Ga naar inhoud

Urine die heel erg stinkt


jcky-sama

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

ben nieuw op dit forum en heb ook pas sinds kort een konijntje genaamd Hertog.

We hebben hem in januarie gekregen en verschoonde hem 1 keer per week.

maar sinds een maand moet ik hem vaker dan 1 keer per week verschonen omdat zijn urine heel erg stinkt.

ik heb al meerdere bodembedekkers geprobeerd (katoen, houtvezel en zaagsel) maar niks werkt echt goed en het toiletje sloopt hij.

Nou word hij volgende week vrijdag gecastreerd, gaat dit nou helpen of hebben jullie andere ervaringen?

alvast bedankt:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik toch bij de DA was om te laten castreren, zou ik het even navragen, misschien kan de DA hem dan ook even nakijken en dan weet je zeker dat het goed is.

En idd, urine stinkt altijd, maar zit het konijn binnen of buiten? Want als ie binnen zit, dan zou ik kranten onder de bodembedekker doen en misschien twee keer in de week ipv één keer in de week schoonmaken.... Normaal zou ik zeggen, maak iedere dag tot één keer in de twee dagen het toiletje schoon als het echt vervelend is, maar ja, daar heb je weinig aan als ie het toilet sloopt :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja persoonlijk vind ik het te weinig als je je konijn een of twee keer per week verschoond, zijn toiletje (of de hoek waar hij alles dropt) moet je (vind ik) elke dag schoonmaken. Dat het onfris ruikt hou je toch, urine stinkt nou eenmaal!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hou Jcky..

Voor een binnenkonijn is eens per week verschonen inderdaad niet altijd voldoende.

De urinelucht is behoorlijk doordringend en binnen ruik je dat dan snel.

Wat je inderdaad kan proberen is om een toiletje neer te zetten in de hoek waar je konijn nu het meest zijn behoefte doet.

Het zou fijn zijn als dat ging lukken, dan kan je in principe je toiletje iedere dag even legen, omspoelen en klaar.

Er zijn overigens ook speciale hoektoiletjes te koop in de dierenwinkel, maar je kan het ook proberen met de tips voor toiletjes die je hierboven ziet staan.

En wellicht vind je nog meer goede oplossingen als je de zoekfunctie gebruikt met het woord; toilet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het wel van konijn tot konijn sterker/ minder sterk ruiken. Ik gebruik voor de binnenkonijnen geperste strokorrels. Er zijn houtkorrels en strokorrels! Lijken erg op elkaar, maar of ze net zo goed werken weet ik niet.

Ik strooi er hennep doorheen, anders vind ik die strokorrels nogal hard.

De toiletten zijn hier een wisselend succes. Gaat het twee weken lekker, plast meneer ineens niet meer in het toilet... De volgende gooit het liefst met het toilet en nummer drie plast en keutelt alleen daar waar het toilet niet staat. Nummer vier slaapt in het bakje en vindt een schoon bed het lekkerst, dus die gebruikt hem ook niet als toilet ....

Ik zal ook nog eens de tips lezen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn ervaring is dat de houtkorrels beter werken dan de stro korrel en ook een stuk goedkoper zijn :P de stro korrel vindt ik net als de natuurkorrel veel smerige worden. als je het weg schept blijven er meer restjes zitten. het is dus lastiger schoon maken.

maar dat is mijn ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 9 jaren later...

Hallo

ik heb een vrouwelijke konijntje van 10 weken oud ik heb het konijntje nu 5 dagen en ik rook de hele tijd een hele vieze lucht dus ik ben het hok gelijk gaan schoonmaken en toen ik de hooi weg haalde kwam echt een hele vieze urine geur af rook wel naar vis 🤢 

Ruikt de urine gewoon altijd zo vies bij een vrouwelijke konijntje....... want ik heb wel aantal keren een mannelijke konijn gehad maar het Rook nooit zo vies als nu bij deze konijntje 

 

mvg britney 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .