Ga naar inhoud

gas in maag


sennepenneke

Aanbevolen berichten

Dank je wel, ik heb wel zo'n warmtelamp, ze moet namelijk wel warm blijven en bij stilliggen koelt ze toch teveel..

derde da zegt hetzelfde, maar die gaf net als nummer 2 wel advies om zeker ananassap te geven om een eventuele obstructie door haren, omdat ze vreselijk aan het verharen is proberen oo te heffen.

Ondanks de gasmaag moet er wat in de maag komen, alles ligt als vanaf vanmorgen stil...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 81
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Na het toedienen van kleine doses ananassap kwam er rond kwart voor 3 beweging, ik voelde tijdens het masseren enorme bubbels door mn vingers en langs mn handpalm glippen, Cookie bleef gewillig liggen.

De gezwollen buik voel ik momenteel niet meer, ze at een kwartiertje geleden een hooitje.

Nu ligt ze weer stilletjes maar is op momenten heel alert, half uurtje geleden op schoot kwam er een vreselijke meurlucht mn neus in, er zit schot in, zei het heel langzaam maar het komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben om half 6 naar bed gegaan, ik trok het niet meer. Leg wel in waakslaap want het gaat nog steeds niet goed maar wel beter.

De eerste hele kleine keuteltjes zijn er en ze heeft een half uurtje geleden een paar frambozenblaadjes op, voor de rest ben ik voorzichtig aan het dwangvoeren gegaan.

Het is dus een ernstige verstopping waar ze mee te kampen heeft in combinatie met gas, mag in mn handen knijpen dat ze zo'n vechter is.

Maar we zijn er dus nog niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog steeds weinig vooruitgang, ik vermoed dat het gas er wel uit is, maar nu moeten de darmen weer op gang komen. Als ik luister borrelt het zachtjes zoals normaal is dus beweging is er wel.

Heb na vanacht geen keutels meer gezien en ze ligt alleen maar dus ik dwing haar zo nu en dan tot lopen en ben voorzichtig gaan dwangvoeren.

Ze eet wel mondjesmaat paardebloemblad en framboosblad maar meer wil ze niet, en dat durf ik dan ook weer niet teveel te geven terwijl ze het wel nodig heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cisaral en Primperan toch? Maar bij gas mag niet zomaar alles, dus je zult toch een dierenarts moeten zien te bereiken. Misschien heeft je dierenarts een ander spoedgeval tussendoor en krijg je daarom het antwoordapparaat. Ik zou nog een paar keer proberen en ook andere KKDA's proberen te bereiken.

Wat een rot situatie. Ik hoop echt dat het goed komt. Nog even doorzetten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cisaral en Metacloral (volgens mij hetzelfde als Primperan en Primperid) zijn voor darmstimulatie (maar ik weet dus niet of dit gegeven mag worden bij gas; aan de andere kant, als je konijn bijna geen kans meer heeft, probeer je natuurlijk ook dingen die normaal gesproken een risico opleveren)

Carprofen is voor pijnstilling.

Ik hoop dat je een dierenarts kunt bereiken. Anders is er heeel misschien een BB-er bij jou in de buurt die wat spullen thuis heeft? Ik woon helaas veel te ver weg...

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het boekje van Konijnenbelangen staat bij de voergroentes dat weegbree darmstimulerend is. Maar het staat er als voer en niet als remedie tegen darmproblemen, dus ik denk niet dat de werking heel groot is. Misschien kan je in heel kleine stukjes een beetje door het dwangvoer mengen (maar dit verzin ik ter plekke hoor, ik weet echt niet of het wat doet).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee meerdere keren, 1 keer ingeven is niet afdoende. Nu is er mijns insziens geen verstopping meer en maakt het overbodig, ze moet eten.

En het enige wat ze eet is groen uit de tuin, weegbree groeit hier wel, zal is in het achterpad kijken.

Bedankt voor de tips..sorry ik ben vreselijk moe dus niet zo best in staat meer om zinnig te reageren..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had de da eindelijk bereikt, aardige jongen.

Ze heeft een pijnstillende injectie gehad, heb carprofen meegekregen en heb zelf om dwangvoer gevraagd.

Dr buikje was nog wel wat vol maar al veel minder als dat het was en hij zag dat ze weer wat vechtlust had want ze wou pertinent niet uit de korf komen.

Nu een kwestie van laten lopen want masseren wil ze haast niet meer, dwangvoeren en hopen op het beste, zolang zij vecht, vecht ik mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmorgen ging om 8 uur het wekkertje omdat ze haar medicijntjes moest hebben, keek op en zag ineens konijnen voorbij hupsen in de gang :eek:

Heeft een van de katten of een van de nijnen de barriere die ik tegen de deur had gezet opzij geschoven, maar wat me veel meer verbaasde is dat ik Cookie zag rondhupsen en net een half uurtje gelee een bergje keutels en ze zat hooi te eten :party:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .