Ga naar inhoud

Inentingen konijn wie kan me overtuigen?


m-anuela

Aanbevolen berichten

Nou, ik denk dat alle mensen hier die hun konijn kwijt zijn geraakt aan Myx, je wel kunnen vertellen dat het nodig is.

En geloof me, er zijn er heel veel hier die hun konijn op die manier kwijt zijn geraakt.

Kosten vind ik ook een rare reden om het niet te doen. Het gaat om de gezondheid van je konijnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een ziek konijn wat myx of vhd krijgt kost veel meer.

Maar wat het allerergste is, en dat is niet te betalen, als jij ze niet ent en ze worden ziek en gaan dood dan ben jij een vriendje kwijt!

Gewoon laten enten, ik heb woensdag 2 konijnen laten enten en was €30 kwijt en dat was incl complete check-up.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap niet helemaal waarom wij jou over moeten halen? Het maakt voor ons écht niet uit of jij je konijnen ent of niet.. Voor je konijnen wel.. Eén blik op ze zou al genoeg moeten zijn toch?

't Is ieders eigen keuze maar ik zou het mezelf niet kunnen vergeven als mijn konijnen overlijden aan myx of VHD terwijl ik dat had kunnen voorkomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben een echte leek, en weet niet zo heel veel van nijnen, maar.....als je alleen al de plaatjes ziet en de verhalen hoort hoe de ziekten verlopen........ga je heel rap naar de dierenarts(DA) Dit doe je je ergste vijand niet aan laat staan je eigen zachte knuffelige goedaardige nijnen. Eet je maar een week brood....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het enkel om de kosten gaat, kan je eens kijken bij dierenartsen die ent-dagen hebben.

Wij hebben hier in IJmuiden 2 dierenartsen. Eén daarvan (en dat is dus niet mijn eigen dierenarts) heeft elke eerste woensdag van de maand een ent-dag.

Als een konijn geënt moet worden, halen ze dat ent-spul uit een flesje waarmee je 10 konijnen kan enten. Heb jij maar één konijn, dan betaal je eigenlijk voor 10 konijnen, omdat ze vaak het restant weg moeten gooien.

Wanneer er een ent-dag is, betaal je echt per konijn, dus veel minder.

Er komen op die dagen altijd veel meer mensen met konijnen, dus deel je de kosten bij wijze van spreken met andere baasjes.

Ik weet niet meer precies wat wij kwijt waren, maar volgens mij kost een inenting op zo'n ent-dag ongeveer 15 euro per konijn. Terwijl dat op andere dagen al snel tegen de 40 euro loopt.

Ik zou eens informeren bij verschillende dierenartsen, want het is echt belangrijk dat je konijnen ingeënt worden!

En zoals al eerder gezegd is: de kosten van de dierenarts zijn vele malen hoger, wanneer je konijn ziek wordt en met zo'n enting zijn ze beschermd tegen bepaalde ziektes!!

Doen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Ik heb de aanwezige draadjes over het enten doorgelezen en ben op zoek naar een goede da hier maar nu heb ik gehoord dat het enten geen garantie is dat ze toch ziek kunnen worden, is dat zo?

En kunnen ze van het enten ziek worden?

Mijn ouders laten de honden ook niet meer inenten omdat ze er juist slechte ervaringen door hebben gekregen. Kan dat met konijnen ook?

Pluis is 8 weken nu dus zou hij nu geënt moeten worden, toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb op hondenfora al menige discussie gevolgd over enten of niet enten. En ik begrijp beide partijen. En bij honden! heb ik begrip voor beide opvattingen. Maar hoe dan ook, de mijne worden ingeënt, en mijn konijnen ook. Ik ben van het principe: de inentingen bestaan dus kan je ze maar beter gebruiken.

Ik ken mensen die bewust hun hond niet laten inenten. Omdat die bv door met zieke honden in contact te komen vanzelf weerstand moeten opbouwen. Of doordat ze menen dat verzwakte dieren ziek kunnen worden door een inenting. En dat is hun goed recht. Maar ik voel me beter te weten dat de mijne ingeënt zijn. Mochten ze sterven door iets waartegen ze ingeënt hadden kunnen worden, ik zou 't mezelf niet vergeven. En sterven ze er toch aan, ondanks de inenting, dan is het alleszins niet mijn fout. Maar dat moet elk voor zichzelf uitmaken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb van meerdere mensen gehoord dat het niet nodig is om je konijn in te laten enten.

Wie kan me overhalen om ivm kosten mij over te halen.

vertel me je ervaringen ermee.!!

Lees wat topics in het Regenboog forum, dat zou wel werken..

(dat deed het in ieder geval wel voor mij..)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het enkel om de kosten gaat, kan je eens kijken bij dierenartsen die ent-dagen hebben.

Wij hebben hier in IJmuiden 2 dierenartsen. Eén daarvan (en dat is dus niet mijn eigen dierenarts) heeft elke eerste woensdag van de maand een ent-dag.

Als een konijn geënt moet worden, halen ze dat ent-spul uit een flesje waarmee je 10 konijnen kan enten. Heb jij maar één konijn, dan betaal je eigenlijk voor 10 konijnen, omdat ze vaak het restant weg moeten gooien.

Wanneer er een ent-dag is, betaal je echt per konijn, dus veel minder.

Er komen op die dagen altijd veel meer mensen met konijnen, dus deel je de kosten bij wijze van spreken met andere baasjes.

Ik weet niet meer precies wat wij kwijt waren, maar volgens mij kost een inenting op zo'n ent-dag ongeveer 15 euro per konijn. Terwijl dat op andere dagen al snel tegen de 40 euro loopt.

Ik zou eens informeren bij verschillende dierenartsen, want het is echt belangrijk dat je konijnen ingeënt worden!

En zoals al eerder gezegd is: de kosten van de dierenarts zijn vele malen hoger, wanneer je konijn ziek wordt en met zo'n enting zijn ze beschermd tegen bepaalde ziektes!!

Doen!

Ik woon toevallig ook in IJmuiden en enten bij die dierenarts die elke eerste woensdag van de maand entdag heeft kost enten 24,50 per konijn, wat ik overigens gewoon wel oke vond.

Door het castreren van mijn ram (ik wilde hem eerder laten castreren dan 5-6 maanden) kwam ik bij onze andere dierenarts in de plaats en daarbij kost het 18,50, weet verder niet of die dat dan ook op speciale entdagen doen. Ga jij ook naar die dierenarts, misschien dat jij dat dan weet? Ik ga vanaf nu ook daar heen.. mijn algemene indruk was daar beter.

En verder ben ik het met die andere eens. Wij zouden jou inderdaad niet moeten overhalen. Ik heb het voor mijn beestjes over, al zou ik de volle mep voor moeten betalen dan haal ik nog met alle liefde mijn pinpas door dat apparaat heen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is mij meer dat ik bang ben dat ie er juist ziek van wordt of dat het toch nog kan die ziektes oplopen.

het kan dat ze er ziek van worden, MAARRRRRRR dan moeten ze wel al verzwakt zijn. een goede DA kijkt je konijntjes dus ook eerst na voor hij ze ent. en als ze kort daar voor iets hebben gehad, haakjes, oormijt, verstopping enz. dan kun je ook beter even wachten. En ze kunnen idd nog wel Myx of Vhs krijgen maar veel minder erg. als ze zijn geent krijgen ze een minder heftige vorm en is er een mogelijkheid dat ze beter worden. als ze niet zijn geent is behandelen zinloos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het kan dat ze er ziek van worden, MAARRRRRRR dan moeten ze wel al verzwakt zijn. een goede DA kijkt je konijntjes dus ook eerst na voor hij ze ent. en als ze kort daar voor iets hebben gehad, haakjes, oormijt, verstopping enz. dan kun je ook beter even wachten. En ze kunnen idd nog wel Myx of Vhs krijgen maar veel minder erg. als ze zijn geent krijgen ze een minder heftige vorm en is er een mogelijkheid dat ze beter worden. als ze niet zijn geent is behandelen zinloos.

Okee duidelijk dankje wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .