Ga naar inhoud

Svennie gaat vandaag....


Amatjuh

Aanbevolen berichten

De dierenarts heeft me net nog even gebeld om te vragen hoe het gaat met Svennie (echt wat een verschil tussen deze KK DA en mijn vorige gewone DA).

Ik moet Svennie toch iedere dag een beetje dwangvoeren tot ze helemaal goed eet, het gaat dan om een paar keer per dag 2 ml. Net geprobeerd, vind ze echt niet leuk ;) Loop ik weg, begint ze doodleuk groenten te eten haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou ik persoonlijk niet doen zolang ze (redelijk) eet, maar als je DA het gezegt heeft.. Die heeft er natuurlijk meer verstand van dan ik!

En wat fijn dat je een KK-DA hebt nu! Helemaal als ze ook nog zo begaan zijn. Heb dat zelf ook, een hele tijd lopen aanmodderen met verschillende praktijken en niks beviel en er zijn een hoop fouten gemaakt en nu zit ik bij een hele fijne praktijk met drie fijne dierenartsen en fijne assistentes.. Kortom, heel eh, fijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad gewoon de interesse die ze heeft in het welzijn van mijn konijn, even een telefoontje om te vragen hoe het gaat. Dat voelt gewoon goed.

Ik kijk het ook even aan, dwangvoeren geeft ook weer stress en ze wringt zich in allerlei bochten om eronder uit te komen wat ook weer niet goed is voor de wond. Ze heeft nog geen SS gegeten alleen groenten. Net heb ik iets van 6 ml olvarit en 2 ml Critical care gegeven en daarna begon ze dus zelf groenten te eten. Ik verwacht dat het morgen wel beter gaat, ze is al vrij levendig en keutelt goed (wel kleintjes).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Svennie eet eigenlijk alleen maar de blaadjes van de radijs. Ze eet ze meteen op als ik ze neer leg. Ik maak ze dan ook wat nat dat ze ook wat vocht binnenkrijgt. Is dat normaal dat ze voorkeur heeft voor 1 groente (of ja een deel ervan)? Ze heeft nog geen biks gegeten, een beetje wortel en een heeel klein beetje boerenkool.

Met die blaadjes van de radijs blijven haar darmen tenminste wel opgang, maar of er nu zoveel vezels in zitten.. Of maakt dat voor nu even niks uit?

Nog een vraagje, de pijnstilling moet ik die precies om de 12 uur geven of maakt dat niet zoveel uit?

Ze heeft vanochtend nog gehad bij de dierenarts en net toen ik haar even bij mij had knarste ze een paar keer dus ik heb net maar pijnstilling gegeven. De DA is er pas om 8 uur ofzo dus dat zou betekenen dat ze eigenlijk pas vanavond om 20 uur de pijnstilling mocht?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is pijnstilling na 12 uur uitgewerkt, het is dan wel verstandig om ongeveer 12uur aan te houden. In elk geval goed dat je hebt laten castreren, neem aan dat haar baarmoeder eruit is? Gezien haar eierstokken. Hier blijkt maar weer dat het verstandig is om voedsters te laten helpen.

Het belangrijkste is nu dat ze gaat eten, groenten eten is in elk geval een goed teken, maar hou haar wel goed in de gaten en voor eventueel bij.

Veel succes ermee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beide voedsters die ik liet castreren begonnen pas na 3 dagen weer biks te eten. Volgens mij is het bij de meeste konijnen zo dat ze na ziekten het biks eten als laatste weer oppakken. Dan gaat hooi en groenvoer prima.

Misschien een beetje vergelijkbaar met de mens, ik wil ook geen gekookte aardappels als ik net heel ziek en misselijk ben geweest.

Ze moet natuurlijk wel de belangrijke stoffen binnen krijgen maar bij mijn konijnen begon het na 3 dagen met een stuk of 40 bikjes, en dit ging langzaam naar meerdere.

Beide nijnen hier kregen peterselie en witlof na 1 dag makkelijk weg. Hierna werden de porties al groter en aten ze langzaam aan alles dat ik neerlegde (wel blijven plagen) Maar andijvie, wortelloof, selderie etc ging er netjes in

Echter de zwaardere dingen als wortel ging moeizaam.

Is vaccineren over een week bovendien wel verstandig?

aangepast door Debbie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja de baarmoeder is er ook uitgehaald.

Het is maar goed dat ik 2 bossen radijs hier had liggen, want ze heeft bijna alle blaadjes opgegeten ;) Dus dat is toch best veel.

Ze is SS aan het eten :mdr: ze heeft al 10 gr op (de helft van wat ze normaal krijgt).

Vanochtend had ze ook al mooie keutels, allemaal dezelfde vorm. Maar omdat ze toen nog geen biks at heb ik toch nog cisaral gegeten en net lagen er van die donkere, beetje plakkerige keutels.

Ik kom over 9 ipv 10 dagen op controle omdat ik op dag 10 niet kan. De DA zei inderdaad dat van de narcose en de operatie de weerstand achteruit gaat maar dat ik bij de controle wel kan laten vaccineren.

Nog een vraagje, ik heb een hok met 2 verdiepingen (kp5new) en ze zit nu op de bovenste verdieping, omdat ze daar normaal ook graag zit. Maar ik vind het toch wel een beetje zielig zo'n kleine ruimte. Zou ze de hele kooi mogen gebruiken? Dan moet ze dus wel naar boven en naar beneden en ik weet niet of dit goed is voor de wond. Of gewoon even door het huis laten rennen of is dat ook niet goed voor de wond?

Ze is al weer bijna de oude, is al goed levendig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmorgen lagen er geen keutels bij Svennie en hij zat stil in een hoekje, dus ik begon me al meteen zorgen te maken. Kreeg meteen al de doemsenario's voor me. Ik heb haar medicatie gegeven, SS en bakje groenten. Toen mijn vriend op stond heeft hij nog gekeken en toen lagen er 5 keutels. Ik was dus inmiddels op mijn werk maar het zat me niet lekker. Toen is mijn zusje nog gaan kijken en ze had alles opgegeten en lekker veel gekeuteld. Pffieew wat een opluchting. Ik denk dat ze vanmorgen dan gewoon toe was aan haar medicatie, hoewel ik er precies 12 uur tussen houdt.

Mn zusje vond het trouwens zielig dat Svennie niks meer te eten had, haar groenten en SS waren op dus had ze nog maar een handje SS gegeven haha (ze had wel hooi). Ik heb mijn zusje maar even uitgelegd dat een handje SS net ze veel is als ze 's ochtends al krijgt en dat dit al genoeg is. Gelukkig lag het er nog toen ik thuis kwam dus heb ik het weggepakt en haar groenten gegeven. Ze eet inmiddels alle groenten weer, dus niet alleen de radijsblaadjes.

Ik heb de DA nog even gebeld, omdat de pleister er half af hing, die mocht ik eraf halen. Maar damn wat zat die goed vastgeplakt! Hij is er vanaf en de wond ziet er mooi uit, het is onderhuids gehecht. En de DA vond het ook beter dat ze nog niet het plankje op en neer ging naar de andere verdieping, maar ze mag wel af en toe even rondrennen, zolang ze maar niet gaat springen.

De keutels zijn allemaal hetzelfde, maar nog iets te klein. Nog even wachten tot dit weer normaal is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .