Ga naar inhoud

Het beste voer?


Roos1995

Aanbevolen berichten

Ja inderdaad het is erg duur! Voor de cavia's vind ik het wel heel belangrijk dat ze voer krijgen met vitamine C. Konijn heeft dat ook nodig, maar wel minder. Zal vandaag eens gaan kijken naar HF.. moet toch nog voer voor de caafjes halen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

okej maar hoeveel handjes geef jij je konijn???

Ik geef geen handjes voer. Mijn konijn krijgt nu op het moment een halve eetlepel muesli (goed gemengd voer) en ik ben het nu weer aan het opbouwen omdat hij in februari een verstopping heeft gehad. Misschien dat iemand anders je kan helpen. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vlekjes-lover, handjes is een beetje lastig werken, je weet dan ook nooit precies hoeveel je geeft, zoals JoBoris boven mij al zegt is het 25 gram per kg bij Hopefarms je moet dan wél van het volwassen gewicht van je konijn uit gaan. Dus als je konijntje nu acht weken is en één kg weegt wil, dat niet zeggen dat je hem 25 gram moet geven. Omdat je waarschijnlijk (zoals de meesten hier hoor ;)) een rasloos konijntje hebt is het een beetje lastig te zeggen hoeveel hij gaat wegen, maar ik zou hem in elk geval 50/60 gram geven, nog wel iets meer misschien. Dus even de keukenweegschaal erbij pakken..

Hope Farms is inderdaad een heel goed alternatief voor SS, zéker als je kijkt naar prijs/kwaliteit. Als je een konijn hebt dat slecht hooi eet of een slechte gezondheid heeft zou ik voor SS gaan, maar voor een 'gewoon' konijn (dat dus niet van alles mankeert..) is HF Supertrio perfect. :yes:

Een ander alternatief (dat net zo goed is..) is er eigenlijk niet, althans, je hebt Cuni Complete, maar ik zou niet weten wat die kost. En ik verkies HF toch boven CC. SS boven beide.

Helaas is de samenstelling van goedkopere biks eigenlijk bijna altijd niet goed. Te veel vet, calcium en eiwitten en te weinig vezels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

oww.. okej sterkte met je konijn...;)

ik ben een beetje bang dat ik me konijn vetmest maar kvind zielig want hij gaat ook egt naar de zak met voer toe en dan wil ie eten en dan vind ik zielig om niks te geven ...:(

maja in iedergeval bedankt ;)

Graag gedaan hoor. Hij heeft nu bijna een 4 weken kuur Panacur achter de rug en hij gaat erg goed nu. Hoop dat de verstoppingen nu eens ophouden maar hij zal wel trage darmen hebben. Ben al bijna 2 jaar met hem aan het sukkelen en zelfs de dierenarts weet niet wat het is. :( Maar ik weet nu waar ik rekening mee moet houden dus hij zit hier goed.

Jij ook succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je zowel de hope farms voor de konijntjes als voor je caafjes gaan halen :):)

Het scheelt idd heel veel!!

Hier heb ik ze laatst SS gekocht om aan te sterken want ze aten beide niet meer.. en ik dacht dat ze misshcien op de hope farms waren uitgekeken.. was dus niet zo.. dus ik mag strakjes als de 2 zakken SS van 1,5 kilo op zijn weer overstappen naar de hope farms... want dit is betaalbaar en ik heb nog een zak van 15 kilo haha

(je moet eens gaan kijken bij je dierenwinkel of je daar de 15 kilo zak kan bestellen.. ik zou wel die hope farms super trio rabbit pakken... en voor de cavia's de hope farms super trio cavia (en hier zit de vitamine C al in voor de caafjes:)...).. mochten ze hem niet bij de dierenwinkels in jouw buurt hebben moet je eens op internet zoeken..

oja zie het al ;) Vind het echt goedkoop.
aangepast door anke1985
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Nu ben ik ook aan het dobberen..

Heb Witje en Bunny in het begin SS gegeven omdat Bunny wel eens last had van plakpoep. Maar ben toen weer overgestapt op HF select. Maar sinds ik bij mijn nieuwe da zit heb ik een zakje SS mee gekregen en de konijntjes smullen er zo van. Niet dat ze iets laten liggen van de HF. SS is goed voor konijnen met bijv. darmproblemen en voor het extra slijten van de tanden maar doet HF dat ook niet (de super trio vorm)?

Wat maakt SS nou echt beter dan HF? Wat is de feit waarom ik toch beter SS kan voeren dan HF?

Ik heb het zakje voer van SS, denk 380gr ofzo bij de 3kg HF select gedaan dus ze krijgen nu dus sinds 16 april gemengd voer.

Bunny heeft nog steeds wel eens plakpoep maar het gaat steeds beter, misschien mede door de SS door de voeding?

Bugs heeft wat kleine haakjes op de kies. Zouden die nog kunnen slijten als hij SS of HF super trio krijgt ipv de select?

aangepast door Bunny06
Link naar reactie
Delen op andere sites

De select zou ik mee gaan stoppen, los gezien van welke van de twee andere je dan wel gaat voeren. Dat is gemengd voer en heeft bijvoorbeeld minder vezels.

Wat betreft die plakpoep, hoe zit het met de hoeveelheden die je voert, ook van hooi en groente? Met verkeerde hoeveelheden kan je bij iedere voer problemen krijgen.

Wat betreft de haakjes, de haakjes die er nu zitten zullen niet zomaar weggaan. Maar goede voeding kan wel het ontstaan van nieuwe haakjes vertragen. Van ss hebben ze minder gram per dag nodig, wat een gunstig effect kan hebben op het eten van hooi. En dat is het allerbeste tegen haakjes, veel hooi eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .