Ga naar inhoud

De knoop is doorgehakt. Bugs word morgen geopereerd.


Bunny06

Aanbevolen berichten

Fijn dat het zo goed gaat met Bugs, hij heeft ook echt genoeg achter de rug. Durfde geen beelden te bekijken van die operatie, maar als ik die foto zie van dat flesje moet ik wel even slikken hoor. Dat mannetje heeft echt wat meegemaakt. Nou als ik je verhalen hoor doet hij het goed en is hij vrolijk. Hopelijk is hij gauw weer lekker gezond en aangesterkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 105
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Heb helaas gehoord dat het konijntje, nl hangoor voedster van een jaar oud die niet zwanger wou worden, naar een kinderboerderij gaat met de bedoeling dat ze haar daar laten dekken.. Arg.. !

Het fokken voor de lol (voor de kindjes die op de boerderij komen kijken e.d.) vind ik al erg maar dat ze al waarschijnlijk tig keer gedekt is en niet drachtig wil worden is ook al ontzettend zielig maar dat ze al een jaar oud is, is er gewoon een reden waarom ze niet drachtig wil worden. Ik vind het echt erg.. Ze word gewoon een beetje ge'raped'..

Ze ligt gewoon in het hok half getraumatiseerd en is bang.. Volgens mij zit ze er gewoon doorheen.. arm nijntje..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er komt trouwens nog steeds pus uit zijn abces.. Maar ik blijf het gewoon 2x per dag spoelen.. EN het is wel vervelend met zo'n drain omdat het rondom gaat zitten, binnen in. Dus ik moet met die braunule aan alle kanten spuiten. En het injecteren ging vandaag super.. Hij gaf geen kick.

Link naar reactie
Delen op andere sites

he bah..wat vervelend dat je dat allemaal moet doen.. maar als die drain eruit is en hij weer hersteld is van de operatie, gaan ze dan nog wat anders doen? Want je had het ook nog over middenoorontsteking? Weten ze de oorzaak al van die abces? Hoop dat het allemaal snel achter de rug is.. er is niks mooiers dan lekker vrolijke rondhuppelende konijntjes.. dat is nog leuker dan tv kijken. Krijgt dan lekker zo'n warm fuzzy feeling inside..dat je helemaal wegsmelt als ze weer wat superschattigs doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De drain zit er voor het abces. Normaal zou het pus via het abces, boven op zijn kop, dus naar buiten komen maar omdat het daardoor niet allemaal weg zou kunnen lopen, zit die drain er zodat het pus gemakkelijk via de zwaartekracht beneden onder zijn wang eruit kan druppelen.

En het abces komt van zijn middenoorontsteking. Alleen het gekke is dat hij zijn kop nooit scheef hield als hij al sinds maart die ontsteking heeft..

Maar op foto's was te zien dat het daarom ging. En de duplociline is om de ontsteking weg te nemen.

Dus als het goed is, is hij gewoon weer gezond als zijn middenoorontsteking weg is en ik hoop niet dat er iets als 'chronische middenoorontsteking' bestaat want dan ga ik twijfelen of het nog wel goed komt met zijn oor. Maar we wachten gewoon af.

Maandag moet ik bellen i.v.m. de drain maar ik verwacht dat hij er nog zeker een paar dagen in moet blijven zitten omdat er nog steeds wat pus uit komt tijdens het spoelen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

oh ok..dus als al deze behandelingen goed gaan dan is het klaar met al dat gedoe en kan hij lekker vrolijk nijn zijn? Laten we inderdaad hopen dat het dan allemaal goed gaat en de middenoorontsteking ook weg is samen met die abces. Sterkte nog. Wordt al vermoeid als ik het lees.. pff. Keb mijn buik nu al vol van dat gedoe met Boef..nu moet ik ook maar afwachten of ze een blaasontsteking heeft want ze plast nu rood.. zucht.. Zou het niet leuk zijn als we binnenkort bijvoorbeeld een leuk topic konden schrijven onder het kopje waar ze mooie huisjes en hokje bouwen voor hun nijn haha veel leuker dan bij onderdeel gezondheid!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik las het.. maar het is nog maar 1 plasje toch? Misschien nog onder invloed van hormonen?

En ja, ik word ook gek en niet alleen van mijzelf of Bugs maar al die verhalen dat er daar weer 1 is overleden terwijl het goed leek te gaan of er nog hoop was en dat maakt je wel bewust van het feit dat alles gewoon snel afgelopen kan zijn..

Ik hoop voor Boefje dat het eenmalig was, het plasje, en dat ze toch wat meer gaat eten en keutelen..

Als dat allemaal voorbij is dan kunnen we weer gezellig gaan praten over het koppelen e.d. :)

Ik ben in ieder geval van plan, als ze hier dan nog allemaal leven als ik uit huis ga, om een mooi groot hok voor ze te maken/kopen.. Een kippenhok achtig iets dat gewoon mijn hele tuin in beslag mag nemen.. En als ik uit huis ga, en Bugs nog geen vriendin heeft, dan krijgt hij die dan zeker wel..

En dan gaan Witje en Bunny buiten leven en Bugs en zijn vriendin binnen omdat het denk ik voor zijn gezondheid beter is als hij een binnenkonijn blijft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hihi ja dat klinkt mooi he.. ik woon in een appartementje met mijn vriend in de randstad..maar ik wil hopelijk volgend jaar weer terug naar Groningen waar ik vandaan kom..huizen zijn daar goedkoper en veel meer natuur..ik wil daar dan uiteindelijk een eengezinswoning kopen met een mooie grote tuin als het even kan en dan heb ik ook grootse plannen voor een 'pretpark' voor mijn nijnen. En ik zou het fijn vinden om dan nog een koppeltje uit de opvang aan mijn Boefje en Bailey te koppelen ooit. Ik kan nu ook wel 2 kleine nijnen erbij doen terwijl ik hier woon hoor..maar mijn moeder waar ik dan logeer 1x in de maand wil geen 4 nijnen in dr huis hebben.. snik. (die neem ik mee uiteraard) Twee vind ze zat. Volwassen en toch nog afhankelijk haha.. lastig. Maar dat zijn pas mooie dingen om over te praten. Die horror verhalen zijn echt eng hier.. soms lees ik expres een bepaalde topic niet omdat ik al weet dat het een tranentrekker is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Groningen.. In de hoofdstad of ergens in provincie Groningen?

Ik ga zelf naar school in Gruning'n maar daar is maar 1 parkje voor de dieren..

Toen ik nog in Appingedam werkte en als het treinverkeer weer eens niet goed ging, ben ik ook wel eens met de bus naar Appingedam (richting Delfzijl) gegaan.

Dan zie je inderdaad heel veel groen, veel weilanden en akkerbouw. Maar van mij mogen er echt veel meer bomen komen..

Maar ook met de trein zie je aan weerszijden mooie stukken land. Vaak ook met hier en daar wat wilde nijntjes. En ik zag een keer een groep van 7 herten.. Normaal zie je er maar 1 tot een stuk of 5. Toen ik die groep zag werd ik gewoon blij.. En 7 is nog steeds erg weinig vind ik.

Maar goed, zo zou ik de hele wereld wel willen veranderen maar dat kan helaas niet.. Want dan werd het meer een dierenrijk dan mensendom :P

Lijkt mij wel gaaf, een leven tussen de wilde dieren.. Wat ik gewoon totaal niet kan begrijpen is dat er dieren worden doodgemaakt omdat ze dingen vernielen of een gevaar zijn voor de mens terwijl wij gewoon het gevaar zijn voor dieren.. Wij bouwen alles maar vol waar territoriums zijn van allerlei soorten dieren.

Ook met tijgers. Dan is de tijger de boosdoener als het een mens aanvalt.. Ik sta dan stiekem te juichen want het is dan gewoon hun eigen schuld..

Maar goed.. er is zoveeeeeeeeel dierenleed, om gewoon gek van te worden.. Als ik mijn opleiding af heb, wil ik misschien nog stage lopen in Amerika bij de animalcops. En misschien daar werken maar eerst hier proberen bij de dierenpolitie.. Ik hoop dat het tegen die tijd al uitgebreider is en door heel NL plaats vind. En anders bij de L.I.D.

Lekker offtopic allemaal :P

Met Bugs gaat het allemaal nog steeds super.. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja alleen mag hij van mij nog wel meer eten. Hij eet nu zo'n 20 a 30 gram op een dag ongeveer aan biks (gemengd: SS rabbit met junior en wat junior biks van HF om hem dikker te krijgen). En hooi en witlof.. Hij is helemaal in witlove..

Hij gebruikt zijn mooie divan als schijthuis.. En het onweert.. arg..

Maar het gaat verder super.. Ook nog steeds pus wat tevoorschijn komt tijdens het spoelen. Morgenochtend weer een prikje.

Had gister gebeld naar de da hoe het met Bugs ging omdat ik dat van hun gister moest doen. Maar ik kreeg de assistente aan de lijn en die had het over dat ik wel zou kunnen afbouwen met metacam.. Ik dacht echt zo 'ben je wel snik?'.. Hij heeft een drain door zijn hoofd waar ik 2x per dag aan moet trekken om het open te houden.. Dat vond ik wel raar hoor en ik zei ook gewoon dat ik het er niet mee eens was.. Als hij alleen gecastreerd zou zijn, okee dan zou ik het ook wel willen afbouwen maar zolang hij die drain door zijn hoofd heeft zitten doe ik dat echt niet..

Volgende week maandag gaan de hechtingen eruit en dinsdag, eindelijk, worden de andere 2 geent.. Van mij had het alsnog vorige week gemogen maar ze kwamen konijnen te kort.. pff..

Ik ga nu Bugs weer irriteren...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm je zou bijna denken dat die assistente even 'vergeten' was dat bugs een drain heeft.. tis daar ook zo lopende band en 'nummertjes trekken'.. bij mijn eigen vaste dierenarts ook.. ik ben daar al meerdere keren geweest..hele gesprekken gevoerd..en dan kom je daar voor een enting en ze doen net of ze je voor het eerst zien.. zich voorstellen.. en praten alsof ze al niet eerder je konijnen onderhanden hebben genomen..echt zo vaag..ik snap wel dat ze veel klanten hebben..maar ja.. ik werk op een bso waar zoveel kinderen zitten en ouders omas en opas en oppassen kinderen komen halen..maar ik ken ze toch ook..op z'n minst van gezicht..

dus nog geen nieuws over die drain wanneer die eruit mag.. zolang er pus is niet.. is dat nog troep wat er zit of komt dat telkens weer terug? Nogmaals sterkte met Bugs. Arm mannetje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je!

Dat pus zal wel telkens opnieuw aangemaakt worden.. Anders zouden ze hem daar ook kunnen leeg spoelen en dan laten dicht groeien.

Hij vreet alleen de gewone ss tussen de junior brokjes vandaan.. Zo schiet het wel op met het aankomen!

Hoop toch echt dat hij zwaarder is dan 1,20kg a.s. maandag als de hechtingen eruit moeten.

Denk dat ik morgen nog even metacam ophaal, hoeft niet op afspraak toch?

Metacam is al bijna op, gaat sneller dan gedacht.. Kan alleen morgenochtend nog. Ieks..

Morgen nog weer een injectie.. Gaat langzaam voor je zo'n spuit duplociline op hebt als je er 1 van 5ml hebt mee gekregen en maar 0,12ml per keer moet injecteren.. :P

Dat zijn zo'n gemiddeld 40 a 50 dagen dat ik ermee kan doen? Dus om de dag is 80 tot 100 dagen dat ik verder ben voor het op is :P

Maar volgens mij hoef ik het maar voor totaal 2 week te gebruiken ongeveer..

Link naar reactie
Delen op andere sites

hmm dus die pus zal voor altijd blijven terug komen of gaat het uiteindelijk wel helemaal weg? Dat lijkt me lastig als je telkens Bugs ervoor moet blijven behandelen. Ja we hadden t er nog over he..medicijntjes die snel op gaan.. ik weet niet of dat zonder afspraak kan..heb eerlijk gezegd niet zoveel ervaring met apart medicijntjes ophalen. En de ene dierenarts is de andere niet natuurlijk.. Hopen dat hij lekker gauw aankomt. Ik noem Boefje ook al spekkie..haha niet dat ze te dik is hoor..hihi..maar als ik dr wel een keer mag aaien haha..dan heb ik altijd zo'n spekvelletje tussen mijn vingers. Zo schattig..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha.. Kan Bugs niet wat lenen van Boefje, qua 'spek' :P

Ik kan bij die andere 2 van mij ook aardig wat vel in mijn handen pakken.. Van die vetrolletjes ofzo..

Maar ik kon vanmiddag wel metacam ophalen.. Want je mag er gewoon langs gaan voor medicatie, zonder consult e.d. maar je moet wel een goeie reden hebben om het op te halen.. Over de telefoon, wat ik zei, vroeg de assistente dus of het niet zonder de pijnstillers kon.. Nou vandaag aan de balie vroeg een assistente dat ook en ik zei dat ik het gewoon moet hebben, desnoods tot maandag als ik met Bugs voor controle moet maar ik ga hem niet zonder doen.

En dat moet dan eerst weer overlegt worden met de dierenarts enz.. Heel gedoe om een nieuwe dosis op te halen.

Maar goed.. Ik heb weer..

En hopelijk is het pus tijdelijk.. Pus komt gewoon door een bacterie dat daar binnenin bezig is en hopelijk word de bacterie bestreden met de duplociline spuitjes. Dat was in ieder geval de bedoeling.

Die bacteriƫn kunnen niet tegen zuurstof dus vandaar ook de drain die ik elke dag moet bewegen zodat het weer open is..

Ze hadden hem wel onder zijn kin mogen scheren, daar waar de drain naar buiten gaat, want door al het haar wat er nog omheen zit, gaat het pus dus aan vast plakken. Ook het water wat langs de drain naar beneden gespoeld word blijft erin hangen en ik krijg het niet goed schoon met doekjes, ook omdat hij het niet leuk vind.. En volgens mij hebben ze hem ook in de vel geschoren want hij heeft achter in zijn nek een wondje..

Je hebt zeg maar het wondje en dan ineens een pluk niet goed geschoren haar dus ik denk dat ze die pluk toen niet meer durfden weg te scheren..

Maar goed, dat geneest wel weer.. Hij heeft er ook geen last van. Ik hoop dat het maandag droog is :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wow.. Ik voelde al sinds een paar dagen een bult onder zijn kin en vanavond heb ik dus de tijd genomen om er goed naar te kijken.

Al het haar om de 'uitgang onder zijn kin' heen is er door het bewegen aan de drain ook naar binnen gegaan.

Dus ik heel goed kijken en ik zag een korstje en ik ben altijd te voorzichtig.. Ik was er echt een tijdje mee bezig om de korst waar allemaal haar aan vast zat, los te pulken en uiteindelijk dacht ik aan wat een da zei; het moet toch weg om hem beter te kunnen krijgen.. Net als een da die de vorige abces behandelde en zo ineens die korst eraf trok.. Bugs gaf toen geen kick.. En hetzelfde als bij het aflammeren, het maakt niet uit hoe het lam ligt, hij moet eruit..

Dus ik alle moed bij elkaar geraapt en ik trok een beetje aan de korst met haar.. En het liet met een beetje kracht zo los en Bugs gaf weer geen kick.

Aan de korst met haar zat dus allemaal harde pus wat dus daardoor tegen gehouden werd.

Op een gegeven moment kon ik een hele pluk weghalen waar een stuk aan vast zat wat binnen in de 'uitgang' zat.. Dus ineens zag ik het gat waar de drain uit kwam goed. Alle pus wat ik zag heb ik weg gehaald en heb weer gespoeld. Heb een paar kleine plukjes haar erom heen weg geknipt maar niet kort omdat ik niet durf te knippen zo dicht op de huid en in de omgeving van zijn hals/keel.

Nu zal ik dus na elke spoel beurt daaronder de haren uit de wond moeten halen. Dat gaat Bugs leuk vinden, ahum..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bugsieboy, hopelijk komen er niet al te veel hindernissen meer, en dat na die middenoorontsteking en dergelijke, hij eindelijk op zoek kan gaan naar zijn geliefde! Ik kijk nu al uit naar een foto om ze samen te zien spelen, al is dat nog een lange weg!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier wat foto's van vanavond.. Van zijn oog, de ingang/uitgang van de drain.

DSC00553.jpg

Zijn oog.. Zijn huid is al helemaal ingevallen waar het vast gaat groeien en hopelijk komen er snel haren overheen.

DSC00556.jpg

Nog een keer van zijn oog.

DSC00557.jpg

De ingang van de drain boven op zijn kop.

DSC00554.jpg

De uitgang (ja ik bijt nagels..:$ Excuse moi) onder zijn kin/hals. Misschien is kaak wel een betere benaming..

DSC00555.jpg

Hier zie je het pus en ook vochtig weefsel (wat ook wittig word, net als dat je te lang in bad zit)..

Nu is het helemaal schoon, vanavond dus schoon gemaakt.. En nu houd ik het schoon.. Wel lastige plek want zodra ik mijn vingers onder zijn kin hou, begint hij te likken.. Hij vind het echt niet leuk..

En ik kreeg vandaag te horen dat 1 druppel van zo'n bruin flesje met glazen pipet 0,05ml is.. En ik moet 2x 3druppels doen dus 2x 0,15ml..

Is een stuk handiger dan eerst te druppelen in een klein dopje waar ik het met een spuit uitzuig..;)

aangepast door Bunny06
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .