Ga naar inhoud

7 weken, gras eten?


EsenJillz

Aanbevolen berichten

Jawel hoor, dat mag wel, maar begin rustig. Laat haar niet gelijk uren gras eten, maar hou het bij een kwartiertje en kijk hoe ze daar op reageert. Als ze de volgende dag nog steeds gewoon mooie keuteltjes heeft doe je het wat langer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hen hier van dag 1 in de ren op het gras gezet (zo'n 4u) en helemaal geen last ondervonden. Ze waren wel gras gewoon van bij de fokker. Het éne konijn reageert ook anders op groen dan het andere. Ik heb hier nooit problemen ondervonden en kon zonder problemen snel groente opbouwen. Het is ook te zien of je konijn vootdurend gras eet of ook heel veel rondhuppelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heey.

Ik heb ook een konijntje van 7 weken.

Mij is het volgende verteld.

Diaree is bij konijnen dodelijk, Daarom hooguit 1 uur per dag op het gras.

Omdat er nu een stof in het gras zit wat niet echt heel goed voor jonge konijnen is en ze hierdoor aan de diaree kunnen raken.

Het mag dus wel maar echt maximaal 1 uur per dag maar bouw het in het begin op, omdat het buikje nog niks gewend is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet precies wie jullie die adviezen heeft gegeven over gras maar een konijntje van 7 weken hoort nog bij de moeder. Met 8 weken mogen ze bij de moeder weg. Ik weet niet of deze konijnen van 7 weken allemaal bij een fokker vandaan komen, maar ik zou me dan zeker ff afvragen of de adviezen die je krijgt waar zijn aangezien ze ook konijntjes van 7 weken verkopen.

Bij jonge konijntjes moet je het gras rustig opbouwen ja, maar ik weet niet hoe het zit met een konijn wat eigenlijk bij de moeder hoort te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uhmm mijn konijntje komt bij een dierenspeciaal zaak vandaan.

Daar kreeg ik te horen dat die 7 weken oud was, ik gaf aan dat ik dit te jong vond en ze zijden daar als een konijntje zelf kan drinken en eten dat het dan weg mag bij de moeder

Ik neem aan dat hun weten wanneer een konijntje weg mag,.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey!

Ik wou even melden dat het niet waar is wat ze in de dierenspeciaalzaak hebben gezegd. Onze nijnen zijn nu 3 weken oud (oeps-nestje) en deze twee hebben dit weekend met mama mee buiten gezeten. Ze eten en drinken volledig zelfstandig, maar daarom mogen ze nog niet weg bij de moeder. Onze nijntjes zogen af en toe nog bij de moeder, nijntjes van 7-8 weken durft dit ook nog doen...

Dit weet ik doordat ik de moeder ook te vroeg had meegekregen en ze kwam soms nog aan mijn pink zogen enzo...

Dus beter ten vroegste een konijn (ver)kopen vanaf 8 weken!

Onze kleintjes eten volop gras, dus ik veronderstel dat wanneer ze het stillaan gewoon worden het geen probleem is.

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb inderdaad ook gezegd dat zij tevroeg bij de moeder is weggegaan.

volgens de dierspeciaalzaak waar ik haar heb gekocht is ze verstoten door de moeder.

ze komt uit een nest van 12 en de moeder was oa naar haar aggressief...

ik probeer er nu maar zo goed als mogelijk voor te zorgen, weet het anders ook niet.

eten en drinken gaat goed. vooral hooi is ze dol op...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uhmm mijn konijntje komt bij een dierenspeciaal zaak vandaan.

Daar kreeg ik te horen dat die 7 weken oud was, ik gaf aan dat ik dit te jong vond en ze zijden daar als een konijntje zelf kan drinken en eten dat het dan weg mag bij de moeder

Ik neem aan dat hun weten wanneer een konijntje weg mag,.

Het gaat ook om een stukje sociale opvoeding, niet alleen of ze zelf eten en drinken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

idd is 7 weken te jong.

dierenspeciaalzaken (de meeste) denken alleen maar aan geld.

ze verkopen daar ook konijnentuigjes, zaagsel, lik/knaagstenen die dodelijk zijn, dus tja...

ik zou aan jullie beide adviseren hier goed rond te lezen op het forum voor meer info over

een maatje (combi gecastreerde ram + voedster)

voeding (biks beter dan gemengd)

en huisvesting (hok + ren)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .