Ga naar inhoud

overstap gemengd naar super trio hope farms


rabbitm

Aanbevolen berichten

Heei!

Ik ga overstappen van gemengd voer naar hope-farms supertrio of normale biks.

ik heb gehoord dat ze van gemengd dik worden en haakjes op de kiezen krijgen. Natuurlijk moet ik het afbouwen alleen ik dacht in gemengd voer zit al biks dus moet ik nu nogsteeds afbouwen? En moet ik supertrio nemen of gewoon biks uit van die kant en klare zakken (of scheppen). Ik neem aan dat supertrio beter is. Maar ik wil het ook wel een beetje betaalbaar houden. hoeduur is een zak supertrio?? Ben ik goedkoper uit met zak biks?

Dat zijn mijn vragen..

Alvast bedankt.:$

Link naar reactie
Delen op andere sites

Super trio kost geloof ik iets van €15,- per zak van 15 kilo, maar dat weet ik niet zeker, aangezien ik het zelf niet geef. Overstappen moet je altijd rustig doen, dus elke dag iets meer super trio en iets minder gemengd voer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik betaal voor een 15 kg zak hopefarms supertrio 11,50, dat is behoorlijk betaalbaar, en prima voer. Beter dan schepvoer oid, vaak weet je dan niet wat daar inzit.

Je kunt het voer langzaam overwennen, steeds een beetje mengen totdat je in een dag of 4 bent overgestapt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet wel mengen, zeker als je naar een ander merk overstapt, dit is beter voor de darmpjes van je konijn.

Super Trio is beter dan de meeste biks, maar je zou ook de samenstelling van de kant en klare zakken die je zou willen hebben, kunnen bekijken. Op konijnen.nl onder voeding vindt je waar de samenstelling aan zou moeten voldoen.

Een zak van 15 kg, is ongeveer 15 euro (of iets minder) dacht ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zitten vaak (veel) minder vezels in maar als ze goed hooi eten zullen ze niet sneller haakjes krijgen dan wanneer ze biks eten, denk ik.

Het is wel zo dat als je onbeperkt gemengd voer geeft, dat konijn ook gek is als ie hooi gaat eten, gemengd voer is immers veel lekkerder. Dan krijgt ie echt te weinig vezels binnen en zal ie wel sneller haakjes krijgen. Maar ook als je onbeperkt biks, Science Selective voor mij part, geeft, loop je dit risico.

Dus volgens mij kun je niet zeggen dat ze door gemengd voer per definitie meer kans op haakjes hebben.

aangepast door Dollie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .