Ga naar inhoud

Rare ontlasting


Knuffeltje

Aanbevolen berichten

Er zijn ongetwijfeld al vele topics van, maar toch wilde ik even een eigen topicje maken.

Stampertje heeft nu al dagen zoniet weken last van slappe ontlasting. Geen harde keutels maar vrij slappe ontlasting. Geen diarree hoor, gelukkig niet. Het lijkt ook wel in verband te staan met als ze in haar ren op het gras geweest is. Is een middag op het gras te lang?

Het is niet aldoor, de meeste keutels zijn gewoon harde bolletjes, maar gister had ze ook weer in haar ren gezeten en vandaag zag ik ook weer van dat plakkerige slappe poep in het hok liggen.Weet iemand wat ik hiervan de oorzaak is en wat ik er aan kan doen? Soms blijft het ook rond haar poepgat hangen. Verder krijgt ze twee keer per dag een flinke hand hooi en ook twee keer per dag vers water.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voorderest krijgt ze gemengd voer (Niet goed, ik weet het maar mijn vader haalt het en daar heb ik helaas niets over te zeggen...) en af en toe een klein stukje appel of witlof of iets anders wat konijnen mogen. Ik zal eens proberen of het helpt als ik haar niet te lang op het gras zet. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Ik ben hier nieuw en heb denk ik het zelfde probleem als Knuffeltje...

Een van mijn konijnen (Nijntje) heeft al een paar weken ontzettend stinkende poep/keutels aan haar kontje hangen.

Ik las ergens op internet dat z dan op een dieet van Hooi en water of hooithee gezet moeten worden.

Nijntje is erg springerig en eet haar voer goed. Ook drinkt ze goed en eet haar hooi altijd netjes op. Ze is er gek op.

Ik denk dat ze wel wat teveel droogvoer krijgt.

Ik ga daar maar eens even wat op toezien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze krijgt nu alleen maar hooi...

En dat voor een konijn dat 's morgens altijd loopt te springen en rennen voor ze haar voerbakje krijgt.

Zodra ze van onder schoon is krijgt ze weer voer...

Ik wilde gisteren die stinkende plak weghalen, maar ging bijna over mijn nek van de stank. Mijn man voelde zich ook al niet lekker, dus we gaan vanavond maar eens proberen het eraf te halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En echt even door zetten hoor, als je al over je nek gaat van de geur van plakpoep, dan wil je zeker geen myasis. Ik zou haar, als dat kan, vannacht ook binnen houden, en dan als ze helemaal droog is weer naar buiten.

Als je een bad hebt zou ik dat doen inderdaad, maar zodner bad wil het ook prima.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een binnen konijn, dus binnenhouden komt goed :yes:

We gaan vanavond ermee bezig.

We hebben helaas geen bad, anders zou dat wel een heel goed idee zijn!

Ik denk dat we het met een curverbak gaan proberen, ook lekker hoog, dus moeilijk uit te komen.

Allebei onze badjas aan, en die na afloop in de wasmachine....

Ze was vandaag wel pissig dat ze geen voer kreeg. Maar ja, wel lekker hooi, en daar houd ze gelukkig erg van!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is inmiddels gelukt, zijn er wel ontzettend lang mee bezig geweest. (bijna anderhalf uur)

Nijntje vond het allemaal prima, ze lag op den duur lekker languit, pootjes in de wasbak en de rest op het aanrecht, zo hadden we de kraan mooi dichtbij.

Het water was precies warm genoeg en dat vond ze heerlijk.

Nu is krijgt ze genoeg voor voor haar gewicht, ze is 2 kilo bijna, dus 50 gram voer. Plus hooi.

Dus gaat weer helemaal goed komen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .