Ga naar inhoud

De knoop is doorgehakt. Bugs word morgen geopereerd.


Bunny06

Aanbevolen berichten

Ja het komt van het middenoorontsteking.

Het rare is dat hij dit al sinds maart dan heeft maar zijn kop niet scheef trekt ofzo.

Middenoorontsteking past nog steeds in het plaatje van e.c. Maar ik neem aan dat als het e.c. is, dat hij gewoon heel snel achteruit moet gaan met zijn gezondheid maar het abces heeft hij al van maart.. De glaucoom oog van rond juni/juli '09. Oogproblemen ontstaan ook o.a. door e.c. Maar als hij het echt heeft dan was hij toch allang dood gegaan of in ieder geval snel achteruit?

Dat hij zo vrolijk is verbaast me wel, zo snel. Hij at daar na het wakker worden al bijna gelijk al wat.. Terwijl hij toch op een abnormale manier gecastreerd is, een middenooronsteking heeft met drain en een oog kwijt is.. Dat moet toch zeer doen? Misschien komt het door de pijnstillers.

aangepast door Bunny06
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 105
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Toen ik hoorde dat ze 2 rontgens hadden gemaakt schrok ik wel even want ik dacht dat de kosten dus nog hoger dan gepland zouden oplopen maar gelukkig was het goedkoper dan de afspraak en was het 326,88 incl. alle medicijnen, foto's e.d. Nou dat scheelt wel weer als je van 350 uit gaat en dat je weet dat het kan oplopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij katten snijden ze gewoon de ballen eruit, de zakjes laten ze hangen. die schieten vanzelf 'terug'.

Wel heftig, dat absces is dus dicht, maar wat gebeurd er daar nu bij? En zijn oog eruit?, midden oor onsteking, ballen er af, en hij eet al!??

Wat een possitief ingesteld konijn!:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dacht dat normaal de zakjes ook niet meer zichtbaar zijn toch?

Mijn andere ram is ook gecastreerd maar ik heb toen eerlijk gezegd niet gekeken toen omdat hij dat niet toeliet.

Ach, het zal denk ik dan inkrimpen of afsterven waardoor het kan helen.

Maar wat bedoelt mijn da dan met 'via de scrotum'? Het was bij Bugs in ieder geval niet op de oorspronkelijke manier gegaan.. Zeiden ze.. Omdat ze er niet goed bij konden vanwege zijn poten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij katten snijden ze gewoon de ballen eruit, de zakjes laten ze hangen. die schieten vanzelf 'terug'.

Wel heftig, dat absces is dus dicht, maar wat gebeurd er daar nu bij? En zijn oog eruit?, midden oor onsteking, ballen er af, en hij eet al!??

Wat een possitief ingesteld konijn!:D

Het abces hebben ze na de operatie open gemaakt en leeg gespoeld. Tevens hebben ze er een gat bij gemaakt in de wang zodat er een drain doorheen kon. Nu kan het 'pus' dus makkelijk door de zwaartekracht eruit lopen ipv dat het eerst via zijn kop zich omhoog moet werken..

Ik was echt blij toen ik hoorde dat hij weer at daar.. Ik had ook de hele tijd een big smile op mijn gezicht toen ik hem ging ophalen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wow echt bijzonder, ook nog een drain in zijn wang! Dat is wel heel veel voor een nijntje, en dan toch eten! :D

Wat zijn de prognoses nu?

Is het abses er zo een die steeds weer volloopt? en hoe doet hij het met 1 oog? En waar kan het door komen want het zijn 3 dingen, de ooronsteking, het oog, en het abces, kon hij een oorzaak aanwijzen of was 1 ding de oorzaak van de andere 2?

Link naar reactie
Delen op andere sites

'Zij' kon geen aanwijzing geven, tenminste dat had ik haar niet gevraagd maar wel aan de assistente.

Het kan zijn dat hij gewoon toevallig glaucoom kreeg, en daarnaast middenoorontsteking door misschien de pijn van het glaucoomoog (stress)? Dat gok ik dan.

Maar het kan ook nog E.c. zijn al lijkt dat mij niet, tenzij e.c. ook langzaam kan toeslaan. Dit weet ik dus niet.

De assistente zei dat het nog wel E.c. zou kunnen zijn en als hij nu achteruit gaat dan mocht ik een panacur kuur ophalen.

Dus het abces is van de oorontsteking. En door de drain kan het pus weglopen en het was inderdaad een abces die na behandeling weer volliep maar ik hoop dat het stopt als de oorontsteking weg is.

Als je het zo allemaal op een rijtje zet dan heeft hij nu wel een hele zware operatie gehad en die castratie komt er ook nog eens bij. En dat hij te mager is..

Hij kan prima zien met 1 oog omdat zijn glaucoomoog ook al blind was en het dus ook al eigenlijk met 1 oog moest doen. Maar nu kan hij zich concentreren op 1 oog waardoor hij waarschijnlijk nog beter kan leven.

Ik zal haar denk ik nog wel bellen deze week omdat ik ook nog wil weten hoelang die drain erin moet blijven en wanneer hij weer in zijn hok mag, met fleecedeken en toilet met hemperade wat zijn wond kan irriteren.

Hij zit nu alleen op fleece met natuurlijk hier en daar stukjes hooi maar ik hoop niet dat dat gaat irriteren. En misschien zijn er nog meer dingen die ik nog wil weten maar als alles goed geneest dan ben ik heel trots op mijn kkda! Ik denk dat ik het ergens anders niet gedurfd had omdat je nooit weet hoe ze Bugs daar behandelen en bij haar weet ik dat ze er voorzichtig mee is en hem op een goeie manier behandeld. En mocht hij de operatie niet hebben overleefd, dan heb ik er alsnog een goed gevoel over en weet ik zeker dat 'zij' wel haar best heeft gedaan om hem beter te krijgen. En dat gevoel had ik hier in Assen niet..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist heb ik Bugs metacam gegeven en als ik het goed gemeten heb, zijn 3 druppels hetzelfde als 1ml.

Gisteravond lag er al een bende aan zachte keutels in zijn hok, die ik gelijk weg gehaald heb.

Het stonk naar babypoep dus dat zal wel normaal zijn als de darmen even stil hebben gelegen.

En nu liggen er alweer een tiental ronde harde keuteltjes dus zijn darmen zijn ook gewoon weer normaal :)

En hij dronk gisteren ook al.

Heb zijn drain nog even bewogen en toen zag ik voor het eerst bij hem, zachte pus.

Normaal was het altijd pasta, hard, maar nu glijd het er zeg maar uit.

Heb het nog even doorgespoeld en weer droog gemaakt.. Nu kan hij weer even bijkomen tot vanavond want dan moet hij weer metacam en morgen duplociline.. Hoop dat het lukt.

Het is allemaal zo dun en hij heeft al nauwelijks los vel, tenminste als ik het probeer.. De assistente die trok gewoon een heel stuk huid omhoog waarvan ik me afvroeg waar al dat huid vandaan kwam :lol:

Bunny en Witje vinden hem ook wel interessant.. Vooral Bunny kijkt door het tralies naar hem maar ik krijg meer het idee dat ze hem gewoon weg wil hebben. Witje kan het verder ook niks schelen en Bugs al helemaal niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank jullie!

De assistente had me zostraks gebeld met hoe het ging met Bugs.. Dat vind ik aardig van ze.

De drain moet er een aantal dagen in blijven zitten tot het pus dus weg blijft maar hierover moest ik maandag weer even bellen.

De hechtingen moeten er 14 juni uit.

Hij eet nog niet veel ss maar hij knabbelt er wel af en toe aan.

Misschien dat het harde voer nog wat gevoelig is voor de hele opening door zijn hoofd heen vanwege de drain.

Zijn oor staat ook alweer ietsjes hoger dan ervoor. Misschien dat hij nog weer helemaal rechtop komt te staan. Tenminste ik las in een casus op internet dat het wel mogelijk is.

http://www.archibel-ftp.com/~public/freenotes_radar/6-Dutch/Verkinderen%20A.%20-%20Acute%20casus,%20oogletsel%20bij%20een%20konijn.pdf

Hier zie je hoe een oog weer kan functioneren na een beschadiging op het oog waardoor ook glaucoom is ontstaan.

Erg interessant..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is al heel wat dat hij al knabbelt aan de SS! Bij de meeste konijnen duurt en een aantal dagen voor ze echt aan de biks gaat. Ze eten na een narcose meestal alleen wat groenvoer.

Heb je foto's bekeken, hij ziet er echt gehavend uit zeg. En dan die foto hoe hij zo zielig in zn hok ligt, je zou hem zo een knuffel willen geven!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is al heel wat dat hij al knabbelt aan de SS! Bij de meeste konijnen duurt en een aantal dagen voor ze echt aan de biks gaat. Ze eten na een narcose meestal alleen wat groenvoer.

Heb je foto's bekeken, hij ziet er echt gehavend uit zeg. En dan die foto hoe hij zo zielig in zn hok ligt, je zou hem zo een knuffel willen geven!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is dat goed nieuws zeg! (Ik lees de berichten van gisteren nu pas) Ik had echt gedacht dat het nog wel eens slecht kon aflopen! Wat een geweldig nieuws dat de operatie goed verlopen is en de oorzaak van het abces nu ook gevonden is. Bugs heeft ontzettend veel geluk gehad dat jij je over hem ontfermd hebt. Als het even kan, zou ik het de vorige eigenaren van Bugs melden. Vertellen waar ze hun konijn mee hebben opgescheept en ze duidelijk maken hoeveel geld en moeite het jou kost om hun "rotzooi" op te lossen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja precies.. Ik had al mail gekregen maar diegene moest het nog even navragen aan haar collega die dus die eigenaar kent.

Maar ik wil ook nog niet te vroeg juichen nu het zo goed gaat met Bugs.. Misschien gaat het wel te goed?

Als het een middenoorontsteking is dan heeft hij het al sinds maart maar dan zou hij zijn hoofd op zijn minst scheef moeten hebben gehouden toch?

Dat deed hij totaal niet. Maar misschien dat hij meer pijn had aan zijn oog?

Maar als het goed is was het ontsteking duidelijk te zien op de foto dus daar vertrouw ik maar op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was gisteren laat thuis en heb het allemaal nu net pas gelezen.....Wat is Bugs een sterk konijn zeg!

Ik hoop dat hij lekker snel opknapt en dan voorlopig nog heel lang gezond bij jouw zal blijven.......

Geef m maar een knuffel van mij en voor jezelf ook een flinke schouderklop ! Dat wordt vaak vergeten hè...maar zonder jouw was er waarschijnlijk ook geen Bugs meer....

Top trouwens van de DA dat er foto's gemaakt zijn.

(Ik zal voorlopig gewoon nog even blijven duimen voor Bugs...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je Nathalie!

Ik zal Bugs een dikke knuffel geven en mezelf een schouderklopje :)

Toen ik mijn baas vertelde, gister, dat ik eerder weg moest omdat ik mijn konijn moest ophalen vroeg hij waarvoor hij daar was en dat zei ik toen tegen hem. Hij zei zo, wat koste dat, 100 euro?

Dus ik zei wat het totaal ging kosten en hij schrok en zei; het is maar een konijn he?..

En zelf bracht hij zijn eigen konijn naar de winkel, Nederlands hangoordwergje voedster van een jaar, omdat ze niet drachtig wou worden. Ze is een heel mooi konijn, echt heel mooi, grijs met wit maar hoe kun je je eigen huisdier weg doen? Ze zat helemaal zielig tussen jonge drukke konijntjes. Ik zou haar zo mee willen nemen..

Ik kan me zo erg irriteren om hoe mensen met dieren omgaan..

Ik dood geen enkele dier (niet bewust) behalve muggen.. Zoals vandaag kwam ik ook een rupsje tegen midden op de stoep en omdat ik dat zag, heb ik hem weer terug op het blad gezet..

Dooie dieren begraaf ik, behalve insecten. Ik kan bijv. een jong vogeltje dat overleden is echt niet in de container gooien..

Spinnen die in de buurt van mijn bed zitten, vang ik en laat ik ergens anders weer los :P

Als ik zie dat er voor me een mier loopt dan ga ik daar niet op staan en als ik fiets dan kijk ik altijd op de weg zodat ik geen slakken plet.. Vooral sochtends vroeg is het een karwei omdat het hier dan wel eens druk verkeer is met slakken :P

Ik respecteer ze gewoon allemaal, groot en klein.

We leven samen op de wereld en ik vind het erg als er bewust een dier word dood gemaakt. En dan bedoel ik niet euthanasie. Maar thats me..

Ik hou me in zolang het kan en als ik uiteindelijk ben wat ik wil worden dan kan ik lekker mijn gang gaan.. ;)

Weer even ontopic.:

Heb al contact gehad met Bunnykaj en ze houden het in de gaten, mocht er een voedster met een afwijking in haar achterhand komen, dan laten ze het weten. Ik zag ook al ergens een NL hangoortje madagascar met 1 afwijkend achterpootje. Maar goed, eerst afwachten tot Bugs volledig hersteld is en ik denk dat het nog wel 2 maand gaat duren. Waarschijnlijk langer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo vroegen ze bij mij op het werk vandaag ook wat de castratie van mijn voedsters eigenlijk kostte. Ik zei 125 euro per konijn (heb er 3 laten helpen). Ze vielen bijna achter over. Dat betaal ik voor mn hond werd er gezegd het is toch maar een konijn, waarom zo duur? (heb maar niet gezegd dat er ook nog medicijnen bij kwamen.. ;) )

Sommige mensen begrijpen gewoon niet dat voor iemand een konijn net zo belangrijk is als voor iemand anders een hond. En veel mensen weten ook helemaal niet dat konijnen net zo oud kunnen worden als een hond. Ik weet waar ik het voor doe en trek me niks aan van wat andere mensen vinden.

Lijkt me echt moeilijk om me in te houden tegen je baas, ik kreeg al kromme tenen bij het lezen :mad:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja.. Mijn vader is net zo.. Die vind het allemaal onzin en begon over mijn oom dat hij een Dassenjong had met gebroken poot ofzo. En hij heeft toen veel geld uitgegeven om hem weer op te knappen maar hij is niet lang daarna overleden. Maar goed, hij heeft het geprobeerd zei ik. 'Ja maar hij heeft er ook veel geld aan uit gegeven en de das is toch nog dood gegaan'.

Dat weet je van tevoren nooit of iets goed afloopt of niet. Maar gewoon stil zitten en maar afwachten vind ik niks..

Maakt mij ook niet uit of ze nou 2 jaar of 20 jaar leven. Als een dier geholpen moet worden dan moet het gewoon ;)

En 3x125 euro is ook een hele hap geld in een keer maar dan weet je wel dat ze geen jongen meer kunnen krijgen, geen baarmoederkanker en als er toch rare dingen in de baarmoeder zit, dan weet je dat ook gelijk. En 'vaak' word een voedster daarna ook rustiger (niet die van mij :P).

Heb net duplociline, metacam gegeven en abces gespoeld.

Dat metacam heb ik zo in zijn bekje zitten. Ik hou hem dan tegen mij aan met mijn linkerhand hou ik zijn lichaampje en de 2 voorpoten vast. Zo spuit ik het dan heel gemakkelijk met mijn rechterhand in zijn bekje.

Dat duplociline heb ik dus net voor het eerst gedaan. Dinsdag mocht ik nog even oefenen met water en dat ging niet goed.. Ik was te voorzichtig en spoot 2 van de 2 keer :P gewoon mis waardoor zijn vacht nat werd..

Net zat ik gelijk goed. Heb het op mijn manier gedaan. Heb ergens een stuk vel omhoog gehouden en dan tussen mijn duim en wijsvinger + middelvinger door geprikt. Ik voelde de naald tussen mijn vingers dus weet ik zeker dat hij erin zit. Hij reageerde hier niet op, wel toen ik het erin spoot.

Gelukkig ging alles erin en overmorgen moet hij weer.

Zijn abces heb ik weer gespoeld en er is nog steeds pus te zien. Ik vind het echt raar dat ik spoel en dat het er nu gewoon onder uit gaat.. Normaal gaat het water allemaal over zijn koppie heen enz. maar nu gaat het met 1 gang rechtstreeks naar beneden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .