Ga naar inhoud

Niet teveel voer maar wel te dik?


Jsmn

Aanbevolen berichten

Ik zit met een klein probleempje.

Yara, mijn Tanvoedster weegt 3,6 kilo:$

Voor zover ik weet hoort een tankonijn tussen de 2 en de 3 kilo te wegen, nog idealer tussen de 2,5 en 2,7 kilo, daar zit ze dan toch wel ver boven. Maar ze krijgen netjes afgewogen voer, absoluut niet teveel.. geen dikmakende fruitsoorten alleen 1 a 2 keer per week een 'verwensnoepje'

Mijn andere konijnen zijn netjes op gewicht maar zij begint langzamerhand meer op een hond of een beer te lijken:mdr: Wat kan ik hieraan doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

En voer je 1 x per dag?

Zo jah, je zou ook 2 of 3x per dag kunnen voeren en dus het biks en groente over die 2 of 3x verdelen

Voorbeeld;

- s'morgens; 1 ste portie biks + hooi bijvullen

- Rondom het avondeten; groenvoer + evt hooi bijvullen

- Voor je naar bed gaat; 2de portie biks geven + evt hooi bijvullen

Zo hebben alle konijnen genoeg momenten om te eten.. etc.. en wordt het eten meer verdeeld onder de konijnen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 gram biks is een richtlijn.. Dat je haar, als je je aan die richtlijn houdt, niet te veel geeft, wil niet zeggen dat het niet te veel voor haar is.. Hm, hele vage zin, maar snap je wat ik bedoel? 25 gram per kilo kan voor het ene konijn te weinig zijn, maar voor het andere konijn veel te veel.. Dus misschien dat dat laatste bij haar ook het geval is..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .