Ga naar inhoud

Bobbel opengekrabt


bunnyhop

Aanbevolen berichten

Precies, een konijn toont pas pijn als het bijna te laat is!

Dus bel nou eens die DA! Ook al staat op de site dat ze dicht zijn....

Weet niet waar je woont, maar weet zeker dat er dierenartsen te bereiken zijn.

Sjonge jonge, luister toch eens naar het advies wat mensen je geven!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 135
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Wat ben jij eigenwijs zeg, vreselijk! Je konijn is afhankelijk van jou.. Dus als baasje zou je zo goed mogelijk ervoor moeten zorgen. Je had in eerste instantie al moeten gaan toeN je dat bultje constateerde.. Iedereen heeft je raad gegeven en je lapt het zomaar aan je laars :shock: Je doet het niet voor ons hoor, maar voor je diertje.. Die is de dupe van jouw gedrag! Als jij morgen kan, kan je ook vandaag. Waarom zou je wachten!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik luister ook maar ik ben druk aan het denken.

Konijnen eten/drinken/rennen/keutelen goed als ze donders veel pijn hebben?

Lijkt me niet dat als je zeer been hebt je heel hard gaat rennen???

Hij hoeft echt niet te vergaan van de pijn om dit ernstig te maken. Als ik het goed begrijp heeft hij een open bobbel op zijn lichaam. Je weet niet wat voor bobbel het is/was (een abces, een tumor, een vetbult, het kan allemaal) bovendien is het een open wond nu. Open wonden waar vuil in komt, kunnen gaan ontsteken. Open wonden die er langer dan zes uur zitten, worden niet meer gehecht. Dus loopt je arme konijn nog heel lang met een open wond die jij aldoor schoon moet maken, lijkt me. Je haalt jezelf alleen maar meer ellende op de hals en je konijntje ook!

Als je een maand geleden heen was gegaan, was het waarschijnlijk een stuk minder pijnlijk geweest voor je konijn en een stuk minder duur voor jou.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alweer negatieve reacties, ik wordt er gek van.

Hier heb ik dus al van gezegd dat het geen nut heeft.

Reageer AUB alleen als je een eigen ervaring ermee hebt.

Ik wil namelijk weten wat het zou kunnen zijn.

Ik heb al meerdere keren gezegd waarom ik in eerste instantie

niet direct naar de DA ben gegaan.

Ookal had ik dat zelf heel graag gewild.

Het is geen OPEN wond.

Het is meer een soort van schaafwond lijkt het op.

Ik denk dat ik zelf wel kan beslissen of het tot morgen

kan wachten.

p.s. dit heeft niks te maken met mijn beroep ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat je gewoon naar een DA moet gaan, simpel. En niet morgen, maar vandaag. Dat jij dat als gezeur ziet, zegt meer iets over jezelf dan over degene die reageren. Die reageren namelijk vanuit het belang van het dier. Je konijn heeft een wond! Dat kan alleen maar erger worden, hoe vaak moet dat nog gezegd worden voor het voor je door dringt?

Als er mensen zouden zijn die kunnen reageren vanuit eigen ervaring, weet ik ook zeker dat ze zullen zeggen dat je naar de DA moet. Dat is eigenlijk ook het enige juiste antwoord. Niemand kan zeggen wat het kan zijn, wij zijn geen dokters. We kunnen spreken vanuit ervaring, maar elk bultje is anders en juist daarom moet je het door een arts laten onderzoeken.

Geen geld, of mag niet van ouders, zouden niet eens argumenten mogen zijn om niet naar een DA te gaan/te wachten tot het weekend voorbij is zodat de DA goedkoper is. Het gaat om het dier! Als je niet de nodige zorg kan geven die je dier nodig heeft, zou je niet eens aan dieren moeten beginnen. Het is een oorzaak door jezelf dat je konijn dit nu heeft.. jij bent degene die het zo ver heeft laten komen...

Dus, antwoord op je vraag:

Ik wil namelijk weten wat het zou kunnen zijn.

Dat kan niemand je hier vertellen, aangezien we geen dokter zijn, en de wond niet kunnen onderzoeken vanachter de computer. Voor antwoord op je vraag adviseer ik je zo snel mogelijk naar een DA te gaan. Omdat je niet weet wat er in het bultje zit/zat, kun je het beste zo snel mogelijk gaan, aangezien het anders alleen maar erger kan worden. Denk aan ontstekingen, een wond die traag geneest etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

kan dit topic please gesloten worden?

aangezien er toch niks nuttigs gezegd wordt?

Nu ga je nog beledigen ook! Er zijn alleen maar nuttige dingen gezegd, alleen de antwoorden stonden je niet aan. Dat is iets anders :whistle2:

Maar goed, ik zal me niet meer vertonen hier, ga mijn tijd wel besteden aan mensen die niet zo eigenwijs zijn. Hopelijk gaat het je konijntje goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je vroeg een tijdje terug wie er ervaring mee had.

Ik heb er ervaring mee ik heb een konijn gehad wat een bobbel kreeg. Ik dacht eerst aan een reactie op het enten maar niet snel daarna nog een bobbel. Ik ben er meteen mee naar de DA gegaan. En heb ze laten verwijderen.

Als de bult nu open is zou ik meteen naar de DA gaan. goed schoonlaten maken eventueel verbinden. Zo'n open wond kan erg gevaarlijk zijn met ongedierte etc.

En waarom zou je wachten? Is daar een goede reden voor waarom? Ik kan er geen enkele bedenken eerlijk gezegt. Je hebt al heel lang gewacht met naar de DA te gaan. Achteraf gezien blijkt nu dus te lang. Maak die fout iet nog een keer en ga meteen.

aangepast door Saf
Link naar reactie
Delen op andere sites

Prescies. Dan voel je jezelf nu misschien aangevallen, maar geloof me als je zo doorgaat heb je straks geen konijn. Het kan gaat ontsteken, er kunnen enge beestjes in gaan zitten en ga zo maar door. Kennelijk wil je dat, aangezien je wacht tot morgen... :s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .