Ga naar inhoud

Maya is gecastreerd


Polly

Aanbevolen berichten

Gister is Maya gecastreerd. Het is allemaal prima gegaan. Ik zag erg op tegen de castratie, zou het allemaal wel goed gaan?,hoe erg zal ze er aan toe zijn als ze wakker word? De uren wachten op het telefoontje van de DA waren vreselijk, toen het eindelijk zover was klonk er een opgewekte stem aan de andere kant van de telefoon dus ik kon opgelucht ademhalen. Toen ik haar op mocht halen,dacht ik een zielig hoopje mee naar huis te nemen. Dit viel me al gelijk erg mee,ze oogde alert en eenmaal thuis ging ze haar hok verkennen en gelijk drinken verder een beetje zitten,beetje liggen. Eten deed ze uiteraard nog niet,dus heb ik haar gedwangvoerd (dit ging prima) en 's nachts ook nog 2x. 's nachts lagen er al wat keuteltjes,Jippie! Vanavond heeft ze zelf al van alles kleine beetjes gegeten,wat basilicum,peterselie,rucola,andijvie,wortel,witlof ik heb haar zelfs een klein hapje hooi zien nemen.

Ik ben zo trots op mijn meisje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier van hetzelfde! :)

De mijne is gister gesteriliseerd en alles is goed gegaan. Ze was erg wakker toen ik haar haalde maar 's avonds wou ze niet eten of drinken.

Toen heb ik haar vannacht 2x gedwangvoerd en nu eet ze sinds vanochtend een heel klein beetje. Het zijn vooral de lekkere dingen waar ik haar me kan verleiden. Zoals zonnebloempitjes. Ik heb van de DA geen pijnstiller meegekregen :(. Als ze vandaag wat beter gaat eten, dan zal dwangvoeren niet meer hoeven zeker. Het mannetje Zorro is ook gecastereerd en huppelt blij overal rond. Hij probeert zelfs op haar te rijden als ik ze bijeen zet. Zo een operatie is voor een voedster niet niks! Gelukkig zijn er zo een goede forums zoals BB! Anders had ik me vannacht geen raad geweten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds gister keutelt Maya niet meer. Gelijk maar de DA gebeld of ik haar cisaral drops erbij kon gaan geven,dit kon en dus zit ze sinds gister aan de cisaral drops. Vanmorgen nog geen keutels. Nu net even bij haar gekeken en gelukkig er liggen weer keutels. Ik wilde net gaan vragen hoelang ik het nog af kon wachten maar dat hoeft nu niet meer. Ze doet het verder prima, ze was gister avond flink aan het gaven in haar hok en de groentes gaan er goed in en ook van haar brokjes en hooi eet ze kleine beetjes. Ze krijgt nu nog iedere morgen en avond pijnstilling en antibiotica.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maya zit sinds gister weer buiten en op stro. Tot mijn verbazing trof ik vandaag een nestje aan.Ik heb de DA gebeld en die zegt dat de hormonen nog niet uit haar lijf zijn en ze dus nu schijnzwanger is.

De reden dat ik haar heb laten castreren is onder andere,dat ze dan geen last meer heeft van haar hormonen en dus geen nestjes meer maakt en dan gebeurt dit.

Wie heeft dit ook meegemaakt?

Wat kan dit betekenen voor de toekomst, blijft ze nestjes maken of is dit eenmalig omdat haar hormoon huishouding nu overhoop is gehaald?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen idee, heb dit ook nog nooit eerder gehoord eigenlijk. De hormonen zitten inderdaad nog wel een tijdje in haar lijfje, maar een nestje is wel heel apart.

Ik zou zeggen dat dit eenmalig is, maar dat baseer ik op niks eigenlijk.

Mijn gedachte is ook geen hormonen, geen schijnzwangerschap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het ook heel bijzonder en hoop dat het bij deze ene keer blijft. Vandaag nog even bij de DA geweest omdat Maya zelf haar hechtingen er deels al uit had gehaald. Het zag er gelukkig verder goed uit. Ze is onderhuids nog een keer gehecht,dus het kon geen kwaad en het was gewoon dicht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .