Ga naar inhoud

Bloemen!


Linsjuh

Aanbevolen berichten

De lente begint weer dus de bloemetjes komen weer omhoog en Dropy en Dreamer ,mijn konijnen, mogen weer lekker na buiten toe!

Maar nu hebben ze gewoon de hele tuin tot hun beschikking en kunnen gewoon bij de bloemen.

Nu is mijn vraag:

Welke bloemen zijn giftig en welke niet?

Denk dan bijv aan Krokussen, tulpen, narcissen en nog meer tuin plantjes als viooltjes. De bloemen die je in een tuincentrum koopt enz;)

Weet iemand dit? Heb zitten neuzen op google, maar kon niet echt een goeie lijst vinden ofz:s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier een topic over eetbare planten: www.bunnybunch.nl/community/voeding/34284-welke-eetbare-plant-tuin.html

Aan niet-giftige bloeiende planten had ik op een site gevonden: heide, geranium, gebroken hartje, viooltjes, zonnebloemen, rozen.

Ik vraag me af of geranium werkelijk niet giftig is.. weet iemand hier iets van? Verder hoor ik wel eens dat konijnen van lavendel eten.. weet iemand of deze niet giftig is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Narcis schijnt giftig te zijn.

Gerrit heeft al 2 bloemen met steel en al verorberd en leeft nog steeds en doet niet raar.

Of hij dan zo'n bikkel is, of mijn narcissen toch niet giftig weet ik niet..

Maar zou toch maar uitkijken met narcissen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

Mijn nijntjes vinden het in de zomer altijd heerlijk om een lekker paardenbloempje te eten. Niet teveel natuurlijk, maar af en toe een bloemetje of blaadje schijnt volgens mij wel te mogen.

En t leuke is: die vind je bijna overal wel, dus makkelijk aan te komen.

Groetjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .