Ga naar inhoud

Dwergje ; 1750 gram, te zwaar?


Joiice&Charliie

Aanbevolen berichten

Hallo :)

Ik heb even een vraagje over het gewicht van mijn dwergkonijntje.

Het is een vrouwtje van 1 jaar, ze heeft nog nooit jongen gehad en is perfect gezond.

Ze krijgt elke dag een potje eten en een wortel en een stukje appel. Soms krijgt ze radijsjes, bloemkool, broccolie...

Ze heeft ook altijd hooi en een knaagstokje ter beschikking.

Maar nu mijn vraag, op het internet las ik dat ze 800-1600 gr zwaar worden.

Maar mijn konijn weegt 1750 gram. Is dit te veel?

Het is wel geen raszuivere dwerg. Het is er eentje uit de dierenwinkel :$

Zie foto voor de grootte

joiice-and-charliie-7946-albums-charlie-picture28133-p200310-14-430001.jpg

aangepast door Joiice&Charliie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo te zien is ze op de foto niet te zwaar, gezien de oren is dit geen dwerg. Ik vind zelfs haar snuitje érg spits, lijkt wel een "haas" of een half wildje.

Knaagstokjes, wortel en appel dagelijks zijn niet helemaal aan te raden. Je kunt haar beter iedere dag een leuke verse schotel met groenten geven en ter afwisseling een stukje wortel/appel, dat is wat gezonder. Maar zo te zien op de foto ziet ze er prima uit :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo te zien is ze op de foto niet te zwaar, gezien de oren is dit geen dwerg. Ik vind zelfs haar snuitje érg spits, lijkt wel een "haas" of een half wildje.

Knaagstokjes, wortel en appel dagelijks zijn niet helemaal aan te raden. Je kunt haar beter iedere dag een leuke verse schotel met groenten geven en ter afwisseling een stukje wortel/appel, dat is wat gezonder. Maar zo te zien op de foto ziet ze er prima uit :)

Jaa, ik heb eigenlijk ook al gedacht dat ze erg op een haasje lijkt :P.

En wat voor groenten geef ik haar het best?

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn raszuivere NHD weegt 2200 gram en is toch prachtig op gewicht als je haar ziet. eerder te mager dan te zwaar zelfs. maar nou heeft zij wel 2 keer jongen gehad wat ook wel uit maakt en is ze volgens mij ook ietsje groter dan een gemiddelde nhd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is gewoon geen dwerg.. Ze ziet er verder helemaal niet dik uit. Je bent alleen bedrogen door de dierenwinkel.. :whistle2:

Haha zal niet de eerste en zeker ook niet de laatste zijn.

Welke groenten je het beste kunt geven, dat zijn er aardig wat.

Mijn konijnen krijgen dagelijks een onwijze berg bestaande uit andijvie, witlof, broccoli, paksoi, petserselie, selderij, groenselderij/bleekselderij, paprika, wortel, munt, rucola, venkel...

Je kunt in deze lijst eens kijken, onderste lijst is degene met de veilige planten/groenten:

http://www.bunnybunch.nl/konijnen/giftige-en-veilige-planten-voor-konijnen.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn raszuivere NHD weegt 2200 gram en is toch prachtig op gewicht als je haar ziet. eerder te mager dan te zwaar zelfs. maar nou heeft zij wel 2 keer jongen gehad wat ook wel uit maakt en is ze volgens mij ook ietsje groter dan een gemiddelde nhd

NHD zijn sowieso de uitzondering.. Het 'dwergje' van TS heeft staande oren en zou dus maximaal 1100 gram mogen wegen volgens mij. Voor een NHD is het minimaal 1500 en maximaal 1800 dacht ik. Maar Mini is wel prima op gewicht inderdaad, die is echt niet te dik!

Link naar reactie
Delen op andere sites

NHD zijn sowieso de uitzondering.. Het 'dwergje' van TS heeft staande oren en zou dus maximaal 1100 gram mogen wegen volgens mij. Voor een NHD is het minimaal 1500 en maximaal 1800 dacht ik. Maar Mini is wel prima op gewicht inderdaad, die is echt niet te dik!

Hihi en Mini heeft een niet erkende kleur, haar moeder komt ook uit Duitsland dus die zijn wat zwaarder.

Cuni Complete is te vergelijken met Science Selective wat dat betreft, 15 gram vind ik alleen aanhouden met veel andere voeding erbij.

aangepast door Aniek
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hihi en Mini heeft een niet erkende kleur, haar moeder komt ook uit Duitsland dus die zijn wat zwaarder.

Cuni Complete is te vergelijken met Science Selective wat dat betreft, 15 gram vind ik alleen aanhouden met veel andere voeding erbij.

haha ik heb dus een ras echte nep-nhd :P maar ze is wel heel lief al ze slaapt...:P en is erg goed in slopen haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .