Ga naar inhoud

Bieb heeft een oogprobleem


Flitzer

Aanbevolen berichten

Bieb (BiBi) heeft een, zoals de titel al zegt, oogprobleem.

Zondagmiddag hebben de beide nijnen een berg hooi gekregen en ineens valt mij op dat Bieb haar 'smokey eye' niet meer helemaal netjes is. Onder haar oogje loopt de lijn niet meer door. Na haar van dichtbij te hebben bekeken zie ik dat haar onderste ooglid (van haar linkeroog) voor een deel los is van de huid/het oog. Ze lijkt verder geen pijn te hebben en het oogje ziet er verder netjes uit, dus ik besluit nog niet te bellen. Gisteren heb ik haar opgepakt (wat een hele strijd was....) en het oogje van dichtbij grondig bekeken, en het is net alsof ze ergens is blijven hangen waardoor het ooglid van het oog los is gekomen. Dus de dierenarts maar gebeld en vanavond om 18.10u kunnen we terecht. Duimen jullie dat Bieb er snel weer bovenop komt?

Overigens heb ik geen idee hoe het gekomen is, ik heb meteen de hele ren gecontroleerd op scherpe punten, inclusief het huisje, maar daar kom ik niets tegen wat het veroorzaakt kan hebben. Ze is ineens wel erg schrikachtig. Normaal kan ik haar oppakken, ze vind het niet leuk, maar het mag en het kan. Nu begon ze gisteren onwijs tegen te spartelen en zich proberen los te wurmen, het is nog een heel gedoe geweest om haar vast te houden (met twee prachtig gekraste handen als gevolg:mdr:) en rustig te houden. Dit is ook iets van de laatste tijd, echt nog maar kort, dus ik ben benieuwd hoe het vanavond gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, het viel heel erg mee. Ze kunnen zoiets alleen de eerste zes uur na de verwonding hechten, nu was het al wat hersteld en als ze zou moeten hechten, moest ze weer nieuwe wondranden (geloof ik) maken en eigenlijk was dat niet nodig.

We moeten het oogje nu goed in de gaten houden, het is gewoon helemaal schoon en ook niet droog, maar zodra er iets verandert mogen we langskomen.

Wel een duur consult trouwens, €34,64:oh:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen voor het consult?? Jeetje.. Ik betaal 11,85 (nou ja, plus BTW) voor een consult voor de konijnen (samen!) en 17,50 (inclusief) voor de rest hier..

Maar fijn dat het mee viel. Ze hechten inderdaad niet na 6 uur (of als ze niet weten wanneer het gebeurt en dat al langer geleden kan zijn is vaak ook niet) ook ivm kans op infecties geloof ik.. Nu maar hopen dat er niks veranderd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik was ook best geshockeerd over de prijs, nog een klein beetje erbij en dan heb je de prijs waarvoor ik mijn konijnen laat enten.

Het enige wat er gebeurt is, ze heeft naar Bieb haar oog gekeken, we hebben hoogstens 3 minuten gepraat, ik stond echt wel even te kijken hoor.

Nee dat hoop ik ook, nu elke dag even controleren. Vooralsnog ziet het er goed uit:yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

O my, voor drie minuten?? Serieus, ik was nog minder kwijt voor Indy's echo: 31 euro voor een consult (een half uur bezig geweest, Indy's complete geschiedenis moest besproken en in gevoerd worden), de echo zelf waarbij twee dierenartsen aanwezig waren (toegegeven, ze vonden het ook wel machtig interessant dat ze een echo mochten doen bij een konijn :rofl: deden ze niet vaak), telefoongesprek daarna met dierenarts 1 (15 minuten) en toen nog op de praktijk de echo doorgesproken met dierenarts 2, zijn we ook weer een kwartier bezig geweest. En Indy is daar de hele dag geweest.

Niet dat ík niet zou heen gaan als het me zo veel kostte, maar ik snap zo wel dat mensen er enorm tegenaan hikken zeg..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou op zich kan het mij niet zo gek veel schelen, zolang Cutie en Bibi maar gezond zijn en blijven. Maar ergens kan ik me wel voorstellen dat er, in dit geval, inderdaad ook mensen zijn die dat een beetje te gek vinden. Ik bedoel, moet je zien wat jij kwijt bent voor Indy en wat ze daarvoor gedaan hebben! Ik wil de rekening bij mijn dierenarts dan echt niet zien, geloof ik.

Nu ja, Bieb is gezond, we zullen haar oogje goed in de gaten houden en mocht het slechter gaan, dan zullen we toch heen moeten. Ik ga liever naar deze dan naar een andere, want hier hebben ze nog behoorlijk verstand van konijnen en die vind je niet snel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .