zonder drinkbakjes zetten in de hoop dat ze het wel leren.

Mijn andere konijn Joey wil drinken uit het bakje of de fles waar hij het moeilijkste bij kan. Net alsof het een uitdaging moet zijn. :)

Zo pakt hij altijd de drinkfles waar hij z'n kop helemaal moet draaien om erbij te komen, ik denk dat ie het leuk vind of zo.

Ook drinkt hij uit het drinkbakje als hij zin heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou een konijn ook echt niet dwingen uit een fles te drinken als ze dat niet willen/kunnen, maar ze drinken hier heel goed uit een fles dus ik ga geen bakje neer zetten.

Precies, ik pas me wel aan, aan de nijnsels. :) die doen wat dat betreft toch wat ze willen haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, als eentje hier het in z'n bol haalt om niet meer uit flessen te willen drinken zet ik ook een bak neer natuurlijk, wat dat betreft krijgen ze inderdaad atlijd wel wat ze willen :rofl:

Dat bedoel ik dus afstemmen op de situatie en in de gaten houden.( wij zijn immers personeel) :mdr:

Ik zie hier ook dagelijks wat er gdronken is door simpel weg dagelijks een nieuwe volle fles aan te bieden.

Als het vries krijgen ze hier 3 keer daags een water bak ook hier hebben ze geen problemen mee.

( reden water in een bak bevriest minder snel dan het tuitje van de drinkflessen)

Al is een drink fles mits wekelijks schoongemaakt wel schoner)

aangepast door bunny ranch chanty
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat bedoel ik dus afstemmen op de situatie en in de gaten houden.( wij zijn immers personeel) :mdr:

Ik zie hier ook dagelijks wat er gdronken is door simpel weg dagelijks een nieuwe volle fles aan te bieden.

Als het vries krijgen ze hier 3 keer daags een water bak ook hier hebben ze geen problemen mee.

( reden water in een bak bevriest minder snel dan het tuitje van de drinkflessen)

Al is een drink fles mits wekelijks schoongemaakt wel schoner)

Ik weet niet of een fles nu zoveel schoner is. Zeker niet met dit warme weer. Ze hangen toch aan het gaas, het zijn plastic dingen, ik weet het niet. Die aardwerk bakken staan hier in de schaduw en voelen koel aan, vind dat toch frisser persoonlijk. Maar als je van die vuillakken hebt die de troep erin gooien, ja dan is een flesje uiteraard schoner:-))

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt me sowieso wel handig om ook de flesjes, zeker met dit weer, in de schaduw te hangen, anders wordt het water echt gewoon lauw en dan drinken ze het vast niet meer, lauw water is niet lekker. Een flesje lijkt me wel schoner, omdat er veel minder zooi in kan komen, mits je ze goed schoon houdt zoals Cindy al zegt, anders krijg je last van algen en kun je ze weggooien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier gewoon flessen voor de nijnen. Niet van plastic, maar van glas. Vind het zelf veel hygiënischer, vooral omdat Dirkje nog wel eens in de waterbakje wilde plassen toen ze die nog had. Heb wel weer ooit een verhaal gehoord dat er met flessen meer kans is dat je konijn te veel lucht binnenkrijgt tijdens het drinken, maar of dat zo is weet ik eigenlijk niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik maak de flesjes regelmatig schoon door een klein handje rijstkorrels met wat water er in te doen. Dop erop en flink schudden. Daar worden ze wel schoon van aan de binnenkant. En met dit warme weer wordt zeker 3 keer per dag het water ververst dus echt alg vormen daar krijgt het hier de kans niet voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik maak de flesjes regelmatig schoon door een klein handje rijstkorrels met wat water er in te doen. Dop erop en flink schudden. Daar worden ze wel schoon van aan de binnenkant. En met dit warme weer wordt zeker 3 keer per dag het water ververst dus echt alg vormen daar krijgt het hier de kans niet voor.

Werkt dat echt goed? Dat vind ik namelijk wel een handige tip!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb bij de hema een hondendrinkbak gekocht, hier kan een halve liter water in.

Want jut en jul willen ook niet erg graag uit de fles drinken.

Ik verschoon het water met deze warmtes 2 a 3 keer op een dag en dat gaat prima!

De fles blijft utieraard hangen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die van mij hebben een grote drinkbak, gewoon omdat ze die fles maar niet willen snappen x)

Ze kunnen hem niet omgooien omdat hij vasthangt aan het gaas, met zo 2 haken, moeilijk uit te leggen maar goed ;)

En wat het modder, hooi, whatever gedoe betreft, dat valt hier best mee. Hij staat zelfs naast de zandbak eigenlijk en enkel de eerste dag van de zandbak was het idd een modderpoeltje. Maar ze snapten al gauw dat ze maar in de andere richting moesten graven als ze proper water wouden =D.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .