Ga naar inhoud

Castratie bij voedster


Quin

Aanbevolen berichten

Ik heb net de vorderingen in je topic gelezen Iris, fijn dat het goed is gegaan bij Feline! Maar wat denk je? Zou ik de castratie bij de eerder genoemde arts kunnen laten uitvoeren en dat ik dan zorg dat ik zelf medicatie in huis heb?

Ik wacht sowieso eerst even het bericht van de andere DA af maar ik ga natuurlijk liever bij m'n eigen DA...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als jij vertrouwen in de DA op zich hebt, zou ik het wel doen. Ik was er van uit gegaan dat ik pijnstilling mee zou krijgen gezien eerdere betogen van dezelfde DA (nou ja, andere DA, zelfde praktijk) die erop neer kwamen dat een konijn met pijn niet eet. Nee, duh. Maar ze hebben de operatie zelf wel heel goed uitgevoert, de juiste narcose gegeven en het gaat echt goed met Feline (al heb ik haar wel pijnstilling gegeven net, dat was meer uit voorzorg) dus ja.. Ze vertelden me ook dat ze de baarmoeder er (uit voorzorg) uit hebben gehaalt en dat de operatie an sich niet veel anders is dan die bij een poes, maar vanwege de darmen van een konijn toch ook weer helemaal niet vergelijkbaar etc.. Kortom, alle info was gewoon goed.

Ik weet niet wat je andere opties zijn (jij ook nog niet.. :P) maar voor mij was dit de beste optie, met een konijnkundige dierenarts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb voor de castratie van mijn voedster gekozen voor een andere praktijk in mijn wijk. Beide praktijken zijn zonder meer goed, ik vertrouw mijn eigen da ook absoluut.

Er waren voor mij echter een paar dingen, die de doorslag voor een andere praktijk gaven...

De kosten : 250 tegen 100 euro is gewoon een erg groot verschil

Vervoer : mijn eigen da heeft 2 praktijk-locaties en ik zou mijn voedster naar de andere locatie moeten brengen en weer ophalen (reisduur 45-60 minuten).

De andere da was 5 minuten fietsen voor halen en brengen.

Mijn eigen da had hier ook geen problemen mee, vond dat de operatie-wond er netjes uitzag en is niet anders gaan doen omdat ik naar een andere da ben geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog geen reactie terug van de andere DA.. Het is me er even bij in geschoten om te bellen. Ik zal dat maandag even doen.. Anders bel ik m'n eigen DA nog even voor nog meer duidelijkheid..

De castratie kan nu echt niet meer te lang wachten.. Eind mei ga ik verhuizen en ik wil sowieso dat ze voor die tijd hersteld is.. Ook zag ik dat 1 van de nachthokken vandaag onder de plasplekken zat van het sproeien.. Het lijk me sterk dat deze van Ebbe zijn..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb nu 2 dames zitten. Ze zitten samen op het balkon... wat ik in 2en heb gesplitst... want mn oudere dame (Mini) valt de jongste (Bella) aan. Ze kunnen elkaar zien en ruiken (het is een ren die ertussenstaat) maar zodra ik de ren openzet, en Bella komt op het terrein van Mini, dan valt Mini aan. Heel erg territoriumgericht zeg maar. Andersom gaat het goed. Ik wil ze nu gaan laten helpen (of iig Mini) Wat denken jullie... hoe moet ik het aanpakken??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .