Ga naar inhoud

mijn bejaarde konijntje wordt mager


elnienkjo

Aanbevolen berichten

Mijn voedster van bijna 8 wordt zo mager. Ik kan haar ribben duidelijk voelen. Ze is wel heel actief en eet goed.

Elke ochtend krijgt ze een verse wortel met loof en 'savonds bix. Verder heeft ze genoeg hooi.

Is het iets dat ik moet accepteren, of zijn er tips om haar aan te laten komen?

gr. Nienke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeveel voer krijgt ze? Is ze vrij plotseling afgevallen of geleidelijk?

Ik zou het niet zomaar accepteren, 8 jaar is behoorlijke leeftijd maar ook nog niet hoogbejaard. Ik zou eerst gezondheidsproblemen uitsluiten en als ze gezond is zijn hier wel mensen die je advies kunnen geven wat je extra zou kunnen voeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou haar eens ontwormen.....

Een konijn van 8 jaar is niet bejaard die zit dan op haar top van haar leven.....net als mensen van 30 jaar oud.

Ik heb hier verschillende konijnen van 8 jaar die niks invallen ect.....

Mijn oudste is dan ook 18 jaar geworden.

Dit stelt mij altijd even gerust. Mijn liefste maatje is alweer 5, en ik vind het vreselijk... Maar als ik dit weer lees denk ik.. oké we hebben echt nog wel genoeg tijd samen.

aangepast door Debbie
Link naar reactie
Delen op andere sites

inderdaad als jij goed op je dier let en het goed verzorg en optijd ingrijpt als er iets aan de hand is, kan een konijn heel gezond heel oud worden.

Aan een hartaanval/ hersenbloeding/ verlamming/ tumor kun je niks doen. Maar de meeste konijnen sterven toch nog maar al te vaak aan dingen die heel simpel verholpen hadden kunnen worden. ( wormen met externe factoren) maden in de zomer maanden, haarbal, gas, darmverstopping, ongeziene tandafwijkingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .