Ga naar inhoud

ananas sap bij verstopping


anitaaa

Aanbevolen berichten

Pijnlijk? Ik denk dat jij het hier hebt over ernstige verstopping..

Laatst merkte ik dat Gijs wat minder at en keutels werden steeds minder. Een paar stukje ananas en het probleem was verholpen.

Ik heb niet gemasseerd en geen pijn gezien... ik weet het niet hoor.. maar ik vind het een beetje vreemd klinken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat moet je doen?

Zorg dat je konijn veel drinkt! Geef water op de manier van het dwangvoeren. Geef je konijn geen droogvoer en zoveel mogelijk verse donkergroene bladgroentes en maak deze vochtig. Een konijn met verstopping heeft veel vezels nodig, die stimuleren de darmen. De dierenarts kan een laxeermiddel geven dat je een paar maal per dag moet geven. Ook het sap van een verse annanas helpt bij een beginnende verstopping, gebruik geen annanassap uit blik!

(dit komt van BB konijnen-informatie)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja heel leuk die tekst.. maar er zit wel verschil in blikjes..

Die op siroop moet je ook echt niet geven. Die op sap van een goed merk gaan goed.

Maar goed.. ik ga niet strijden, mijn konijnen doen het er prima op. Ik wilde alleen die ervaring delen. Een deskundige ben ik ook niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pijnlijk? Ik denk dat jij het hier hebt over ernstige verstopping..

Laatst merkte ik dat Gijs wat minder at en keutels werden steeds minder. Een paar stukje ananas en het probleem was verholpen.

Ik heb niet gemasseerd en geen pijn gezien... ik weet het niet hoor.. maar ik vind het een beetje vreemd klinken?

Het was een vrij ernstige verstopping ja, ik dacht eerst dat het weer gas was maar dat bleek dus niet zo te zijn. Met de ananas was het vrij snel verholpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh gelukkig maar! Is altijd zo moeilijk te zien wat er precies aan de hand is :)

Ja dat was het rottige juist, Cookie is enorm gevoelig voor gas en dan denk je daar als eerste aan.

Een verstopping had ik nog nooit meegemaakt, maar dat was uiteindelijk dus wel mn conclusie toen het masseren en de equate niet aansloegen.

Ben gelijk naar het dorp gehold om een verse ananas te halen.

Vraag me trouwens wel af hoe lang het sap ervan houdbaar is als het ingevroren is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

weet niet precies waar de verstopping door komt.

we hebben pas graszoden gelegd in de tuin dat hebben we nu afgezet dat ze er even niet meer op kan.

heb ook lavendel in de tuin staat in een bloembak dat vond ze ook erg lekker dat hebben we opgehoogd dat ze er niet meer bij kan.

zal de drinkens fles is nakijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uhm.. Nee.. Dat klopt niet.. Door de pH-waarde van de maag van je konijn worden de werkzame stoffen al afgebroken voor ze überhaupt in de darmen terecht komen..

Dit klopt, dus zowel ananassap als ananas zal niet werken. Vers of niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .