Ga naar inhoud

Hebben hangoren gehoorproblemen?


Wortel76

Aanbevolen berichten

Raar hé, die hangoortjes !

Ik heb dit met Pippa namelijk ook wel eens, dat ze schrikt als ik er aan kom, terwijl ik ook steeds babbelend naar hen toe ga. :$

(Denk trouwens al lang dat de buren me voor gek verklaren... :mdr:)

Met mijn rasloze nijntjes en met Toby heb ik dat dan weer niet.

Maar dat dromen en de kant waarop je ze benaderd, lijken wel mij wel mogelijkheden...

Ik ga een hondenfluitje kopen, eens kijken hoe ze daar op reageren (en de honden van de buren :mdr: )

Dat geluid is ook nieuw voor ze, dus sluit ik uit dat ze op elkaar reageren of bepaald geluid negeren omdat ze het al kennen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan EC ook het gehoor aantasten? Wist ik niet. Hoe dat dan?

Door schade aan het centrale zenuwstelsel kunnen ook functies als gehoor en gezicht aangetast worden door EC.

Wortel, voor jou nog even een stukje uit "when you're rabbit needs special care", pagina 203.

Lop rabbits, who may haf difficulty cleaning their ears, can have buildups of wax and exudates in the external ear canal that will affect their hearing.

Dat is het enige wat ik kan vinden over gehoorproblemen bij hangoren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Door schade aan het centrale zenuwstelsel kunnen ook functies als gehoor en gezicht aangetast worden door EC.

Wortel, voor jou nog even een stukje uit "when you're rabbit needs special care", pagina 203.

Dat is het enige wat ik kan vinden over gehoorproblemen bij hangoren.

Thanks,

Ik zal nog eens extra naar de oren kijken en ik heb al een adres van een dierenarts (geloof dat die in Dukenburg (Nijmegen) wel goed is)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een konijn kan doof worden als ie ooronsteking in het baby nest heeft gehad.

Dit is mij een keer gebeurd, niks gemerkt aan de jongen tot ze als een pingpong bal over mijn teras stuiterde.

2 jongen bleken doof te zijn maar konden mits juist benaderd goed er mee te kunnen leven.

Mocht ze doof zijn, dan heeft ze gelukkig haar zusje die een beetje kan opletten.. (want die is duidelijk niet doof..)

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn hangoortjes kunnen af en toe ook wel eens goed schrikken :yes:

het stomme is dat ik van hun schik-reactie ook weer schrik haha

Maar als ik zie dat ze met hun kont naar me toe zitten, loop ik zegmaar een beetje met een boog om hun heen zodat ze me van schuin/voren zien aankomen, en dan komen ze blij op me af gehupt :love:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit weekend lopen testen.

Weer de klikker bij Radijsje gehouden en geen reactie (wel van Wortel.. ..die weer teleurgesteld was omdat ik niks lekkers bij mij had.)

Hondenfluitje gekocht en opnieuw testen, Worteltje keek echt waar het geluid van dan komt, Radijsje geen reactie. :frown:

Radijsje naar binnen genomen voor meer testen (zonder Worteltje erbij) en hondenfluitje geprobeerd. Geen reactie. Wat harder geblazen, nog steeds geen reactie. Nog harder geblazen, nog steeds geen reactie (met uitzondering van hondenliefhebbers uit de buurt die aanbelden waar ik in godsnaam mee bezig was) Nog harder blazen (nu liep ik al aardig blauw aan) en jawel! Een reactie (een boze snuf).

Conclusie: Ze is doof maar niet helemaal doof.. :(

Spoiler:

Tot gisteren..

De deur stond open en ze hadden mij nog niet gezien/gehoord, dus ik stiekem op mijn knieën bij de deur en gelukkig zat Radijsje in de buitenren en Wortel in de binnenren. Zodat ze niet op elkaar kunnen reageren.

Ik fluit zachtjes…

EN %$#!!!! JAWEL HOOR RADIJSJE REAGEERT HIEROP!!!!!

Geen probleem met horen, alleen wel een probleem met horen waar het geluid vandaan komt.

Te koop: Hondenfluitje. Grrrr..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks,

Ik zal nog eens extra naar de oren kijken en ik heb al een adres van een dierenarts (geloof dat die in Dukenburg (Nijmegen) wel goed is)

ik ben altijd naar dukenburg geweest toen ik in cuijk woonde. Ben daar ook met de hond naar toe gegaan.

Wel wazig van radijsje zeg. Het zijn ook wel gekke beesten ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .