Ga naar inhoud

Hoeveel bix?


Stampyy

Aanbevolen berichten

Het zou op zich kunnen dat haar darmpjes wat vertraagd werken (wat uiteindelijk kan leiden tot een zo genaamde verstopping, stilliggende darmen dus) maar gezien ze wel aanvalt op haar eten.. Hoe gedraagd ze zich? Hoe zien haar keuteltjes er uit? En ze eet wel alle groente die je geeft op? Hooi?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ze gedraagd zich tot nu toe vrolijk..net zo als anders. ik heb wel het gevoel dat er MINDER keuteltjes liggen,maar dat weet ik niet zeker.Ze zien er verder wel goed uit.

Ze eet verder alles wel,behalve het bix.. Groentes,hooi eet ze wel

Link naar reactie
Delen op andere sites

tHdRuKC_zj_P48N_XUxNuwCrWs-H4ZX1

De foto is een beetje vervorm,want het lijkt een hoge voerbak,maar dat is het totaal niet. Maar het gaat me om de inhoud. Vanmorgen om kwart voor 8 lag het bodempje bedekt. En nu is er een beetje weg.. En vanavond vul ik het weer bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Echt veel heeft ze er dus niet van gegeten.

Aangezien ze wel gewoon hooi eet en groente, denk ik echt aan haken. Ze heeft misschien net een kwart van haar biks gegeten, dat is wel weinig.

Je hebt haar de helft gegeven van wat ze op een dag krijgt denk ik he?

Ik weet dat het lastig voor je is om je ouders over te halen om naar een DA te gaan, maar ik zou het toch proberen als ik jou was.

Zorg maar dat ze zo veel mogelijk hooi eet en groente, zodat ze wel op gewicht blijft.

Ik weet niet of ze makkelijk is met op tillen, anders zou ik als ik jou was ook even haar gewicht in de gaten houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik houd het nog tot morgen in de gaten. Dan ga ik morgen direct m'n ouders overhalen. Want ik heb een dierenarts(ik weet niet of die konijnkundig is trouwens....) hier 2 straten verderop.

Ja, ik heb haar de helft gegeven. 's Morgens de ene helft,'s Avonds de andere helft.

En ja, ze is HEEL makkelijk op te tillenn. Om de hoeveel dagen moet ik haar wegen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje, dat weet ik niet precies. Gewicht schommelt natuurlijk wel per dag. Toen mijn ram niet wilde eten raadde de DA aan om elke dag te wegen.

Je moet dan niet schrikken van kleine schommelingen, dat is normaal.

Succes ermee meid, ik hoop dat je je ouders over kan halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb Stampertje net even gewogen(even voor de informatie voor de rest..) Ze woog nog precies hetzelfde. 1,9 kilo. En ik kwam net bij haar etensbakje.. En die was BIJNA helemaal leeg..

Is dat normaal?

Of zijn het dan toch geen haken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan alleen de dierenarts je vertellen na een blik in Stampertjes bekje..

Je was van plan tot het weekend te wachten. Misschien kun je gaan opschrijven elke ochtend en avond hoe veel biks Stampertje heeft gegeten en haar 1x per dag wegen? Na een paar dagen kun je beslissen of je het nodig vindt met haar naar de dierenarts te gaan.

Op die manier kun je ook je ouders beter overtuigen als er iets aan de hand is. Ze zien dan de feiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou me pas zorgen maken als er 100 gram verschil (of meer) in het gewicht is denk ik.. En zo veel mogelijk op het zelfde moment wegen. Of natuurlijk als er elke dag een beetje af gaat, maar een beetje schommelen is normaal.

aangepast door Dollie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga het ook zo goed mogelijk in de gaten houden. Inmiddels komt m'n droom van gisternacht weer boven. Ik was helemaal in 't zweet omdat ik droomde dat m'n Stampertje dood ging,omdat ik niet naar de dierenarts mocht..en dus maar moest toekijken hoe ze langzaam dood ging.. :'-(

Ben inmiddels druk bezig met het bestandje te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .