Ga naar inhoud

Wat geven jullie je konijn(groenvoer,brok)


kimwijdeven

Aanbevolen berichten

Ja hier ook, behalve dan de bieslook, maar ik weet niet eens zeker of zij dat gedaan hebben. Helaas betekend dat wel dat de viooltjes er aan gaan.

Ohw wacht ik las dat je bedoelde dat ze alleen niet giftige planten aten.. Maar hier verkiezen ze de goede planten ook boven het onkruid :rofl:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 70
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Het is maar goed dat ze nu hun eigen ren hebben en nauwelijks nog in de tuin komen. Geloof dat ik ze er vorig jaar voor het laatst heb uitgegooid om de hele ren een flinke beurt te kunnen geven zonder een stel knagers aan je been.

Niet dat het helpt overigens.....:no:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook maar eens een foto gemaakt van de bakkies eten.

Deze bakjes krijgen ze 2 keer per dag ('s morgens en 's avonds) en is bedoeld voor 4 konijnen...

929435088_5_kOWb.jpeg

Naast deze bakjes krijgen ze er nog een (klein) handje rucola bij, maar dat leg ik er naast, omdat het bakje al erg vol zit :P

En natuurlijk ook voldoende hooi en water.

929435135_5_rzgB.jpeg929435193_5_g1tQ.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

's Ochtends krijgen ze momenteel een mengsel van Hopefarms supertrio, hopefarms junior rabbit, SSjunior (uiteindelijk word het volledig supertrio waarschijnlijk, nu aan het afbouwen met Junior HF, van SS heb ik nog wel even), 50 gram (Al heb ik het idee dat het iets teveel is, dus sinds vandaag krijg ze iets minder, zijn 2 dwergjes, 1 is 10 wkn de ander is 8 wkn, morgen is het weer weegtijd).

Einde van de middag krijgen ze een bord met groentes. Momenteel is het een basis van ruccola en andijvie. En momenteel is het elke dag een schijfje appel erbij.

En natuurlijk onbeperkt hooi.

Moet nog even zoeken naar de beste verdeling van het voer, want voor ik ga slapen willen ze vaak nog wat eten, dus zit eraan te denken sochtends de helft te voeren van de brok en savonds te andere helft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Huh, maar ze wegen nog lang geen 1 kilo. en je moet toch 25 gram per 1 kilo lichaamsgewicht geven?

Dat het geen ras dwergen zijn oke, dat is duidelijk. Maar ze blijven wel klein en ik voer momenteel voor zover ik begreep volgens de richtlijnen hier, dus 25 gram per 1 kilo lichaams gewicht.

Of moet je groeiende konijnen meer voeren? Alleen dat durf ik niet goed aan, want Ukkie laat met meer brok zijn blindedarm keutels liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet wel goed lezen hè, want wat je nu doet is gevaarlijk voor je konijntjes.. Het is 25 gram per kilo VOLWASSEN lichaamsgewicht. (Dit staat volgens mij ook overal wel aangegeven..) Je moet niet voeren naar wat je konijn NU weegt, maar naar wat ie weegt als ie volgroeit is. Aangezien ze rasloos zijn heb je geen idee wat dat gaat worden, maar ga maar uit van een kilo of twee, minimaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, dus ik zou nu al gauw 100 gram moeten voeren per dag?

Alleen dan zit ik dus met Ukkie die zijn blindedarm keutels laat liggen.

Moet woensdag toch ook langs de dierenarts dus dan geef ik dat nog wel aan.

En ze gaan zeer zeker niet meer dan 2 kilo wegen, kijkend naar de ouders van beide konijntjes. Beide konijntjes hebben ouders die ook onder de 2 kilo wogen en klein zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn beide rasloosjes (met staande oren, hangoren zijn vaak al wat groter, Feline is dat dus ook) zaten/zitten op 1500/1600 gram.

Ik zou zeker 100 gram geven nu, zolang ze in de groei zijn maakt het ook niet zo veel uit of ze iets te veel krijgen, te weinig is echter wel schadelijk. Zulke kleintjes laten wel vaker hun BDK liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, dan krijgen ze vanavond lekker extra brokken. Kan het zijn dat ze daarom misschien ook zo hongerig zijn sochtends?

En kwa BDK als dit af en toe eens is (elke dag wel alleen dan gaat het 1 of 2 keutels) kan het geen kwaad?

Thnx trouwens voor het wijzen erop, wil ze natuurlijk niet ondervoeden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .