Ga naar inhoud

Mn meisjes zijn vandaag gecastreerd


Amatjuh

Aanbevolen berichten

Vanmorgen om 10.30u heb ik Moffel en Toet naar de dierenarts gebracht. Ik mocht om 15 u bellen, en alles was goed gegaan. Toet was als eerste aan de beurt en was nu al wat zelf aan het eten. Moffel was nog wat suffig. De dierenarts heeft ook naar haar tanden/kiezen gekeken, omdat ze eerder een haakje heeft gehad. Nu bleek dat er een kies zelfs wat los hing, dus deze is getrokken. Ik heb helemaal niks gemerkt, ze heeft altijd normaal gegeten. Wat zijn konijnen toch weer goed in het verbergen van klachten.

Baarmoeder en eierstokken zijn er bij beiden uitgehaald (had ik ook gevraagd).

Morgen om 16.30u kan ik ze weer gaan halen. Kon ook wel eerder maar ik moet morgenvroeg naar het ziekenhuis met mijn moeder. De dierenarts heeft morgen ook cursus tot 16 u en Pico gaat morgen ook mee voor zijn controle, dus vandaar om 16.30u.

Ik heb nog vakantie t/m dinsdag dus ik kan ze lekker verwennen en in de gaten houden.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat jij er ook 2 tegelijk castreren?

Ik heb al eerder een voedster laten helpen, maar het blijft toch spannend ;)

Succes morgen!

Nee 1. Dat vind ik al spannend genoeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik heb het expres in mijn vakantie gepland. Ik had me er bij Svennie toch een beetje op verkeken hoeveel dagen je er mee bezig bent. En ieder konijn is anders, misschien duurt het nu langer, misschien korter.

Ik ben wel blij als ze morgen weer thuis zijn :yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over een half uurtje ga ik vertrekken om ze te halen :D

En Pico gaat mee voor apk.

Ik heb Svennie al laten castreren een tijd geleden, bij haar merkte ik geen verandering qua gedrag. Ze is van zichzelf al heel lief en zachtaardig.

Iemand toevallig wel ervaring met gedragsverandering na castratie? En na hoeveel tijd merkte je dit?

Ik ben hier wel benieuwd naar. Toet is namelijk nogal een pittige tante die ook regelmatig op Moffel rijd. Ik hoop dat dit nu wat minder is geworden. Verder zijn ze een superlief stel samen die 2 dames, daar heb ik dan maar geluk mee gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Succes straks met op halen. Wel fijn om ze weer thuis te hebben.

Op je vraag heb ik geen antwoord, maar ja dat is ook niet zo gek natuurlijk. Madam is nog maar een uur thuis.

Hoewel de DA wel dacht dat Ibi wat minder driftig zou worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over een half uurtje ga ik vertrekken om ze te halen :D

En Pico gaat mee voor apk.

Ik heb Svennie al laten castreren een tijd geleden, bij haar merkte ik geen verandering qua gedrag. Ze is van zichzelf al heel lief en zachtaardig.

Iemand toevallig wel ervaring met gedragsverandering na castratie? En na hoeveel tijd merkte je dit?

Ik ben hier wel benieuwd naar. Toet is namelijk nogal een pittige tante die ook regelmatig op Moffel rijd. Ik hoop dat dit nu wat minder is geworden. Verder zijn ze een superlief stel samen die 2 dames, daar heb ik dan maar geluk mee gehad.

Mijn voedsters zijn nu ook zo'n week gecastreerd, en eentje daarvan reed ook regelmatig. Nu voorlopig houdt ik ze nog apart, maar mij werd gezegd dat het gedrag pas veranderd na 4-6 weken, zoals bij de mannetjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou de dames zijn weer thuis :mdr: Het is allemaal goed gegaan. Ze hadden allebei actieve eierstokken, waardoor de bloedvaten wat uitgezet waren, maar de operatie is goedgegaan. Ook hadden ze allebei een verdikte wand van de baarmoeder.

De keutels vliegen me al om de oren ;) Moffel valt gelijk aan op de groenten, Toet is nog een beetje stilletjes. De kies die ze bij Moffel heeft getrokken zat erg los, was zelfs afgestorven. Geen idee hoe dit kan, maar de kiezen van Moffel zullen extra in de gaten worden gehouden. Ze heeft er verder geen last van.

Ze zitten nu samen in de binnenkooi.

En dan de ex-ram Pico.. Die heeft een sore hock (als ik het zo goed schrijf?) bij zn re achterpoot. Waarschijnlijk doordat hij bij de vorige eigenaar in een te klein hok zat. En Pico heeft slechte stifttanden. Er zitten horizontale strepen op, want kan duiden op een probleem met de kiezen doordat deze scheef groeien of haken hebben. Ze kon het zo niet zien of er iets was met de kiezen. Pico heeft ook wel eens wat kleine keutels erbij zitten en dat zou door een probleem met de kiezen verklaard kunnen worden. Ik kan wachten tot hij echt in de problemen komt of nu alvast op voorhand naar de kiezen laten kijken onder narcose. Ik heb voor dat laatste gekozen.

Dat gaat 7 juni gebeuren tegelijk met de nacontrole van Moffel en Toet.

Hup daar gaat de helft van mn vakantiegeld :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net caprofen en cisaral gegeven. Bij Moffel was het geen probleem, maar Toet pff die werkte flink tegen terwijl ze al in een handdoek gewikkeld was! Maar het is me gelukt in mn eentje :D Toet is ook een pittige tante dus had ook niet verwacht dat het gemakkelijk zou gaan.

Ze hebben al bijna een hele winterpeen op (ja I know niet het beste groente maja beter als niks). De andijvie eten ze ook meteen op. Het gaan in ieder geval al een stuk sneller qua eten als bij Svennie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij Feline merkte ik gelijk het verschil, zij is qua karakter absoluut niks veranderd, maar ze was gelijk van dat vervelende gedrag af dat door de hormonen veroorzaakt werd. Beetje vreemd aangezien dat toch zes weken zou duren, maar ze heeft niet meer gereden, was tegenover mij weer lief, sproeide niet meer.. En wat ik het belangrijkste vond, ze was gelijk niet meer zo chagerijnig, gemeen tegen Fred.

Fijnd at ze zo goed eten! :) Hoe gaat het nu?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze hebben net SS gekregen, ging meteen allebei een paar brokjes eten. Maar nog niet zo als normaal dat het binnen 5 min op is ;) Ze zullen er wel de hele dag over doen denk ik zo, dat was bij Svennie ook zo. Ze hebben vannacht nog gedroogde paardenbloem gegeten, stuk witlof, winterpeen, paar biksjes SS en andijvie ;) De keutels zijn wel nog wat plakkerig en klein, maar dat gaat vast wel goed komen.

De medicijnen zitten er ook weer in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .