Ga naar inhoud

Toch myxomatose?


Loesah

Aanbevolen berichten

Ik ben nu weer bij mijn ouders en ben even bij Belle geweest.

Ze heeft niet enorm veel gegeten (ze heeft wel extra groen gehad). Ik heb het idee dat ze iets verdikte oogeleden heeft. Je ziet daar ook dat de haren wat verder uit elkaar staan, je ziet meer huid.

Ik heb dus meteen de dierenarts gebelt.

ik moet vanmiddag met Lilly, Bram en Belle langs komen.

Hij begint toch sterk te twijfelen of het dan toch geen myx is.

Hij wil zowieso Bram en Lilly dan enten tegen myx, die vertonen nog niks van de symptomen die Dolce gehad heeft of die bij myx horen.

Belle weet ik niet wat hij wil doen.

Wat zou hij moeten doen volgens jullie? wat zou de beste behandeling zijn als het toch om myx gaat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 51
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik heb geen idee, ik denk dat het sowieso slim is om even af te wachten wat je DA erover zegt. Ik neem aan dat hij wel een bepaalde behandeling zal voorstellen?

Bram en Lilly enten is sowieso een slim idee, maar ik zou ze wel goed in de gaten houden:yes:

Heel veel succes Loes, ik duim heel hard voor je!:love:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hij stelde al voor om ze allemaal mee te nemen en ze dan dus te laten enten, maar weet dus niet precies of hij ze allemaal bedoelde.

Lijkt me Belle niet, als zij al symptomen van myx heeft.

Maargoed, ik vroeg dat dus eigenlijk om er achter te komen of mijn da dadelijk wel het goede doet. Hij is in mijn ogen konijn kundig, maar aangezien hier zoveel ervaringen enz zijn kan ik daar ook wel wat mee natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

potverdikkie loes dat klinkt niet bijster geweldig. veel succes strakjes bij de DA

ohh sef, je maakt me een beetje aan het lachen, "niet bijster geweldig"..

Nahja, nog ff afwachten of het wel echt myxomatose is. Maar mijn da deed nogal "zuchterig" er over.. hij was er toch wel echt bang voor..

Hij zei ook, dat als het zo was, je er dan toch wel aan bent :(

Ik ga dus ook meteen even een afspraak maken voor Cira, om haar te laten enten, want ook zij is weer aan de beurt deze maand.

Mijn ouders laten de konijnen nooit enten, ja niet heel slim, maar zij zijn niet om te praten. Nu worden ze een beetje "gedwongen" door de dierenarts en de omstandigheden, als het myx is leren ze hier hopelijk van en laten ze de konijnen voortaan wel enten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een dier met vermoedelijk myx niet enten maar apart zetten en de juiste zorg bieden zie wilhemina park website.....

Dat ik Belle niet zou moeten laten enten leek me inderdaad ook al.

Maar wat zou de juiste behandeling zijn? Ik begreep al van Lianne dat ab geen zin heeft bij myxomatose.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn eerste konijntje heeft het ooit gehad, hij was totaal onhandelbaar (genoot teveel van zijn vrije leven) dus we hebben er toen voor gekozen niet te behandelen maar een spuitje te geven, maar volgens die DA was het toen best goed te behandelen: dagelijks prikje geven.. wat voor medicijn weet ik eigenlijk niet.

Ik hoop voor je dat het niet zo is! Welke DA zit je als ik vragen mag? (mijn Sam ligt op dit moment voor pampus bij de kliniek Maaspoort, zonder zijn prikjes al gehad te hebben, hoe snel kan hij die na een castratie krijgen??)

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar niet alleen belle als de andere konijnen bij je ouders e nmisschie nzelf jouw konijnen kunnen ook door overdracht besmet zijn als het echt Myx is. Enten kan dan juist averrechts werken. Zou met je DA overleggen en anders eventueel eens contact opnemen met wilhelminapark.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik zit ook een beetje te denken.

Maar als Lilly en Bram geen symptomen vertonen, neem ik dan het risico ze toch te enten of neem ik het risico het niet te doen en dat het dadelijk myx is en ze het ook krijgen...

dat is toch wel een flinke afweging.

Missschien eerst maar even hopen, heel hard hopen dat het geen myx is.

Ik zal eens een foto van Belle maken, als het al op de foto te zien is, want haar ogen zijn nog gewoon open, alleen oorleden iets verdikt.

Zowieso ben ik niet bang dat ik Cira nu al besmet heb, maar maak wel meteen een afspraak voor haar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

succes en sterkte met je nijntjes loes.

ik ben vorig jaar een jonge vlaam verloren aan myx.

ik heb er alles aan gedaan om hem weer beter te krijgen na 1 tot 2 weken dokteren heb ik het op gegeven omdat er geen verandering was maar het ging steeds slechter met haar dus toen heb ik haar een prikje laten geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou heb dus niet alle konijnen mee kunnen nemne.. mijn ma werd een beetje panisch van Bram, die was zich er al doorheen aan het bijten.

Ik ga morgen 2 kattenreismanden erbij kopen.

Ik zelf heb er al 1 dus dan kan ik met 3 tegelijk op pad.

Belle.. toch echt wel verdikte oogleden en verdikkingen bij de kaken/wangen/lippen.

Normaal heeft ze een spitse snuit alleen nu is er meer een soort vierkant..

Ze heeft medicijnen gekregen en ik moet donderdag terug met haar. De andere gaan dan ook mee. (lilly en bram)

Nah.. weer afwachten dus..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze myx heeft, dan moet je toch antibiotica geven. De myx moeten ze uit zichzelf ''overwinnen'', maar de antibiotica is voor bijkomende infecties, dus is wel nodig om ook te geven.

Hopelijk is het geen myx, maar dat was wel het 1e waar ik bij Dolce aan dacht en nu Belle ook symptomen heeft, zou de kans toch wel groot zijn denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .