Ga naar inhoud

Hoe bewaren jullie al die groentes


Rizzie

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Even een praktische tip nodig.

Ik heb een behoorlijke voorraad groenten/verse kruiden voor mijn 2 NHDtjes. Er ligt soms meer eten voor hen in de koelkast dan voor ons zelf :$ Hebben jullie een slimme tip om dit te bewaren??? Ik heb de neiging om het gewoon maar allemaal te versnijden (het neemt zoveel plek in beslag) en in een grote afsluitbare bak te doen en daar iedere dag een portie van te geven... Is er iemand die dit ook zo doet? Of een andere geweldige oplossing heeft gevonden?

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zorg er in ieder geval voor dat de groente niet tegen de achterwand aan ligt. Witlof bewaar ik in de groentelade ( zo blijft het ook in het donker liggen). Ik haal alles uit de verpakking, anders gaat het rotten.

Ik koop elke week nieuwe groente en hoef eigenlijk nooit iets weg te gooien..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier van die speciale tupperware potten waar groenten echt mooi in blijven, maar ik heb ergens gelezen dat je een nijn geen groenten mag geven die uit de frigo komen. Dat ze op gewone temperatuur moeten zijn. Klopt dat? Jullie bewaren het toch ook in de frigo denk ik?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank jullie wel voor de vele reacties!

Ik heb inderdaad weinig last van het feit dat het niet meer goed zou zijn, maar meer van de ruimte die het inneemt in mijn koelkast!! De groentenla zit standaard vol (we hebben er twee maar voor de zekerheid hou ik 'konijnengroenten' en 'mensengroenten' gescheiden)!

Iemand anders nog een tip?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb alles in tupperware bakjes zitten. Snij het wel alvast in stukjes, zodat er meer in zo'n bakje kan. Door elkaar heen doe ik niet, want dan denk ik dat de smaak van de ene groente in de andere gaat zitten. Maar heb met sommige groentesoorten wel het idee dat het sneller verkleurd.

In heb trouwens ook meer groente in de koelkast voor m'n konijnen, dan voor onszelf...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij liggen allebei de groentelades vol met groente voor de konijnen. ik haal voor een hele week. De witlof blijft zo mss wel twee weken goed, maar de broccoli gaat snel schimmelen. Het vocht uit de groentes slaat tegen de plank erboven en valt weer in de groente. Zo blijft het lang nat als je die plank niet vaak afdroogt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarin bewaren jullie dan de witlof?

Ik had hem laatst bij de C1000 gekocht en dan moet je gewoon losse stronken pakken, daar waren de volgende dag de buitenste bladeren al een beetje bruin van.

Vaak heb ik de witlof van de aldi, die zit op zo'n schuimbordje met plastic folie er om heen, die blijft wel wat langer goed. Maar geen week of 2 weken.

Dus graag tips :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bewaar witlof en alle andere groente gewoon in plastic zakjes. Maar is het bruin en zacht of alleen bruin? Witlof verkleurd namelijk heel makkelijk maar dat is onschuldig, zolang het geen zachte prut wordt.

Maar ik heb eigenlijk nooit problemen met de groente bewaren. Alleen wortelloof is soms wel lastig, zeker als zomers het van de markt komt, waar het in de warmte heeft gelegen en ook nog gekneusd is geraakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bewaar al mijn groenten in de schuur en dat gaat altijd goed. Hoef nooit iets weg t gooien. Ligt op een krant in een plastic bak. Heb 5 konijnen dus haal na 7 dagen wel weer alles nieuw.

Standaart per keer koop ik: 2/3 kroppen andijvie, 9x witlof, 2x wortel+wortelloof, radijsjes, bleekselderij, rucola en een zak spinazie.

Dit wordt aangevuld met verschillende groenten en fruit die in de aanbieding zijn. Peterselie groeit hier zelf.

Snijden lijkt me juist geen optie, dat bederft best snel..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bewaar witlof en alle andere groente gewoon in plastic zakjes. Maar is het bruin en zacht of alleen bruin? Witlof verkleurd namelijk heel makkelijk maar dat is onschuldig, zolang het geen zachte prut wordt.

Maar ik heb eigenlijk nooit problemen met de groente bewaren. Alleen wortelloof is soms wel lastig, zeker als zomers het van de markt komt, waar het in de warmte heeft gelegen en ook nog gekneusd is geraakt.

Nee gewoon bruine randjes aan de buitenste bladeren. Dus dat kan geen kwaad? Kun je dat gewoon geven aan de konijnen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .