Ga naar inhoud

Allergisch voor aubiose


Lia

Aanbevolen berichten

Ik had een topic gemaakt dat ik naar de dokter was geweest met wolverine.

En dat zij een bultje voelde onder zijn ribbenkast en onderzoeken waarom hij zo niest.

Ik ben geweest voor controle en nu voelde ze niks meer onder zijn ribbenkast.schijnbaar was het zijn volle maag geweest.

En ze onderzocht hem verder en kneep zachtjes in zijn keel en ja hoor hij kuchte weer, ik blij zodat zij het zelf kon horen. Nou lia ik heb eerder het idee dat hij allergisch is voor iets en dat moet jij uitzoeken en als het dan niet helpt dan gaan we onderzoeken doen.

Dus thuis gekomen, en wolverine hoorde ik vollopig ook niet meer.

Maar toen ging ik zijn kooi verschonen afgelopen vrijdag en ja hoor hij nieste 1x en zaterdag denk ik wel 6x .Overduidelijk de bodem !!!!

MAAR NU !!!!!!

Ik heb geen flauw idee wat ik nu als bodem moet geven, want de meeste die ik ken zijn stoffig.En plus het moet wel een bodem zijn waar cavia's ook op kunnen zitten want die komen ook nog in mijn huis(apart).

En de meeste bodembedekking die ik ken zijn klein verpakt.

Maar een vraagje: ik ken ook een bodem als steentjes, zien een beetje eruit als steentjes die je gebruikt in de aquariums. mogen de konijnen en cavia;s die wel???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die steentjes, corbo vind ik erg hard aan de pootjes. Kan je niet voor de konijnen houtkorrels gebruiken en voor de cavia's gewoon aubiose?

Edit: Ik gebruik russel bedding. Voor de cavia's, en dat zou ook voor kortharige konijen gebruikt kunnen worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allergisch voor aubiose? Dat is de eerste keer dat ik dat hoor. Vervelend zeg. Hoop dat je snel iets anders vindt wat geschikt is. Beukenhoutsnippers misschien? Gebruik ik hier, prima spul.

ik ken het wel :P ben er blijkbaar zelf allergisch voor. er schijnt een schimmel te zijn die de hennepvezels prettig vindt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, toen ik enkel een hoektoiletje had (of nou ja, twee hoektoiletjes, maar Indy heeft er maar kort gebruik van gemaakt, toen ging ie al naar binnen) kon ik er maanden mee doen, nu ik om de twee dagen de kattenbak (van de konijnen dan hè) en het hoektoiletje moet verschonen, gaat de zak er heel snel door heen..

Ik dacht dat de beukenhoutsnippers bij de Welkoop ook iets van 9 euro waren voor zo'n grote zak??

Link naar reactie
Delen op andere sites

die heb ik in de toilletjes liggen. heb het ook wel eens als enige bodembedekker gebruikt. het resultaat was dat Gijs niet wist hoe snel hij weer het hok uit moest komen! hij vond het vreselijk. het is rond en hard dus het rolt steeds weg. ik heb er nu een dikke laag russel bedding overheen. Wat ik ook een nadeel vindt is dat als het nat is het allemaal in de vacht blijft plakken. als het daarna droogt valt het er weer af, maar dan zitten ze meestal niet meer op de plek waar jij wilt dat dat spul ligt (bij mij dus overal in de woonkamer)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee als wolfje allergisch is voor aubiose kunnen de caafs het ook niet gebruiken.

Wat je ziet op de foto had ik voor mijn muizen, kan je dit dan ook voor konijnen EN caafjes gebruiken????

Het is toch overduidelijk dat wolf er niet tegen kan..... als ik het verschoon niest hij alles bij elkaar en als ze al een week erop zitten hoor je niks meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .