Ga naar inhoud

Floor heeft een vieze kont.


chan

Aanbevolen berichten

Hoi!

Floor heeft een vieze plak poep een dr billen, natuurlijk lekker opgedroogd, dus vast weer moeilijk te verwijderen :P Vorig jaar heeft ze dat ook 1x gehad, maar toen dacht ik dat het kwam omdat ze veel at omdat ze een nestje had. Toen heb ik het er voor een deel uitgeknipt en de rest losgeweekt met een washand en warm water.

Natuurlijk controleer ik vaak de kontjes, dus het kan er nog niet heel lang zitten en het ziet er verder best ok uit.

Dus mijn 1e vraag: hoe krijgen jullie dit er snel uit? Ik kan het vanavond pas doen als mijn vriend thuis is, dus haar kont helemaal in een badje water zetten lijkt me niet zo lekker als het koud wordt vannacht en ze is nog niet droog.

Ook vraag ik me af hoe het kan, want ze krijgen altijd ongeveer hetzelfde eten en normaal heeft ze er nooit last van. Ze krijgen veel minder biks dan ze mogen en dezelfde groenten.

Deze week heb ik wel een paar keer bdk gevonden, dus ben al lang gestopt met het geven van gras en paardenbloemen. Ook kregen ze sinds enkele weken weer tomaatjes (die hebben wij alleen in de zomer), dus dat is ook een verandering en ben ik ook al mee gestopt. Ookal eten ze die elke zomer en hebben ze nooit ergens last van....

Alvast bedankt voor jullie hulp! :yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha denk dat we aan 2 paar handen wel genoeg hebben ;)

Ik kan ook wachten tot morgenochtend, dan kan ik het wel goed met water doen.

Geen idee hoe snel ze madeneitjes kan krijgen....

Heb wel eens eitjes gehad bij een konijn dat te lang nat bleef, maar zij had een open wond op haar buik, dus dat is misschien anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ze heeft weer een schone kont, het ging erg makkelijk omdat het er nog niet zo lang zat :)

Ik geef elke ochtend 140 gram biks (hf supertrio) voor 7 konijnen. 6 konijnen wegen ongeveer 1,5 kg en Floor weegt iets meer, volgens mij rond de 2. Dus ik geef echt veel te weinig.

Overdag zie ik ook nooit bdk liggen, alleen 's ochtends na het slapen. 's Avonds krijgen ze groenten, dus volgens mij ligt het probleem daar. Weet alleen niet wat het probleem is....

Link naar reactie
Delen op andere sites

hmm dat is raar dan ja...

Hier krijgen ze 's avonds ook groenten, maar ik heb nergens problemen mee. Ik geef de groenten ongeveer tussen 17 en 19 uur. Ik weet niet of dat wat uitmaakt? Dat als je de groenten pas laat geeft de dan de BKD niet goed opeten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grootste gedeelte met de schaar en het laatste stukje met een nat washandje losgeweekt. Gelukkig ziet ze er nog steeds schoon uit :)

Ik ga ook de groenten op een eerder tijdstip geven, misschien dat het helpt.

Gister heb ik het in 2en verdeeld, het ene deel na mijn avondeten en het andere deel voor het slapen. Ik vond vanmorgen maar 1 bdk, dus dat ging al beter. Vanavond geef ik gewoon alles na mijn avondeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .