Ga naar inhoud

Kent iemand Cuni Complete? (=biks)


marjan

Aanbevolen berichten

Ik heb een gartis proefmonster van Cuni Complete gekregen. Weet iemand of dit goed voer is? Het zijn brokjes, maar ze zien er heel anders uit dan gewone biks. Even wat tekst die op de verpakking staat:

Cuni Complete is een volledig en smakelijk voeder voor konijntjes en is voor !00% samengesteld uit licht verteerbare, geëxtrudeerde brokjes.

Ingrediënten: Plantaardige bijproducten, granen, groente (min. 10%), plantaardige eiwitextracten, zaden, mineralen, FOS, MOS, lecithine, yucca-extract, goudsbloem-extract.

Waarborgen: 15% ruw eiwit, 3% ruw vet, 20% ruwe celstof, 8% ruwe as, 0,9% calcium, 0,6% fosfor.

Toevoegingsmiddelen: koper-kopersulfaat, vitamine A, vitamine D3, vitamine E en vitamine C.

Misschien is er iemand die hier verstand van heeft?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien kun je deze biks vegelijken met de andere soorten biks die er zijn en dan kijken welke het beste is. Wij kregen het advies om Bommel, Hope Farms super biks te geven omdat die alles bevat wat hij nodig heeft qua droogvoer. Bommel krijgt ook maar 15 gram biks per dag omdat dit meer dan genoeg is voor hem qua droogvoer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...

Ik ken het, en heb het mijn nijnen ook lange tijd gevoerd. Ze vonden het erg lekker en het lag qua prijs rond hetzelfde als de Science Selective, maar omdat ze de Cuni vaker niet hadden als ik in de winkel was ben ik weer terug overgestapt naar Science Selective (dat hebben ze wel altijd).

Ik denk dat Cuni een prima biks is!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een vergelijkbare met Science Selective, wij hebben Cuni Complete in de winkel als vervanger van de SS en bevalt ons zeer goed. De dieren bij ons krijgen het ook allemaal en doen het er erg goed op. Ook hier heb ik het wel is gegeven aan konijnen met darmproblemen. We raden het ook vaak aan, aan mensen die op SS zijn overgezet door de DA ivm lastige eters en darmproblemen en die zijn allemaal zeer tevreden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onze nijntjes eten Cuni Complete sinds september ongeveer en ik heb nog geen klachten gehoord ! :mdr:

Hiervoor kregen ze ook SS, maar omdat die in België zo ongelooflijk duur geworden was (meer dan 14 Euro extra op een zak van 10 kg !!!) en wij toen al 4 nijntjes hadden, zijn we overgestapt op Cuni Complete, volgens mij een goed alternatief op SS.

Ze zijn toch steeds héél enthousiast als ik hun biks breng en volgens mij blinken ze alle 5 van gezondheid !!! :yes:

Natuurlijk krijgen ze ook altijd hooi en elke dag een mooie groentenschotel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat ik nou toevallig gisteren weer Cuni gehaald hebben! Ze hadden geen SS meer, zelfs geen kleinere zakken! Poo en Muis vinden het net zo lekker en ik ben er ook tevreden over. Je kunt zo van SS op Cuni overstappen en andersom ook. Tenminste, hier gaat dat probleemloos (en Poo heeft niet de makkelijkste darmpjes!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet mijn woorden toch terug gaan nemen...Muis vind de Cuni niet lekker meer. Als ik hen biks geef stormt Poo erop af, maar Muis eet ze pas later op, zo van: tja, als het moet, dan eet ik ze maar op.

Dus als deze doos op is, toch maar weer de SS.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

Ik ken het niet;) Voer nu de een Care+ En de ander maakt her gemengt voer op. Eet ze gelukkig wel alles van op, alleen die geplette maisjes niet, nouja om die dingen maak me geen zorgen, ze kan wel zonder:) Ben van plan om hierna over te stappen op SS of door te gaan met Care+, wat ze echt heel erg lekker vinden. Bovendien zijn het vrij grote harde brokjes waardoor de tandjes goed blijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

ik gebruik altijd cuni complete en heb er nooit problemen mee gehad. Omdat cuni maar in een paar winkels te koop zijn bij mij in de buurt, heb ik vandaag een ander merk moeten kopen, namelijk beaphar. Ik dacht dat het, net als bij cuni, biks waren, maar ik schrok wel een beetje toen ik zag dat het meer brokjes waren. mijn konijn vind het allebei lekker, dus twijfel erover welke ik moet aanhouden.... Maar mijn vraag is eigenlijk of je beaphar alleen kan geven, of moet je die mengen met biks?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar mijn vraag is eigenlijk of je beaphar alleen kan geven, of moet je die mengen met biks?

Pumbaa & Zazou kunnen de Beaphar Care+ niet zo goed verdragen.

Ze krijgen er ontzettende stinkpoep van.

Cuni Complete mengen we ook door het voer van de konijnen in de opvang.

Zij doen het hier allemaal ontzettend goed op.

Ook Ed & Ida krijgen dit nu door hun bixjes gemengd.

Pumbaa & Zazou kunnen trouwens deze ook goed verdragen.

Als ik jou was zou ik de Beaphar mengen met de huidige bix.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .