Ga naar inhoud

Albendazole ipv Panacur


Kim1982

Aanbevolen berichten

Bo heeft Cuniculi en heeft al 3 maanden Panacur gehad. Hij had eerst een beetje een slepend pootje/vertraging in het pootje. Het is niet helemaal weggegaan maar wel minder geworden en met de vitamine B die hij nu krijgt gaat het wel goed. Mijn dierenarts heeft contact gehad met dierenarts Inge Thas en zij gebruikt meestal Albendazole. Mijn eigen dierenarts heeft dit nu ook voor Bo besteld. Moet het nog gaan ophalen maar vraag me af of iemand van jullie ervaring heeft met Albendazole?

Heb wel al begrepen dat ook hier net als bij de Panacur wel een kleine kans is op "plotse sterfte".

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik kreeg voor Oscar in het hele begin ook albendazole...later las ik hier op BB dat iedereen panacur (ook bekend als fenbendazole) gebruikte in geval van EC en stond ik erop dat ik dit ook kreeg...Dus ben toen meteen overgestapt, ondanks het feit dat mijn DA zei dat het niks uitmaakte...

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Panacur zit fenbendazole dat is volgens mij (en wat ik in het linkje lees) toch echt iets anders.

Ik heb even gegoogled en kwam uit op een topic waar loes(zwarte panter) dit geschreven had:

Valbazen heeft Albendazole als werkzame stof.

Albendazole behoort net als fenbendazole (de werkzame stof in panacur) tot de groep van de benzimidazolen.

Het merendeel van de DA'en verkiest het gebruik van Fenbendazole, omdat er meer neveneffecten genoteeerd/bekend zijn van het gebruik van Albendazole bij konijnen dan van Fenbendazole.

Wat ik verder nog gevonden had bij google op andere site's is dat er inderdaad een kans was op 'sterfte zonder verklaring' en dat daarom dus de meeste dierenartsen kiezen voor Fenbendazole(Panacur).

aangepast door raylaatje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 10 maanden later...

Bijna een jaar later....

Ik heb Bo het afgelopen jaar Panacur gegeven ipv Albendazole.....

Echter de laatste week loopt Bo slechter en heb ik weer contact opgenomen met Inge Thas. Zij zou ook contact opnemen met mn eigen dierenarts en had het erover om opnieuw bloed te laten prikken en tevens de witte bloedcellen te laten controleren. Misschien ook Metacam geven en ipv Panacur toch Albendazole aangezien zij daar betere ervaringen mee heeft dan met Panacur....Ik denk dat ik geen andere keuze heb dan het te proberen. Wat denken jullie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .