Ga naar inhoud

Nagels knippen


Mvrcarlaa

Aanbevolen berichten

Hallo !

Wat doen julliet met de nagels knippen, door de DA, of gewoon zelf ?

Hier moeten ze weer geknipt worden.

Maar zelf heb het nog nooit zelf gedaan omdat ik het niet durf...

Verder is der hier een Dierenarts die het me wel wil leren, maar de een of anderen manier durf ik het gewoon niet..:$

Hoe of waar laten jullie de nageltjes knippen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik knip ze zelf.

En, indien nodig, knipt de dierenarts ze op de entdagen.

Ik heb gelukkig twee konijnen met een lichte kleur. Dus ik zie duidelijk het lever in de nageltjes.

Bij een donker konijn zou ik het ook niet zo goed durven.

aangepast door Seara
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe het inprinciepe bij alle nijnen zelf.. NUja.. BIj 2 van de 5 maar haha. Ik heb er 1 die je niet vast kan houden want hij word helemaal panisch (zelf de dierenartsen hadden dit nooit meegemaakt met een konijn), en er staan er 2 buiten en daar slijt het vanzelf. Verder heb ik nog 2 teddy's en die nageltjes knip ik dan meteen als het nodig is als ze gekamd zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Der zijn veel mensen die het zelf doen.

Ik ben altijd bang om verkeerd te knippen, Volgende week heb ik een afspraak staan om ze te laten knippen.

En ik moest goed meekijken & ze zouden het precies uitleggen..

Maar zelf kunnen knippen lijkt me wel enorm fijn !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zolang je enkel het stukje van de nagel knipt wat uit de haargrens uitsteekt, kan je niets verkeerds doen.

Er staat hier ergens op de site een heel duidelijke foto, vast van de wilhelmina dierenkliniek, maar ik ben even te lui om hem op te zoeken.

Dat warme weer ook ... :grrrrrr:

Ik ben zó geen zomer-mens. *zucht*

Link naar reactie
Delen op andere sites

En toch durf ik het niet, Meschien bij Kenji wel.

Maar bij Snuifje niet bij haar is stil liggen/zitten altijd een ramp, Maar bij Kenji is dat nooit een probleem die blijft altijd stil zitten/liggen

Denk dat ik de DA, even opbel voor een afspraakje te maken.

En hopelijk zal ik het snel leren/durven...

Maar heel veel mensen doen/kunnen het zelf, dat is altijd mooi meegenomen.

Gister in ''animal plaza'' zagen we een schaartje hangen, op dat moment dacht ik : kopen & knippen.

Maar durf het nog steeds niet haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is ook best spannend hoor, maar als je er een beetje handigheid in krijgt valt het wel mee. Ik heb helaas 3 konijnen met donkere nagels, dus daarvan vind ik het altijd wel een beetje eng. Maar het is makkelijker dan het knippen van de nagels van de katten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je je konijn op zn rug houd blijft hij wel stil liggen, ook mijn konijn die normaal best wild is. Ik hou ze dan tegen me aan op mn linker arm en met de rechter knip ik. Wat ooit ook helpt is als je het hoofdje in je elleboog duwt dan wordt het even donker voor het konijn en worden ze ook rustiger. Maar dat is bij mij nooit nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In feite is het niet zo'n ramp als een nagelknippertje voor mensen word gebruikt, enkel broze nagels kunnen al eens afbrokkelen of splinteren met zo'n nagelschaartje, omdat de nagel meer 'geplet' word dan geknipt, wat veel minder vlug zal gebeuren met een nagelschaartje speciaal voor dieren. Meestal bestaan die nageltangen in drie maten, klein of kattenformaat, en dan medium en groot. Ik gebruik er eentje voor katten, dat is ten eerste klein en fijn en makkelijk te hanteren en bovendien heeft het twee ogen, net als een schaar, om je vingers in te steken waardoor de tang vast in de hand ligt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind die schaartjes voor mensen helemaal niet prettig knippen bij dieren, de nagel wordt idd zo geplet. Ik heb het laatst voor nood wel gebruikt, maar het resultaat was niet echt geweldig. Maar ja, beter niet geweldig afgeknipte nagels dan een cm te lang natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okéé, wel bedankt voor alle informatie.

Ik ben der gister achtergekomen dat de afspraak voor 1juli niet alleen voor de nageltjes is, Een van de nijntjes heeft een natte neus + niest.

En tijdens het niesen hing der 1x een sliertje snot/slijm aan, Het is geen vieze troebel maar alsnog is het niet gezond lijkt me.

Zal morgen de DA bellen om dit door te geven.

Is der iets wat ik tot 1 juli het beste kan doen ?

Bijvoorbeeld - het neusje schoonmaken etc...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .