Ga naar inhoud

Hoe bewaren jullie al die groentes


Rizzie

Aanbevolen berichten

Bij Ikea verkopen ze plastic zakjes met een soort "zip sluiting" en als je daar groente in doet, zoveel mogelijk lucht eruit en dan dicht "ritst" houd je alles wel een ruime week goed. Ik maak tegenwoordig zaterdags (na de marktdag waar ik aan het eind van de dag restjes koop voor een zacht prijsje) porties voor de hele week klaar en dat gaat fantastisch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik haal zo veel mogelijk vers, zo'n 3 keer per week. Wanneer je nitraatrijke groente langer bewaart in de ijskast, wordt nitraat omgezet in het minder gezonde nitriet. Voor mensen is dit niet gezond, voor konijnen neem ik het zekere voor het onzekere.

Vooral groente uit de kas in de winter is nitraatrijk. In het algemeen gaat het om bijvoorbeeld spinazie, peterselie, andijvie, venkel, paksoi, raapstelen en bleekselderie. Ik geef het met mate en varieer met veel nitraatarme groente.

Kortom, ik bewaar de groente in de groentela van de ijskast. Bepaalde groente maximaal een of twee dagen.

aangepast door Suuzi
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .