Ga naar inhoud

2 bakjes?


happy211

Aanbevolen berichten

ik heb nu eindelijk twee konijntjes, maar nu vreet happy gelijk bijna al het voer op, en onslow moet er zijn koppie echt tussen duwen, anders heeft hij niets. wat kan ik hieraan doen? twee bakjes wegzetten? ik ben al twee keer per dag gaan voeren in plaats van 1, maar dat haalt dus niets uit. misschien meer geven, zodat ze wat voller zitten en niet gelijk op het voer afvliegen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik voer ze hier ook apart. Benno eet snel en Babs eet langzaam. Ik sluit 1 van de 2 op in het hok en de ander krijgt buiten eten. Als ik gewoon 2 bakjes neer zet dan gaat Benno alsnog verder met het bakje van Babs als hij zijn bakje leeg heeft.

Babs begint steeds sneller te eten dus binnenkort ga ik proberen om ze samen in 1 ruimte te laten eten en mocht dat goed gaan dan wil ik toch kijken of ik ze weer 1 bakje kan gaan geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze eten hier ongeveer even snel heb ik het idee.. Maar ik heb zo'n betonnen bakje die in tweeƫn gedeelt is dat scheelt ook al een hoop, ze kunnen niet samen uit ƩƩn deel eten want daar is niet genoeg ruimte voor. ('t Zijn ook zulke dikkoppen :P)

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat van die voerbal had ik ook al bedacht, maar toen hoorde ik weer in een ander topic dat dat erg mis kan gaan. het lijkt nu toch al beter te gaan. maar nu zag ik ook een blinde darm keutel liggen. misschien is het niets, want het was er maar een, maar toch in de gaten houden.

Wat een fantastische naam, Onslow

thanx, ik heb hem niet zelf bedacht, hij komt uit de opvang. maar toch bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik kan hem nu niet meer vinden, maar er was een topic met een helemaal kapotgeknaagde voerbal, zo;n blauwe. alle wortels waren eraf gebeten en er waren ook best wat losse stukjes die de konijnen konden opeten, maar die kan ik nu dus niet meer vinden

het is trouwens nu weer helemaal goed met eten, Onslow heeft het al geleerd en eet vrolijk mee, heb een iets groter bakje gapakt, zodat ze wel gewoon met zijn tweeen kunnen eten en ook geen blinde darm keutels meer gevonden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik kan hem nu niet meer vinden, maar er was een topic met een helemaal kapotgeknaagde voerbal, zo;n blauwe. alle wortels waren eraf gebeten en er waren ook best wat losse stukjes die de konijnen konden opeten, maar die kan ik nu dus niet meer vinden

Was dat een oude of een nieuwe bal? Eerst waren er voerballen waar de versiering erg uitstak, daar werd inderdaad hier op het forum voor gewaarschuwd. Bij nieuwere balletjes steken de worteltjes niet meer uit, maar zitten ze er juist in, daardoor zouden ze meer knaagbestendig moeten zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat weet ik echt niet meer.

maar ik heb nu wel een hooibal aangeschaft en dat is me erg goed bevallen. ik moet alleen wat vaker de ren aanvegen door alle hooi die eronder ligt, maar dat moest toch al met die poepjes. zinderlijk maken wil maar niet lukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .