Ga naar inhoud

Hebben hangoren gehoorproblemen?


Wortel76

Aanbevolen berichten

Radijsje is al 2 geschrokken van mij...

Op zich wel interessant een konijn die sneller kan rennen dan zijn eigen schaduw en daarna het plafond uit het nachthok aan stampen is… ..maar lijkt mij ook niet zo gezond (voor konijn en hok)

Ze schrok omdat ik achter haar zat en ze mij dus niet zag. Echter ik kom altijd fluitend naar de konijnen gelopen. (ben ik ooit mee begonnen met paarden zodat ze weten dat ik eraan kom en dus niet schrikken in de stal.)

Nu was ik eerst bang dat ze doof was, maar na wat testen (klappen in de handen en zo) ben ik tot de (gelukkige) conclusie gekomen dat ze wel reageert op geluid.

Alleen heb ik het vermoeden dat ze niet zo goed weet waar het geluid vandaan komt. Kan het zo zijn dat hangoren slecht zijn in het focussen van geluid? (kan mij zo voorstellen dat hun oren kunnen werken als een geluidsdemper.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb genoeg hangoren in the house om te zeggen dat ze heel goed kunnen horen....

Maar een dier die van achteren benaderd word kan schrikken inderdaad.

Dat geld voor alle konijnen.

Ik maak als ze met hun kont naar mij toe zitten (soort standaart pose..) altijd extra lawaai. (harder fluiten) Juist om te voorkomen dat ze schrikken.

Ik denk dat ik dit weekend maar eens wat ga testen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

't Is mij nog nooit opgevallen, maar Feline woont hier ook ng maar zo kort. Joy (ook hangoor) had wel gehoorsproblemen, zou het moeten navragen aan m'n ouders hoe het precies zat, maar dat is toen volgens mij wel vastgesteld door een DA.

Wel slim opgemert trouwens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat jij met het fluiten zo doe ik altijd even 'kloppen' voordat ik het nachthok open doe, anders schrikken ze zich rot.

als ze buiten in de ren zitten horen ze mij altijd, maar als ze in gedachten heerlijk weg zitten te sukkelen dan schrikken ze nog wel eens als ik aan kom lopen..

Weg sukkelen is wel het toverwoord bij die 2 van mij.. :yes:

Vraag mij wel eens af wat ze de hele dag dromen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Fransman doemelt ook, hij hoort mij niet maar het doorsnijden van de witlof hoort hij wel!

Ik weet zeker dat hij prima hoort, als het hem uitkomt. Muck schrikt nog weleens van me, maar die heeft geen hangoren.

Hier ook mijn franse hangoor mevrouw lijkt me nooit te horen. Maar andere heel kleine dingetjes hoort ze wel meteen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wij zijn gewoon niet interessant genoeg om op te reageren:P een witlof die gesneden wordt daarentegen...... haha

Ja, hij slaapt vaak zo vast dat ik hem niet wakker krijg. Maar als ik een blad andijvie afscheur, hoort meneer het wel hoor!

ik ben zelf ook selctief horend, dus neem het hem niet kwalijk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Melvin reageerde zelfs op zijn naam (dan ging zijn ene oor omhoog en kwam hij aanstormen). Cody heeft nu ook door welk geluid waarbij hoort. Als ik de sleutel in het slot doe en de deurklink omlaag, zitten er vier konijntjes bij het gaas. :) Hier schrikken ze soms wel als ze diep in gedachten zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou.. .dit weekend even wat meer testen. :erf:

Ik gebruik een klikker als ik eten geef, dan weten ze dat ik ze niet oppak en rennen ze naar hun bakje toe.

Vanmorgen toen Radijsje alleen zat hield ik de klikker vrij dicht in de buurt, daarop reageerde ze totaal niet. (Wortel wel want die kwam meteen aanrennen of er niet wat te eten was. :P)

Dus nu twijfel ik of Radijs altijd reageerde op de klikker, omdat Wortel erop reageerde en niet op het geluid zelf.

Kortom dat ze echt doof is. (aan de andere kant zitten ze wel vaak te dromen.. ..en reageren ze helemaal nergens op)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm ben benieuwd Wortel. Je zou mischien ook eens wat andere geluiden bij haar in de buurt kunnen maken om te zien of ze daarop reageert.

Denk dat ik een hondfluitje koop en kijk hoe ze daar op reageren. (als Wortel erop reageert, dan zou Radijs er ook op moeten reageren.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben benieuwd :). Mocht het echt zo zijn dat Radijsje niks hoort is het wel verstandig om ook nog even naar een dierenarts te gaan om EC, een middenoorontsteking en oormijt uit te sluiten. Dat kan namelijk ook het gehoor aantasten.

aangepast door lianne
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben benieuwd :). Mocht het echt zo zijn dat Radijsje niks hoort is het wel verstandig om ook nog even naar een dierenarts te gaan om EC, een middenoorontsteking en oormijt uit te sluiten. Dat kan namelijk ook het gehoor aantasten.

Ik ook!

Ik wilde sowieso naar de dierenarts voor een checkup en inentingen.

Verder maakt ze geen rare indruk en de oren inspecteer ik vrijwel elke dag. En die zijn ook keurig schoon.

aangepast door Wortel76
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben benieuwd :). Mocht het echt zo zijn dat Radijsje niks hoort is het wel verstandig om ook nog even naar een dierenarts te gaan om EC, een middenoorontsteking en oormijt uit te sluiten. Dat kan namelijk ook het gehoor aantasten.

Kan EC ook het gehoor aantasten? Wist ik niet. Hoe dat dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Raar hé, die hangoortjes !

Ik heb dit met Pippa namelijk ook wel eens, dat ze schrikt als ik er aan kom, terwijl ik ook steeds babbelend naar hen toe ga. :$

(Denk trouwens al lang dat de buren me voor gek verklaren... :mdr:)

Met mijn rasloze nijntjes en met Toby heb ik dat dan weer niet.

Maar dat dromen en de kant waarop je ze benaderd, lijken wel mij wel mogelijkheden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .