Ga naar inhoud

Zonaanbidster wordt ingesmeerd tegen zonnebrand


Stéphanie87

Aanbevolen berichten

Mijn Hollanders kunnen in hun hok met rennen kiezen of ze in de zon of in de schaduw gaan liggen. Het zijn allebei zonaanbidders dus die liggen al weken de hele dag in de zon. Ze zoeken vanaf het eerste beetje zon tot het laatste beetje zon op die dag naar het beste plekje in de zon. Vlekkie ligt vooral met zijn kont naar de zon, maar Fluffie ligt met haar gezicht in de zon.

Fluffie heeft van de twee ook het dunste haar op haar neusje en ik kwam er dus van het weekend achter dat haar neusje verbrand in de zon (door de haren heen). De dierenarts zei dat dat heel goed kon en dat we haar neus, en eventueel haar oren, in moesten smeren met een hoge factor. Konijnen kunnen namelijk net als mensen huidkanker krijgen als ze veel verbranden. We smeren haar neus en oren dus vanaf nu in met factor 30. Ik heb bij het Kruitvat van het eigen merk een kinderzonnebrandcreme gevonden die extra waterproof is (vast ook wel extra 'was'proof) en zonder parfum en conserveermiddelen. Ze vind het eigenlijk ook wel lekker dat gesmeer.

Heeft nog iemand een konijn dat ingesmeerd wordt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier liggen ze ook de hele dag in de zon, maar heb er werkelijk nog nooit over nagedacht dat ze huidkanker kunnen krijgen...

Is het niet slecht als ze zich wassen en ze hebben altijd zonnebrand op?

De dierenarts zei dat het niet schadelijk was. Ik vroeg nog of ik mss speciaal voor baby's moest hebben. Zwitsal ofzo, maar alles was goed. Dus ja nu wel zonder conserveermiddel en zonder parfum gekocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog nooit aan gedacht, mannetje bij mij vind het ook superheerlijk om 1/2 uurtje languit in de zon te gaan liggen. Alleen als het te warm is dan zorg ik dat ze gewoon in de schaduw gaan liggen, insmeren nog nooit op gekomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi even een reactie,

Ik ben ooit bij milieudefensie een actie tegengekomen over schadelijke stoffen in zonnebrand.

"zon jij gifvrij"

De minst schadelijke zonnebrand was die van Schlecker drogisterijen.

(online te bestellen)

Maar kruidvat en nivea scoorden ook vrij hoog.

iig NOOIT zwitsal gebruiken dit is chemische troep.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja het gaat om een Hollander dus witte haartjes op de neus en daaronder een roze velletje. Mijn ene Hollander heeft een veel dikkere vacht en die heeft er geen last van maar zij heeft een dunnere vacht en je kan altijd haar huidje zien op haar neus.

Als je de huid kan zien door de haren heen kan het dus makkelijk verbranden als ze veel in de zon liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jsmn,

geloof me maar, er zitten zoveel chemicaliën in zwitsal die door de huid opgenomen kunnen worden. Van een aantal van deze stoffen is bekend dat ze de kans op huidkanker zelfs vergroten!

Oftewel, blijf zwitsalvrij, want de geur is misschien heel typerend en ruikt naar babys en nieuw. Het is een en al troep, maar goed, je moet zelf weten wat je opsmeert natuurlijk ;-).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .